Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wachten met FF of overstappen Prins?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Wachten met FF of overstappen Prins?

Ongelezen bericht door joe »

Hoi iedereen,

Ik geef nu zo'n 2 maanden FF. In het begin at hij het goed, werd dikker en zijn ontlasting was donker en stonk niet!.
Nu laat hij het steeds meer staan en wordt beduidend magerder.
Ontlasting is ook enorm toegenomen, 2 maal per dag 3 hopen!!!!
Ik wil een voer wat goed is en wat hij lekker vind. Nu vindt hij brouwers lekker, maar ja....om nu 100 kg tegelijk in te slaan :?

Nu las ik op het retrieverforum dat Prins ook een goed merk is.
Nu is mijn vraag "Wordt dit goed gegeten"?. Ik las ook dat hoe hoger het percentage vet, hoe lekkerder. Maar ook dat veel vetten het voer ranzig maken? Is prins trouwens ook geperst?
Ohhhh...wat baal ik. Ik hoopte echt dat hij het op FF goed zou doen :cry2:
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

mijn honden hebben ook prinsbrokken de geperste gehad.

ze poepten volgens mij meer dan ze opaten, dus dat doe ik niet meer.

ze eten nu cavom en daar doen ze het goed op. en dat is ook een geperste brok.
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

Gebruik Prins al vele jaren met suc6 en absoluut weing ontlasting en mooie drollen.
Te veel strond komt doordat je teveel voer geeft, voeren doe je met je ogen en niet door alleen maar op de verpakking te kijken.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Dat is niet helemaal waar. Het kan zijn dat de ene hond het uitstekend doet op Prins en de ander er niets mee kan (waardoor het er dus weer uitkomt als hele hopen).

Joe, het zoeken naar een brok is een kwestie van lezen en goed kijken waar je hond het goed op doet. Er zijn een paar "natuurlijke" brokken, maar dat wil niet zeggen dat je hond het kan "hebben". Kleine verpakkingen kopen en kijken hoe hij er op reageert. Als je een voer gevonden hebt waar hij het goed op doet, probeer dan niet verder te kijken, maar blijf er gewoon bij :ok: .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij voeren al 15 jaar de geperste superbrok van prins , altijd mooie ontlasting , alleen moeten wij erg oppassen dat ze niet te dik worden.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

ik geef sinds september de geperste prins super brok, de eerste maand was hij serieus bijgekomen terwijl hij daarvoor van niets aankwam, maar toen ik zijn portie minderde is dat er snel terug afgegaan.
groetjes!Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Westertoren schreef:Gebruik Prins al vele jaren met suc6 en absoluut weing ontlasting en mooie drollen.
Te veel strond komt doordat je teveel voer geeft, voeren doe je met je ogen en niet door alleen maar op de verpakking te kijken.
ik wil niet zeggen dat het een slechte brok is maar mijn honden deden het echt niet goed op prins.

de reu weegt 14 kilo en kreeg maar 200 gram voer dus echt niet te veel maar bleef heel veel ontlasting houden heb eerst een week versvlees gevoerd.

maar gelukkig is iedere hond anders.
Lisa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lisa »

Sacha heeft vroeger Prins gehad. Eerst de standaard en later de premium. Op de premium veel meer ontlasting dus weer terug naar de standaardbrok. Hij had vaak wat oorontstekingen en toen ben ik overgestapt naar FF en is dat een heel stuk beter geworden. Anders gewoon even kijken hoe je hond reageert op Prins of contact opnemen met Farmfood, misschien hebben zij nog wat adviezen.
Groetjes Lisa
joe
Zeer actief

Janet schreef:Dat is niet helemaal waar. Het kan zijn dat de ene hond het uitstekend doet op Prins en de ander er niets mee kan (waardoor het er dus weer uitkomt als hele hopen).

Joe, het zoeken naar een brok is een kwestie van lezen en goed kijken waar je hond het goed op doet. Er zijn een paar "natuurlijke" brokken, maar dat wil niet zeggen dat je hond het kan "hebben". Kleine verpakkingen kopen en kijken hoe hij er op reageert. Als je een voer gevonden hebt waar hij het goed op doet, probeer dan niet verder te kijken, maar blijf er gewoon bij :ok: .
Na hoeveel tijd weet je of het voer "aanslaat"?
Ik voerde FF ruim een maand en je zag hem voller worden en meer glanzen. Ik dacht: Whoo...dit is het, maar nu eet hij het niet meer. Is dit niet vreemd? Of komt het vaker na zo'n tijd voor?

Weet je wat nu het leuke is? Ik heb zelf een boek(voor mensen) over gezondheid gehaald. Daarin staat beschreven hoe wij mensen ziek worden door ons voedsel. De pesticiden, de slechte grond en lucht etc.....
Dit hoopt zich in je lichaam op. Oplossing was het ontgiften en daarna "schoon"voedsel te eten. De simpelste dingen als (acne) tot ernstige ziekten verdwenen!

Ik ben nu echt overtuigd van het feit dat goede (schone, natuurlijke) voeding ontzettend belangrijk is.
Is het misschien niet goed om onze hond ook eerst te laten ontgiften??
En hoe doe je dat??? Hij is nu wel te mager en met ontgiften valt hij toch erg af?? Is het wel/niet goed voor onze Boy?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik zou ontgiften van mensen niet willen vergelijken met het ontgiften van honden. Mensen voelen aan hun lichaam wel aan of dat ontgiften goed gaat en of er geen bijwerkingen van komen. Je hond kan echter niet vertellen dat het niet goed gaat. Ontgiften van mensen gaat meestal op basis van groente en fruit, zuur, water. En dat is voor een hond niet echt goed.
Ontgiften van honden gebeurt meestal middels het voeren van versvlees om daarna over te stappen op de nieuwe brok.
Maar ja, ik heb daar zelf zoiets bij van: oh, dus versvlees geven om de hond mooi schoon te krijgen om er daarna weer een brok in te douwen???
Blijf dan versvlees geven, is dus blijkbaar beter voor de hond. ;)
Of een combinatie van versvlees dagen en brokken dagen.
Mijn ervaring met Farmfood en mijn honden is dat het na een maand of 4 pas echt resultaat ging geven. Toen was hun ontlasting goed en toen was de hele vacht veranderd. Maar ik geef dan ook niet alleen maar brok, hun hoofdmaaltijd is al langer vers vlees.
Of jij daar mee door moet gaan met je hond kan je alleen maar zelf bepalen. Want het is niet aan ons om in te schatten of je hond nog wel of niet gaat wennen aan FF. 4 maanden wachten met overstappen terwijl je hond er niet beter op wordt is natuurlijk ook niet echt prettig.
Zeker als ie het niet eet. Die van mij eten het graag, dus dat scheelt al.
Dus zoek misschien toch maar naar een brok die hij lekkerder vindt. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Ik heb FF ook geprobeerd en mij viel op dat hij nattige drollen bleef houden die een beetje zurig roken (tja ik ruim ze op...). Nu heb ik Cavom en daar heeft hij hele mooie drollen van :) (wel een beetje droog, dus hij krijgt wat olie door zijn eten)...ik geef hem ook vers (Carnibest, Bibi en Duck) 3 dagen per week. Zijn vacht is sinds de voerverandering (vanaf november 2003) echt super verbeterd en voller en hij is mooi op gewicht met zichtbare spieren!
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Bas krijgt ook Prins: lam en rijst, en sinsdien geen problemen meer!

Hij vind ze lekker( en was een moeilijke eter ), ziet er gezond en glanzend uit en poept mooi en weinig drollen!!!

Prima voer! :ok:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
sanne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sanne »

Hoi Joe,

Je moet inderdaad even zoeken op welke brok je hond het het beste doet. De ene hond doet het super op brok a en de andere doet het r slecht op. Kwestie van uitprobere. Tommie heeft ook prins procare super gehad en heeft deze altijd goed gegeten. Helaas poepte hij ook vreselijk veel op deze brok. Dit zecht echter niets over de brok. Jouo hond kan het er prima op doen. Ik zou je hond niet ontgiften, maar geef hem een week versvoer en ga dan over op een andere brok. Tommie krijgt inmiddels vobra caracroc 25/16 en savonds vers. hier doet hij het super op.

sandra
joe
Zeer actief

Dus ontgiften bij honden is juist het geven van vers.
Okee...ik ga hem dus een weekje op vers zetten. Carnibest staat goed aangeschreven, toch? Kan hij ook even lekker eten!. Ik ben het met Roeflien eens. Altijd vers zou volgens mij ook het beste zijn. Maar goed vers is zo duur. Als ik het kon missen gaf ik het hem meteen.
Heb ook gelezen dat 2 dagen vers ook goed is. Wat ik eerst deed was, wat vers door zijn brok mengen om hem beter te laten eten. Nu hoorde ik dat dat niet mag....
Dus 1 week vers--> prins met 2 dagen vers........
Ik hoop dat het dan weer goed komt.

Wat me trouwens wel opviel is dat hij wel dol is op Frolic......
Dit eet hij dus wel!

Ik ga trouwens vanavond ook even langs de DA. Misschien is er wel een andere oorzaak waarom hij zo slecht eet.
Hij moet toch voor zijn inenting tegen kennelhoest, dus gaat in 1 moeite door....
Roelfien
Zeer actief

Ja, Frolic vinden ze allemaal zalig, maar dat zal wel iets te maken hebben met de hoge hoeveelheid zout die er in zit. Gewoon als snoepje kan je het best geven, maar niet als maaltijd. ;)

Goed plan trouwens om bij de dierenarts meteen even te laten checken of hij niks onder de leden heeft. :ok:
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

Ik voer Tijs 4dagen Prins premium super brok en 3dagen vlees/pens compleet.
Prima ontlasting en ziet er zeer goed uit, kijk maar eens naar de foto's van Tijs op mijn homepage.

En ik voer al zeker 20jaar met suc6 de brokken van Prins eerst de normale brok en dan nu sinds 3 jaar de premium superbrok.

En wat het ontgiften aangaat, geef je hond eerst eens een week lang vleescompleet voor dat je over stapt op welke brok dan ook.
En dan minstens 1x per week een vleesdag.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik voer Chaya nu 3 dagen per week Cavom (de rest versvlees) omdat ze van FF mager werd en aan de dunne ging. Van Cavom word ze veel voller en de ontlasting is ook beter. Ik had het zo in mijn hoofd zitten dat Farmfood het voer was, dat het bijna onnatuurlijk voelt om iets anders te voeren. Maar op Cavom doet Chaya het erg goed.
Nina en Tarz doen het goed op bijna elk voer, maar ik merk toch dat de ontlasting minder wordt op Farmfood. In het begin deden ze het alledrie heel goed op FF, maar nu steeds minder.
Dus ook Nina en Tarz gaan op Cavom.
Groetjes Rob
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tarz schreef:Ik voer Chaya nu 3 dagen per week Cavom (de rest versvlees) omdat ze van FF mager werd en aan de dunne ging. Van Cavom word ze veel voller en de ontlasting is ook beter. Ik had het zo in mijn hoofd zitten dat Farmfood het voer was, dat het bijna onnatuurlijk voelt om iets anders te voeren. Maar op Cavom doet Chaya het erg goed.
Nina en Tarz doen het goed op bijna elk voer, maar ik merk toch dat de ontlasting minder wordt op Farmfood. In het begin deden ze het alledrie heel goed op FF, maar nu steeds minder.
Viel Chaya snel af? Ik heb Alano nog op FF staan omdat ik een zak gehad had maar die is binnen een maand 2 kilo afgevallen en valt nog steeds af. Daarna hebben ze een tijdje op Bento kronen gestaan maar dat was ook niet zo'n succes. Ik ga nu ook maar Prins proberen :?
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

joe schreef:
Weet je wat nu het leuke is? Ik heb zelf een boek(voor mensen) over gezondheid gehaald. Daarin staat beschreven hoe wij mensen ziek worden door ons voedsel. De pesticiden, de slechte grond en lucht etc.....
Dit hoopt zich in je lichaam op. Oplossing was het ontgiften en daarna "schoon"voedsel te eten. De simpelste dingen als (acne) tot ernstige ziekten verdwenen!

Ik ben nu echt overtuigd van het feit dat goede (schone, natuurlijke) voeding ontzettend belangrijk is.
Allemaal goed en wel, maar dat boek heeft maar 1 nut, je kunt het bij het oud papier gooien, kunnen ze er opnieuw papier van maken, dat is weeral een boom gespaard.
acné komt door de schommelingen van de hormoonbalans. je ziet het bij pubers en bij atleten die zich doperen met anabole steroiden.
ondanks al die vieze chemicaliën stijgt de levensverwachting jaarlijks met 2 maanden... bovendien wordt de levenskwaliteit van de oudere mensen steeds beter. En bij honden is het net hetzelfde.

verder zie ik niet in waarom een geperste brok beter is dan een geëxpandeerde.
joe
Zeer actief

mechelaar_fan schreef: Allemaal goed en wel, maar dat boek heeft maar 1 nut, je kunt het bij het oud papier gooien, kunnen ze er opnieuw papier van maken, dat is weeral een boom gespaard.
acné komt door de schommelingen van de hormoonbalans. je ziet het bij pubers en bij atleten die zich doperen met anabole steroiden.
ondanks al die vieze chemicaliën stijgt de levensverwachting jaarlijks met 2 maanden... bovendien wordt de levenskwaliteit van de oudere mensen steeds beter. En bij honden is het net hetzelfde.
Nee. Niet helemaal juist. Ik had tot pas geleden ook last van een beetje acne (ben nu 27). Niets hiep. Ook de Diana 35 pil, die inwerkt op de hormoonspiegel niet! De arts vond dit heel vreemd. Het bleek bij mij idd door de voeding/stress te komen.

Dan nog iets, we worden ouder, maar wel met steeds meer kwalen en epidimien! Dus ik weet niet waar je beter mee af bent ;)
verder zie ik niet in waarom een geperste brok beter is dan een geëxpandeerde.
Schijnt dat in de gexpandeerde brok de vitaminen beter behouden zijn gebleven :?
joe
Zeer actief

Nou kom net bij de DA vandaan. :cry2:
Hij blijkt iets niet goed te zijn met zijn maag, te zuur.
Hij zei dat het het beste is om hem constant eten te geven. Zodra een hondemaag leeg is, ontstaat er zuur en dat is slecht. Het eten neutraliseerd het zuur.
Dusse mensen....honden maar 1 maal per dag eten geven????????

Ik heb nu tabletten voor zijn maag gekregen en over een week moet het goed zijn. :ok:

Ik schrok me wel te pletter. Ja...zei de DA dit zijn wel erg dure tabletten 182........Oei ik schrok wel......Ja 182 eurocent per tablet...haha....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

prima brok prins, de geperste versie. Ik heb het ook en het bevalt uitstekend. Heel weinig ontlasting en hij vind het heerlijk.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief

Tja, oh jee, kom je meteen weer in een andere discussie terecht. :mrgreen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... onditio%2A
Lees dit maar eens. :mrgreen:
Overigens wil ik hiermee niet aangeven dat je het advies van de dierenarts maar van de hand moet wijzen, want ik ben geen dierenarts.
Maar toch is het goed om die informatie eens door te nemen. ;)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:Nou kom net bij de DA vandaan. :cry2:
Hij blijkt iets niet goed te zijn met zijn maag, te zuur.
Hij zei dat het het beste is om hem constant eten te geven. Zodra een hondemaag leeg is, ontstaat er zuur en dat is slecht. Het eten neutraliseerd het zuur.
Dusse mensen....honden maar 1 maal per dag eten geven????????
jeetje...maar als de medicijnen helpen...
maar ik denk zeker dat het afhankelijk is van de hond.
ik voer ze 2 x per dag en heb nooit ergens last van..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:verder zie ik niet in waarom een geperste brok beter is dan een geëxpandeerde.
ik heb ook liever de geperste dan de geexpandeerde. Van de geperste kunnen ze veel meer op, terwijl ze op de 'sponsjes' bijna ploften bij de helft van de normale hoeveelheid... dus alleen maar afvallen...
nee hoor, hier ook geperst voor de meesten.
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Brigitte schreef:
Tarz schreef:Ik voer Chaya nu 3 dagen per week Cavom (de rest versvlees) omdat ze van FF mager werd en aan de dunne ging. Van Cavom word ze veel voller en de ontlasting is ook beter. Ik had het zo in mijn hoofd zitten dat Farmfood het voer was, dat het bijna onnatuurlijk voelt om iets anders te voeren. Maar op Cavom doet Chaya het erg goed.
Viel Chaya snel af? Ik heb Alano nog op FF staan omdat ik een zak gehad had maar die is binnen een maand 2 kilo afgevallen en valt nog steeds af. Daarna hebben ze een tijdje op Bento kronen gestaan maar dat was ook niet zo'n succes. Ik ga nu ook maar Prins proberen :?
Ja ze viel af. Ze woog laatst amper 27 kilo, terwijl ze op haar mooist is met 32 kilo. Als ik haar dan meer ging voeren ging ze aan de race.
Van Cavom kan ik een volle bak geven, en dat is precies genoeg en dan is ze ook echt verzadigd.
Groetjes Rob
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

qyan heeft het een week of 5 geleden gehad (heeft in totaal 5 weken geduurd 8O eerst met tussen pozen, dan weer goed, dan weer niet, en toen 1,5 week lang achter elkaar ondanks medicijnen) met zijn maag, eerst begon het met zijn maag en daarna volgde dus spuitpoep ed (virus).
die moest ik ieder half uur eten geven tijdens die pillen, en het liefst zo weinig mogelijk per keer.
ik moest zelfs beginnen met maar 10 brokken per keer, brokken van de DA mee gekregen die ik minimaal 1 week moest geven.
(krijgt normaal vlees maar dat kon hij toen niet verdragen, zowel maag als darmen niet, ook niet gekookt)
ook omdat er spuitpoep mee speelde.
wat heb je voor zijn maag gehad, zitac toevallig?
na de pillen ben ik de hoeveelheid weer op gaan voeren en steeds meer tijd ertussen gelaten.
zit nu alweer zo'n 1,5 week op 2x per dag voeren en gaat weer prima hoor :ok:
eet ook weer zonder problemen zijn vlees.
dus gewoon heel rustig beginnen en pas als het beter gaat de hoeveelheid weer op gaan voeren.
succes :ok:

gr wendy
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

joe schreef:Nou Dusse mensen....honden maar 1 maal per dag eten geven????????

Ik heb nu tabletten voor zijn maag gekregen en over een week moet het goed zijn. :ok:

Ik schrok me wel te pletter. Ja...zei de DA dit zijn wel erg dure tabletten 182........Oei ik schrok wel......Ja 182 eurocent per tablet...haha....
nee..niet met brokkenhonden :roll: die kan je beter meerdere keren per dag eten geven.

is al zo vaak geschreven 1x daags of 1x een flinke maaltijd voor 2 dagen enz kan alleen met BARFvoeding!!
en lees de link maar eens die roelfien hier geplaatst heeft.
Afbeelding
joe
Zeer actief

qyan schreef:qyan heeft het een week of 5 geleden gehad (heeft in totaal 5 weken geduurd 8O eerst met tussen pozen, dan weer goed, dan weer niet, en toen 1,5 week lang achter elkaar ondanks medicijnen) met zijn maag, eerst begon het met zijn maag en daarna volgde dus spuitpoep ed (virus).
die moest ik ieder half uur eten geven tijdens die pillen, en het liefst zo weinig mogelijk per keer.
ik moest zelfs beginnen met maar 10 brokken per keer, brokken van de DA mee gekregen die ik minimaal 1 week moest geven.
(krijgt normaal vlees maar dat kon hij toen niet verdragen, zowel maag als darmen niet, ook niet gekookt)
ook omdat er spuitpoep mee speelde.
wat heb je voor zijn maag gehad, zitac toevallig?
na de pillen ben ik de hoeveelheid weer op gaan voeren en steeds meer tijd ertussen gelaten.
zit nu alweer zo'n 1,5 week op 2x per dag voeren en gaat weer prima hoor :ok:
eet ook weer zonder problemen zijn vlees.
dus gewoon heel rustig beginnen en pas als het beter gaat de hoeveelheid weer op gaan voeren.
succes :ok:

gr wendy
Oeps...over opbouwen heeft de DA niets gezegd. Ik voer hem nu vers de normale hoeveelheid, met tussendoor boterhammen, hondenkoejes, ets....

Bedankt voor de link roeflien! Is idd weer een heel onderwerp apart :ok:

Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen...De DA beval om toch over te stappen op een ander voer...maar ja...nu hij dus die maagstoornis heeft, hoeft zijn verminderde eetlust dus niet aan de FF te liggen. Ik heb wel de neiging om over te stappen, gezien de positieve berichten over Prins.
Ruikt het lekkerder??? Ik vond FF niet echt lekker ruiken voor honden. Leek meer op een paardenbrok...hihi....nu kan ik niet voor de hond praten, maar als het lekker ruikt, zoals Frolic, vind hij het lekker.
Ruikt Prins ook zo lekker?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef: Ruikt Prins ook zo lekker?
nee er zit niet zo'n sterke geur aan als aan frolic, maar ja... dan moet je zelf even snuffelen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”