Hij moet binnenkort weer naar de da voor z'n entingen, dan zal ik uiteraard ook even voorleggen, maar misschien dat jullie hier al iets zinnigs over kunnen zeggen?
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij overdag dus eigenlijk teveel beweegt, maar ik kan toch niet een jonge levenslustige hond nog minder laten lopen? Ik bedoel, voor een podenco krijgt hij -denk ik- al het minimum. 's Ochtends een half uur/ drie kwartier aan de lange lijn, tussen de middag een klein rondje aan de lijn, 's middags een uurtje los rennen in het park, om een uur of zeven twintig minuutjes/ half uurtje aan de lijn en dan 's avonds laat dat moeizame nog-effe-plassen-rondje. Tussendoor loopt hij af en toe wat te dollen in de tuin, maar dat stelt ook niet zoveel voor.
Zou ik het anders moeten verdelen over de dag? Ik dacht dat het juist wel verstandig was om hem 's ochtends niet meteen los te gooien. En het is ook niet zo dat hij helemaal hyper is ofzo als hij 's middags los gaat. Op zich gaat dit 'schema' prima, in de zin dat hij binnen redelijk rustig is en vaak lekker ligt te dutten, en tot en met het voorlaatste rondje springt hij ook helemaal lekker soepel op als het tijd is om naar buiten te gaan.
Iemand een idee?
(Oh, en voor degenen die het verhaal niet kennen, Jacks voorpoten zijn niet zo best. De operatie heeft in zoverre geholpen dat hij zijn gewrichten niet meer kapot aan het lopen is, maar het blijven slechte voorpoten.

Hanneke