Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onderdanig of dominant

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nici
Actief

onderdanig of dominant

Ongelezen bericht door nici »

hallo

Ik denk dat dit onder honden fokken hoort. Stel je hebt een nest honden en je wilt zelf een van die puppies houden. En nu gaat het niet omdat er een goede toekomst voor dat puppie in de ring is ofzo maar gewoon (ik kan geen reden bedenken om het gewoon te doen maarja) Stel hé. Welk puppie zouden jullie nemen, een onderdanige of een dominante?

Ik stel deze vraag omdat ik een verhaal hoorde over mensen die dus een van hun pups hielden maar na een jaar ofzo moesten ze deze herplaatse omdat het niet goed ging tussen de moeder en haar kind. dus ik zou zeggen als je een dominante moeder heb neem dan een ondrdanig puppietje. Dit was een kruising dus hier ging het ook niet om in de ring.

Vind het zelf een beetje raare vraag heo ik hem gesteld heb maarja. Een beetje fantasie gebruiken ;) (of eigenlijk heel veel :mrgreen: )
doggies for ever
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

je moet kiezen waar je oog op valt welk hondje staat je het meeste aan waar heb je het meeste feeling mee,en moeder dochter die het niet kunnen vind daar ben je zelf bij, heb ze hier ok zo lopen dat ze elkaar niet echt liggen maar ik ben de baas.

mol 8)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Eigenlijk let ik nooit op wat voor karaktertje het pupje heeft wat ik aan houd. Moeder en dochter gaat hier altijd goed , ze weten donders goed dat moeders de baas is :twisted: Ik heb hier 1 keer onrust in het roedel gehad, met de oudste teef en toen de jongste. Maar die was als pup niet hier geboren. ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Degene die mij het meest aanspreekt.
Ik hou wel van een wat pittig karakter overigens ;)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

De pup die ons het meeste aanspreekt blijft hier. Zowel karakter als "schoonheid". Maar karakter staat toch voorop ;)
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

die mensen hebben (denk ik) ook op karakter en uiterlijk gekozen. Het is natuurlijk welzo dat je nooit echt zal weten hoe het loopt.
doggies for ever
DubbelWoef
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door DubbelWoef »

Een natuurlijk onderdanige/dominante pup zegt niet alles over hoe de pup over 6 mnd in het leven staat. Ik heb de meeste onzekere en voorzichtige hondjes zien veranderen tot "monstertjes" ;) en onze Spook die we nu hebben was in het begin niet te stoppen en onverschrokken, maar in huis is hij nu heel braaf en afwachtend. Als je een pup bij de moederhond wilt houden zou ik wel kijken of ze hem niet totaal negeert. Ik zou wat dat betreft de situatie niet te zeer opdwingen aan de honden (of je moet echt met meerdere buitenkennels werken... maar daar ben ik geen voorstander van). Ik zou zeker rekening houden met het gedrag van de moederhond naar de pup toe. :-D
En opeens.... op een dag.. dan is alles goed...
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Ik had weinig keus,met 1 pup en dat is een pittig dametje,maar wel eentje die precies weet wanneer ze zich onderdanig moet gedragen,dat heeft ze weer geleerd toen ze pup was.
Moeders laat een hoop toe,tot een bepaald punt,dan is het gewoon over en dat weet Solo heel goed.nu zit er wel een behoorlijk leeftijdsverschil tussen en moedere is een hele zekere teef,dus dat zal ook wel schelen.Weet wel dat het ook gebeurt is bij wolfhonden dat moeder en dochter niet goed ging,maar ik meen ook gehoord te hebben dat de eigenaar daar al heel vroeg ingreep als de moederhond de pups nogal hardhandig corrigeerde en dan ga je natuurlijk wel verkeerd gedrag aanleren.
Staat toevallig een leuk stukje van Debbie Rijnders in Onze Hond over goed opvoedende moederhonden en dat die later gedragsstoornissen voorkomen.

Gr. Christa
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”