Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mankepootje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Mankepootje

Ongelezen bericht door sample »

Onze hond is een middagje wezen spelen bij zijn vriendinnetje. Baasje van vriendinnetje heeft redelijk fanatiek met de bal gespeeld denk ik. Hij kan zich geen moment herinneren waarop de hond pijn aangaf, maar hij loopt nu al vanaf 1e paasdag kreupel. Tis geen toneel, want hij doet het ook als hij denkt dat ik niet kijk.

Het houdt hem niet tegen wat betreft trekken, spelen, rennen en stoeien, maar hij trekt wel met zijn poot. Ik zie geen verdikking, voel geen warmte, heb zijn poot helemaal nagekeken op wondjes, splinters, andere vreemde dingen. Maar ik zie niks...........Op een pijnstiller reageert hij niet (in ieder geval niet dat hij beter gaat lopen) en hij eet er geen háp minder om.

Van dit soort dingen word ik altijd ongerust. Zal ik nou gelijk gaan rennen naar de dierenarts? Of niet? :?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zou het gewoon ff aankijken, en rust geven!! ook niet een pijnstiller erin..waarom dat altijd zo snel gedaan wordt snap ik niet helemaal.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Het advies dat ik kreeg van een fokster: een paar dagen tot een week aangelijnd uitlaten en verder zo veel mogelijk rust geven. Na een paar dagen zie je dan vanzelf dat het beter gaat. Loopt een hond na een week nog kreupel ga dan wel even met hem naar de d.a. om uit te zoeken wat er aan de hand is.
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Inderdaad rust geven en even alleen de nodige rondjes aangelijnd uitlaten. Als er na een week nog geen verbetering is toch maar naar de DA en ik zou juist geen pijnstillers geven; dan heb je grote kans dat ze er juist doorheen lopen!
Sterkte ermee! ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Con
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Con »

Hoi Sample,

Hoe oud is je hond eigenlijk? En is het zijn/haar voor- of achterpoot?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”