Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwangere teef en anti-bioticum

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chawa
Actief

Zwangere teef en anti-bioticum

Ongelezen bericht door Chawa »

Mijn teefje is op dit moment 5 weken zwanger en verliest sinds 1 1/2 week bloed. Er is een bacteriologisch onderzoek gedaan en het blijkt om een bacterie in de vagina te gaan. De dierenarts wil haar nu op anti-bioticum zetten en is daar heel stellig in. Maar ik heb hier geen goed gevoel over. Mijn vraag is, zijn hier fokkers die tijdens de dracht noodgedwongen hun teef anti-bioticum hebben gegeven ??
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Als je DA precies weet welke antibiotica hij moet geven, is het geen probleem. Hier hebben ze het ook wel eens gehad , kan helemaal geen kwaad. ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Chawa
Actief

Ongelezen bericht door Chawa »

jip007 schreef:Als je DA precies weet welke antibiotica hij moet geven, is het geen probleem. Hier hebben ze het ook wel eens gehad , kan helemaal geen kwaad. ;)
De dierenarts had het er over dat het wel eens slecht kon zijn voor tandjes van de pups ?
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Chawa schreef:
jip007 schreef:Als je DA precies weet welke antibiotica hij moet geven, is het geen probleem. Hier hebben ze het ook wel eens gehad , kan helemaal geen kwaad. ;)
De dierenarts had het er over dat het wel eens slecht kon zijn voor tandjes van de pups ?
nog nooit van gehoord :? we hebben hier nog nooit problemen gehad :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

weet niet hoe dat bij honden zit,
maar vroeger (78/79) was dat bij AB voor mensen idd wel zo

helaas heb ik zelf VEEL AB gehad tussen mn geboorte en dat ik 3 werd (76-79) en heb daar inderdaad een "slecht" gebit aan over gehouden,
mn gebit is in zoverre slecht dat er TE veel kalk in zit en het daardoor erg broos en hard is (en dus makkelijk stukjes afbreken, waar ik nog rekening mee kan houden maar een hond natuurlijk niet ;) ) wat als nadeel heeft dat als ik een gaatje heb mn tand met boren afbreekt, maar als voordeel dat ik heel moeilijk gaatjes krijg (en ze dus ook nog niet heb :mrgreen: )

nu weet in dat vanaf 1980 er voor mensen verandering in de AB is gekomen waardoor er voor kinderen speciale AB is die geen uitwerking meer heeft op het gebit, maar ik weet niet hoe die ontwikkeling op dieren gebied is
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”