Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leestip: Medisch handboek honden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Engelse_Cocker_Fan
geregistreerd lid

Leestip: Medisch handboek honden

Ongelezen bericht door Engelse_Cocker_Fan »

Geschreven door Bruce Fogle en uitgegeven door uitgeverij Tirion. Pas verschenen, maar een topboek. :ok:
Zo kan je veel beter voorbereid naar de dierenarts gaan.

:zwaai:
Sophie en Zita (geb. 27-02-2004)

- in memoriam Lady (overleden 7 januari 2002)
- WIL ER IEMAND EEN HONDENKALENDER??Diverse rassen. Moet ze echt kwijt :-) STUUR EEN PB-TJE
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ha!! top!
Daar ben ik dus al heel lang naar op zoek.
Bedankt :ok:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

volgens mij heb ik hier een tijdje geleden mee in mijn handen gestaan en vond ik het niets; ten eerste haal je je maar allemaal vreselijk dingen in je hoofd als je zo'n boek hebt, en ten tweede heb ik liever een boek met praktische tips waar je zelf iets mee kan doen. Nu kan je alleen een ziekte opzoeken en ermee naar de DA.
Engelse_Cocker_Fan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Engelse_Cocker_Fan »

willemien schreef:volgens mij heb ik hier een tijdje geleden mee in mijn handen gestaan en vond ik het niets; ten eerste haal je je maar allemaal vreselijk dingen in je hoofd als je zo'n boek hebt, en ten tweede heb ik liever een boek met praktische tips waar je zelf iets mee kan doen. Nu kan je alleen een ziekte opzoeken en ermee naar de DA.
Er staan ook tips in. En allerlei dingen in je hoofd halen, nee vind ik niet. Veel meer dingen worden duidelijker voor mij en herkenbaarder, omdat onze vorige hond ook een aantal dingen had waar niemand eigenlijk antwoord op wist. Zo had onze Lady vroeger veel last van haar anaalklieren. Ik vroeg me af of cocker spaniels dat wel vaker hadden. Onze dierenarts wist het niet. In dit boek staat dat spaniels (specifiek de cocker) vaker last hebben van anaalklieren als andere honden.

Het andere medisch hondenboekje, De Toepoels Hondendokter vind ik wat dat betreft slechter. Dat behandelt alleen maar de meest voorkomende ziekten. Het medisch handboek honden geeft alle ziektes weer, en vermeld ook bij een aantal welke rassen ervoor aanleg hebben. Ook is er een overzicht van allerlei giftige planten, en dat vind ik persoonlijk heel handig omdat wij binnenkort een puppy krijgen en we dus goed in de gaten moeten houden dat hij nergens "aanzit" bij de planten en bloemen in de tuin. En door de informatie op te zoeken die op jouw hond KAN slaan, kom je al een stuk meer voorbereid bij de dierenarts en kan die gerichter kijken of behandelen.
Sophie en Zita (geb. 27-02-2004)

- in memoriam Lady (overleden 7 januari 2002)
- WIL ER IEMAND EEN HONDENKALENDER??Diverse rassen. Moet ze echt kwijt :-) STUUR EEN PB-TJE
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”