Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebeten boven/in oog

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

gebeten boven/in oog

Ongelezen bericht door annemie »

Boris had vanmiddag een schermutseling met een andere hond in het water. Terug aan de kant zag ik dat er bloed rond zijn oog zat :cry: Ik ben dan snel naar de auto gelopen en heb zijn oog uitgespoeld met zuiver water, toen leek het mee te vallen: een bijtwondje vlak boven zijn oog wat niet meer bloedde. Toen ik thuis kwam, was zijn onderste ooglid gezwollen dus snel naar de dierenarts van wacht. Zij constateerde dat zijn oogbol geschampt was, dus vandaar de zwelling.
Ik heb voor in zijn oog Theramycine gekregen voor een week, een oogzalf met antibiotica. Nu is hij superzielig hij ligt al uren in zijn mand, hij heeft een tijdje liggen rillen maar dat is gelukkig over, nu ligt hij te hijgen, zijn oog is nog altijd gezwollen. :?
heeft nog iemand dit voorgehad met zijn hond en hoelang duurde de zwelling? Ik heb niet superveel vertrouwen in de dierenarts van wacht, dus vraag me af of hij ook niet een antibioticaspuit had moeten hebben.
Hij mag twee weken niet zwemmen en niet loslopen ivm zand en blaadjes die in zijn ogen kunnen komen.
groetjes!Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik kan je hier medisch niet mee helpen, maar als je deze dierenarts niet helemaal vertrouwd, kun je misschien morgen nog naar een da die je wel vertrouwd.
Beterschap met Boris en maar lekker verwennen. :ok:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
annemie
Zeer actief

Rossi schreef:Ik kan je hier medisch niet mee helpen, maar als je deze dierenarts niet helemaal vertrouwd, kun je misschien morgen nog naar een da die je wel vertrouwd.
Beterschap met Boris en maar lekker verwennen. :ok:
Als het er morgen niet beter uitziet of hij zich niet beter voelt dan ga ik idd naar mijn gewone DA.
groetjes!Afbeelding
molly

Ongelezen bericht door molly »

hoe is het inmiddels met boris zijn oog?
annemie
Zeer actief

molly schreef:hoe is het inmiddels met boris zijn oog?
Veel beter, het ziet er bijna terug normaal uit :-D
groetjes!Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”