Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

knak knak

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

knak knak

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wist dat Tom luxatie heeft in zijn linkerachterpoot, maar kon nooit wat voelen. Net bij het kammen had ik mijn hand op zijn knie toen hij ging zitten...voelde het gewoon bewegen! 't Was geen hoorbare knak ofzo, maar ik voelde dat er iets op zijn plaats of van zijn plaats schoot. Toch gaf hij geen kik. Zou het niet pijnlijk zijn of is hij aan de pijn gewent? Ik hoop het eerste.... :cry2:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Weet je in welke gradatie Tom Patella Luxatie heeft? Je hebt 4 gradaties. Als hij loopt, hinkelt hij dan af en toe of schiet zijn knieschijfje soms echt van zijn plek en niet meer vanzelf terug??
Volgens mij (maar weet het dus niet zeker) voelt een hond zelf niks van een lichte gradatie; dus af en toe die hinkelsprong. Maar er is veel over op internet te vinden, ook over die gradaties en zo. Misschien kun je eens kijken.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tom heeft er weinig last van. Ik zie hem weinig hinkelen en heel af en toe piept hij even dat hij pijn heeft. Maar dat is echt heel weinig en een fractie van een seconde. Ik weet niet wat voor gradatie hij zit, we hebben er verder nog geen onderzoek naar laten doen. De DA heeft ons enkel gezegt dat hij beginnende luxatie heeft en dat we dus goed met hem moesten blijven lopen om de spieren sterkt te houden. Maar ik ga eens op internet speuren!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”