Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teken/vlooien middel: Petvital Verminex
Moderator: moderatorteam
- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Teken/vlooien middel: Petvital Verminex
Hoi,
Wie heeft er ervaring met het vlooien/teken middel Petvital Verminex.
Ik zag het als nieuw produkt.
Wie heeft er ervaring met het vlooien/teken middel Petvital Verminex.
Ik zag het als nieuw produkt.
-
- Actief
- Contacteer:
Voor dat geld en dan nog op een natuurlijke basis wat wil je nog meer. Ik heb het besteld maar heb er geen ervaring mee. Ik gebruikte Frontline maar ben er niet tevreden over. Mijn kat heeft af en toe toch een vlo. En aangezien het produkt bij de frontline wordt gepromoot zal het net zo goed zijn.
ik ben benieuwd????
Ik heb twee Maltezers waarvan een een huidaandoening had dit is overgegaan met Enercique Speciaal en dus wil ik geen gemische middelen gebruiken.
Als ik er tevreden over ben horen jullie het nog wel.
Groetjes Anneke
ik ben benieuwd????

Ik heb twee Maltezers waarvan een een huidaandoening had dit is overgegaan met Enercique Speciaal en dus wil ik geen gemische middelen gebruiken.
Als ik er tevreden over ben horen jullie het nog wel.
Groetjes Anneke

- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben reuze benieuwd naar het produkt. Ik las op internet dat het nogal een sterke geur heeft, maar wat voor een geur??
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat heel het huis er naar ruikt, want dat hoeft voor mij niet, maar aan de andere kant het is inderdaad geheel biologisch. Een teckel van mij is nogal gevoelig, ze reageerde vorig jaar heel heftig op de tekenband van Scalibor........dag (duur) geld :cry2:
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat heel het huis er naar ruikt, want dat hoeft voor mij niet, maar aan de andere kant het is inderdaad geheel biologisch. Een teckel van mij is nogal gevoelig, ze reageerde vorig jaar heel heftig op de tekenband van Scalibor........dag (duur) geld :cry2:
-
- Actief
- Contacteer:
Ik denk dat het naar cocos ruikt, maar dat ruik ik dan wel.
Ik ben ook ontzettend benieuwd. Er is ook nog een andere tekenband maar, nou kom ik er even niet op hoe hij heet. Het enigste nadeel is dat ze er alleen in het wit zijn. Voor mij maakt dat niet uit met Maltezers maar, als je een donkere hond hebt wel. Zeggen ze al gauw dat het een vlooienband is.
Groetjes Anneke
Ik ben ook ontzettend benieuwd. Er is ook nog een andere tekenband maar, nou kom ik er even niet op hoe hij heet. Het enigste nadeel is dat ze er alleen in het wit zijn. Voor mij maakt dat niet uit met Maltezers maar, als je een donkere hond hebt wel. Zeggen ze al gauw dat het een vlooienband is.

Groetjes Anneke
-
- Actief
- Contacteer:
Hoi ik heb het gebruikt maar of het zo handig is weet ik niet. Ten eerste moet je op de rug om de drie centimeter een druppel doen. En 1 keer per maand maar, als je hond zwemt is het geen uitkomst want het is niet bestand tegen water. De huisspray ruikt erg llekker naar kokos. Er staat alleen niet duidelijk op hoelang en wanneer je het weer moet herhalen. Heb nog geen vlo gezien maar die had ik toch niet.
Groetjes Anneke

Groetjes Anneke

- Con
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Danja,
Dus jij bent niet geheel ontevreden over dit merk en echt stinken doet het dus niet.
Ik durfde het niet aan om het te nemen, dus maar Frontline genomen. Toch had ik bij 2 van mijn honden teken afgelopen weekend, terwijl ik 2 weken geleden gedruppeld had. Misschien dat ik het toch eens ga bestellen, voor het geld hoef je het inderdaad niet te laten.
Ga jij vaak naar het bos? Heeft jouw hond wel eens teken?
Groetjes
:
Dus jij bent niet geheel ontevreden over dit merk en echt stinken doet het dus niet.
Ik durfde het niet aan om het te nemen, dus maar Frontline genomen. Toch had ik bij 2 van mijn honden teken afgelopen weekend, terwijl ik 2 weken geleden gedruppeld had. Misschien dat ik het toch eens ga bestellen, voor het geld hoef je het inderdaad niet te laten.
Ga jij vaak naar het bos? Heeft jouw hond wel eens teken?
Groetjes

Hoi Anneke, het lijkt mij ook wel wat dit middel, ik gebruik momenteel de Tick and Flee spray maar kan nog niet echt beoordelen hoe goed dat werkt. Maar jij zegt dat je het maar 1 keer per maand hoeft te gebruiken en dan zeg je dat niet duidelijk is hoe lang het werkt en wanneer je het moet herhalen. Hoe kom je dan bij de 1 keer per maand? Dit zou ik graag weten want de spray die ik nu heb moet bij vlooien dagelijks worden gebruikt.danja schreef:Hoi ik heb het gebruikt maar of het zo handig is weet ik niet. Ten eerste moet je op de rug om de drie centimeter een druppel doen. En 1 keer per maand maar, als je hond zwemt is het geen uitkomst want het is niet bestand tegen water. De huisspray ruikt erg llekker naar kokos. Er staat alleen niet duidelijk op hoelang en wanneer je het weer moet herhalen. Heb nog geen vlo gezien maar die had ik toch niet.![]()
Groetjes Anneke
-
- Actief
- Contacteer:
Hoi Anna, bijna naamgenoot
Het staat op de site van hondenshop.nl. Je moet het wel weer opdruppelen als je de honden wast want, dan werkt het niet meer. Dus het kan niet tegen water gelukkig zwemmen mijn hondjes niet maar pootjebaden meer dus de vacht op de rug blijft droog en daar druppel je op. Nog even voor de goeie orde over Frontline en teken je moet dan wel de spray gebruiken en niet de druppels. En Frontline werkt niet lang tegen teken wel tegen vlooien. Heeft iemand hier ook wel eens de Catan medallion gebruikt lijkt me ook wel wat. Ze staan ook altijd op de rai in A'dam. Dat kost per medaillon iets van 50,-- euries en gaat twee jaar mee.????????????
Groetjes Anneke

Het staat op de site van hondenshop.nl. Je moet het wel weer opdruppelen als je de honden wast want, dan werkt het niet meer. Dus het kan niet tegen water gelukkig zwemmen mijn hondjes niet maar pootjebaden meer dus de vacht op de rug blijft droog en daar druppel je op. Nog even voor de goeie orde over Frontline en teken je moet dan wel de spray gebruiken en niet de druppels. En Frontline werkt niet lang tegen teken wel tegen vlooien. Heeft iemand hier ook wel eens de Catan medallion gebruikt lijkt me ook wel wat. Ze staan ook altijd op de rai in A'dam. Dat kost per medaillon iets van 50,-- euries en gaat twee jaar mee.????????????

Groetjes Anneke

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
dan maar hopen dat het niet gaat regenen want dan kan je het iedere keer weer opnieuw druppelendanja schreef:Hoi Anna, bijna naamgenoot![]()
Het staat op de site van hondenshop.nl. Je moet het wel weer opdruppelen als je de honden wast want, dan werkt het niet meer. Dus het kan niet tegen water gelukkig zwemmen mijn hondjes niet maar pootjebaden meer dus de vacht op de rug blijft droog en daar druppel je op. Nog even voor de goeie orde over Frontline en teken je moet dan wel de spray gebruiken en niet de druppels. En Frontline werkt niet lang tegen teken wel tegen vlooien. Heeft iemand hier ook wel eens de Catan medallion gebruikt lijkt me ook wel wat. Ze staan ook altijd op de rai in A'dam. Dat kost per medaillon iets van 50,-- euries en gaat twee jaar mee.????????????![]()
Groetjes Anneke
-
- Zeer actief
- Contacteer:
gebruik altijd frontline. De druppels in de winter en de spray zomers. Nu heb ik een hond met epilepsie en zoals ik begrepen had zijn deze dan extra gevoelig voor chemische behandelingen. Ik heb nu eens iets anders erbij gehaald het is van eco-style een spuitbus & spot-on. Heb ook met hun contact gehad kon je niet overdoseringen met de spuitbus dus de vacht goed natmaken. Het werkte ongeveer 6-8 weken tegen vlooien en teken en verloor wel werking bij wassen en bij een natte hond door een plensbui. Heb het nu gebruikt bij twee honden 1 de spot on en de epilepsie hond gesprayd, rook de 1ste dag iets maar nu geheel niet en vond het relatief goedkoop spul in vergelijking met frontline.
Maria.
Maria.
Bob heeft 30 januari voor het laatst Frontline (pipet) gehad en ik heb nog geen vlo gezien!
1 teek heb ik wel van hem afgehaald
Hij loopt veel in het bos
Nu heb ik maar knoflook door zijn vlees gedaan, preventief. En Tea Tree enkele druppeltjes in zijn nek en op staart
Zo'n biologisch middel spreekt mij ook meer aan
Ik denk erover om pas weer frontline of Bolfo (schijnt minder giftig te zijn) als ik een vlo zie
?!

1 teek heb ik wel van hem afgehaald
Hij loopt veel in het bos
Nu heb ik maar knoflook door zijn vlees gedaan, preventief. En Tea Tree enkele druppeltjes in zijn nek en op staart
Zo'n biologisch middel spreekt mij ook meer aan
Ik denk erover om pas weer frontline of Bolfo (schijnt minder giftig te zijn) als ik een vlo zie

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben ook liever preventief bezig hoor
Vandaar ook de knoflook en tea tree nu.
Maar ik ben het type van geen gif gebruiken als het niet nodig is
Bob heeft geen enkele vlo gehad, als ik de richtlijnen gevolgd had, had ie nu alweer 2 keer zo'n giftig goedje op zijn lijfje gehad......
Vraag me trouwens af hoe knoflookpillen kunnen helpen want daar is de geur uitgehaald en dat is volgens mij nu juist wat afweert?????
:

Vandaar ook de knoflook en tea tree nu.
Maar ik ben het type van geen gif gebruiken als het niet nodig is

Bob heeft geen enkele vlo gehad, als ik de richtlijnen gevolgd had, had ie nu alweer 2 keer zo'n giftig goedje op zijn lijfje gehad......

Vraag me trouwens af hoe knoflookpillen kunnen helpen want daar is de geur uitgehaald en dat is volgens mij nu juist wat afweert?????

-
- Actief
- Contacteer:
hoi allemaal, petvital bevalt mij nog steeds en morgen moet ik weer druppelen. Ik heb ze wel een tekenband omgegeven van het metk scalibor i.v.m de teken en de hond van mijn zuster had er al twee. Ze heeft ze waarschijnljk opgelopen in Lelystad in een natuurpark. En aangezien we er ook een keer heen gaan als ik mijn doggyride heb dan heb ik al voorzorgsmaatregelen genomen. Zou die tea tree tekenband ook helpen tegen die besmete teken Barbadios heet het want daar is maar weinig duidelijkheid over. En zo'n enting geeft maar voor 75% bescherming en hier enten ze dat nog niet ze zijn het nog aan het onderzoeken.
Groetjes Anneke
:
Groetjes Anneke

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ook niet, heb diverse produkten geprobeerd en frontline werkt toch het beste. Nog nooit 1 vlo gezien, en maar heel weinig teken... dus ik hou het daar maar bij...! 's winters om de 2 a 3 maand een pipetje, zomers om de maand....Maria schreef:Ik ben het type van voorkomen beter dan genezen. Dus ik ga niet wachten op teken of op vlooien ik doe het standaard preventeef.
Maria.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi