Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Graag jullie mening
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Graag jullie mening
Nu, ik had al wel verteld van de hondenschool.
Vorige keer ging het echt best, de groep was niet zo groot.
Deze keer echter, Luka wou geen kant uit. Groep was weer groot, megafoon werd weer gebruikt.
Lijn weer over ze'n kop getrokken, maar nu komt het.
Hij wou dus echt niet luisteren, komt de trainster naar ons, pakt Luka vast , sleurt hem aan ze'n lijn omhoog, Luka grommen, blijft aan ze'n lijn trekken en Luka kaikai, janken.
Hij ging daarna wel zitten, maar heeft zeker 10 minuten zitten bibberen van de schrik of de emotie.
Ik heb er heel de avond aan liggen denken, ik was er toch niet goed van.
Zelfs in zijn slaap lag hij te janken.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, oké hij moet luisteren, maar moet dat op zo'n manier ??
Ik voel me daar niet goed bij.
Sanneke
Deze keer echter, Luka wou geen kant uit. Groep was weer groot, megafoon werd weer gebruikt.
Hij wou dus echt niet luisteren, komt de trainster naar ons, pakt Luka vast , sleurt hem aan ze'n lijn omhoog, Luka grommen, blijft aan ze'n lijn trekken en Luka kaikai, janken.
Hij ging daarna wel zitten, maar heeft zeker 10 minuten zitten bibberen van de schrik of de emotie.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, oké hij moet luisteren, maar moet dat op zo'n manier ??
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- sample
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hij deinst inderdaad al achteruit als hij de trainers ziet komen.whoopy schreef:sorry :twisted: dat hadden ze bij mij dus niet moeten doen, als dat de manier is om een hond te laten luisteren, nee sorry hoor. ik was meteen omgedraait en niet meer teruggekomen. :twisted: maar ja dat is mijn mening. op zo'n manier kweek je angst bij een hond :twisted:
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Dat er met microfoon getrained word is op zich wel goed eigenlijk (er zijn namelijk nogal wat honden die geen wedstrijden kunnen lopen bij omdat ze bang voor megafoons en harde geluiden zijn) Dat de groep wat groot is, kan je ook wat van leren en dat je hond daar zeker de eerste keer zenuwachtig van wordt lijkt me logisch, maar zo hoeft het natuurlijk ook niet!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja logisch, dat zou ik ook doen als ik hem was. hij is gewoon bang dat hij weer aan zijn strot omhoog wordt getrokkenMama Sanneke schreef:Hij deinst inderdaad al achteruit als hij de trainers ziet komen.whoopy schreef:sorrydat hadden ze bij mij dus niet moeten doen, als dat de manier is om een hond te laten luisteren, nee sorry hoor. ik was meteen omgedraait en niet meer teruggekomen.
maar ja dat is mijn mening. op zo'n manier kweek je angst bij een hond
Sanneke

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Angeniet
- Erelid
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou dat hadden ze dus bij mijn hond niet moeten proberen, dan had Cloor heel boos geworden
IK had daar dus ook niet meer teruggegaan.

IK had daar dus ook niet meer teruggegaan.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Nu, de enige commentaar die ik erbij kreeg was, als hij niet doet wat je vraagt nu, zal hij het nooit doen.
Wat me zo opvalt tijdens de les is dat Luka geen aandacht schenkt aan mij, aan wat ik hem zeg te doen.
Hij kijkt rond, naar de blaadjes, naar andere honden, stokjes,etc...
Nu let ik er wel meer op dat hij kijkt naar me als ik hem een bevel geef.
Ook al zeg ik zijn naam, hij staat rond te turen, zo van, wat riep je mij ?
Misschien ligt het ook aan het feit dat hij bang is en zich niet op zen gemak voelt op het terrein.
Nu, hij is niet de enige, ik voel me ook niet meer op men gemak.
Zeker niet als hij dan nog ze'n band over zen kop trekt.
Het enige wat ik wou bekomen uit deze lessen is dat hij leert naast me te lopen, niet te trekken aan zijn lijn.
We zijn drie maand verder en hij loopt nog steeds een meter voor me. Hij trekt wel niet, maar "naast "staat blijkbaar niet in zijn woordenboek.
En ik heb alle middeltjes al geprobeerd. In de tuin doet hij het echter wel, maar niet zodra hij de'r buiten gaat.
Waar ik me het meest zorgen over maak is het feit dat Luka een brave hond is, ik zou niet graag hebben dat hij door hetgeen gebeurd op de training agressief of een echte bangerik zou worden.
We hebben het goed met ons maatje. Ik wil hem niet verprutsen.
Sanneke
Wat me zo opvalt tijdens de les is dat Luka geen aandacht schenkt aan mij, aan wat ik hem zeg te doen.
Misschien ligt het ook aan het feit dat hij bang is en zich niet op zen gemak voelt op het terrein.
Het enige wat ik wou bekomen uit deze lessen is dat hij leert naast me te lopen, niet te trekken aan zijn lijn.
We zijn drie maand verder en hij loopt nog steeds een meter voor me. Hij trekt wel niet, maar "naast "staat blijkbaar niet in zijn woordenboek.
En ik heb alle middeltjes al geprobeerd. In de tuin doet hij het echter wel, maar niet zodra hij de'r buiten gaat.
Waar ik me het meest zorgen over maak is het feit dat Luka een brave hond is, ik zou niet graag hebben dat hij door hetgeen gebeurd op de training agressief of een echte bangerik zou worden.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap nooit zo goed de logica dat een instrukteur vindt dat hij het recht even zo even jouw hond aan te pakken. Jouw hond namelijk..heeft hij gewoon met zijn handen af te blijven, of hij mag vriendelijk vragen of hij je hond even mag lenen.
Ik word altijd nogal link van dit soort verhalen. Honden leren hiervan niet luisteren, honden leren dat vreemde mensen echt niet altijd leuk zijn en dat je dus op je hoede moet zijn, ieder geval op het trainingsveld.
Sanneke..jouw hond, dit gebeurd je dus niet meer. Evenals jij een meester op school niet onder jouw toezicht je eigen kind een kledder laat geven omdat ze een slecht cijfer heeft voor engels, zo sta je dus ook niet toe dat iemand met zijn handen aan je hond komt omdat ie niet wil zitten.
Ik word altijd nogal link van dit soort verhalen. Honden leren hiervan niet luisteren, honden leren dat vreemde mensen echt niet altijd leuk zijn en dat je dus op je hoede moet zijn, ieder geval op het trainingsveld.
Sanneke..jouw hond, dit gebeurd je dus niet meer. Evenals jij een meester op school niet onder jouw toezicht je eigen kind een kledder laat geven omdat ze een slecht cijfer heeft voor engels, zo sta je dus ook niet toe dat iemand met zijn handen aan je hond komt omdat ie niet wil zitten.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik kan mij alleen maar volledig aansluiten bij de bovenstaande reacties.
Moet ook zeggen dat ik jouw stukje met grote verbazing heb gelezen. Blijkbaar zijn er dus ook hondenscholen waar het zo gaat. Gelukkig niet waar ik heb getraind. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij het eerder gegeven advies: ga snel op zoek naar een andere hondenschool!
Moet ook zeggen dat ik jouw stukje met grote verbazing heb gelezen. Blijkbaar zijn er dus ook hondenscholen waar het zo gaat. Gelukkig niet waar ik heb getraind. Wat dat betreft sluit ik mij aan bij het eerder gegeven advies: ga snel op zoek naar een andere hondenschool!

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Je laatste zin zegt mij al voldoende je voelt je er niet prettig bij.
Wegwezen dus het trainen van je hond moet leuk zijn voor je hond en voor jou. Het moet geen trip naar de tandarts worden!
Ik had dus die megafoon gepakt en even duidelijk gezegd wat ik er van vond
Waarschijnlijk heb jij wel een nettere manier
Wegwezen dus het trainen van je hond moet leuk zijn voor je hond en voor jou. Het moet geen trip naar de tandarts worden!
Ik had dus die megafoon gepakt en even duidelijk gezegd wat ik er van vond

Waarschijnlijk heb jij wel een nettere manier

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
gyanty schreef:Dat er met microfoon getrained word is op zich wel goed eigenlijk (er zijn namelijk nogal wat honden die geen wedstrijden kunnen lopen bij omdat ze bang voor megafoons en harde geluiden zijn) Dat de groep wat groot is, kan je ook wat van leren en dat je hond daar zeker de eerste keer zenuwachtig van wordt lijkt me logisch, maar zo hoeft het natuurlijk ook niet!
Hier wordt dus de MEGAFOON gebruikt. Alleen omdat de groep te groot is

Ik vraag me eigenlijk wel af waar die instrukteurs hun diploma gehaald hebben....
Hebben ze eigenlijk wel een diploma???????

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- little-wolf
- Zeer actief
wat vervelend joh. als ik jou was, zou ik stoppen daar. en thuis gewoon oefenen. ik begreep uit je vorige verhaal dat je geen vervoer hebt, en dat er geen andere school in de buurt is.Mama Sanneke schreef:Nu, de enige commentaar die ik erbij kreeg was, als hij niet doet wat je vraagt nu, zal hij het nooit doen.
Sanneke
wat je zou kunnen doen is via internet bij een hondenschool vragen wat je nog kan doen om luka te laten volgen buiten. als je wilt, kan ik je het emailadres geven van de hondenschool waar ik train.
of misschien zijn er hier nog mensen die iets weten.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Wat zou je doen wanneer de orthopedagoog je dochter een oplawaai verkoopt omdat ze niet goed luistert?
Dergelijke sadistische handelingen horen in deze wereld niet te gebeuren. Je hond wordt een agressieve angsbijter, en een vervelende keffer als je zo verder gaat.
laat die hondenschool voor wat ze is. laat je hondje regelmatig spelen met andere honden, soms wel, soms niet, zo zal de aandacht voor honden veel minder fanatiek worden. je hondje zal begrijpen dat hij niet altijd met alle honden mag spelen.
speel veel met je hondje, ga ermee wandelen op de markt, ga ermee naar plaatsen waar veel mensen komen, en bouw een speelse band op met je hond. je hond is je vriend, je kameraad, je leuke en plezierige kameraad.
Misschien zou ik eens met mijn hond naar die hondenschool komen, die zou die crapuleuze instructeur wel een lesje leren.
Dergelijke sadistische handelingen horen in deze wereld niet te gebeuren. Je hond wordt een agressieve angsbijter, en een vervelende keffer als je zo verder gaat.
laat die hondenschool voor wat ze is. laat je hondje regelmatig spelen met andere honden, soms wel, soms niet, zo zal de aandacht voor honden veel minder fanatiek worden. je hondje zal begrijpen dat hij niet altijd met alle honden mag spelen.
speel veel met je hondje, ga ermee wandelen op de markt, ga ermee naar plaatsen waar veel mensen komen, en bouw een speelse band op met je hond. je hond is je vriend, je kameraad, je leuke en plezierige kameraad.
Misschien zou ik eens met mijn hond naar die hondenschool komen, die zou die crapuleuze instructeur wel een lesje leren.
-
- Zeer actief
jammer genoeg heb ik dit al op meer hondenscholen gezien en dat zijn scholen erkend door St-Hubertus en waar de trainers dus ook diploma's hebben moeten halen
Als ik jou was zou ik er niet meer naar toe gaan, maar zelf oefenen met je hond. Misschien is er iemand in je buurt die je daarbij wat kan helpen.
Hier staat een stukje over volgen aan de lijn dmv clickertraining
http://www.dogmountain.be/shop/index.html?lang=nl

Als ik jou was zou ik er niet meer naar toe gaan, maar zelf oefenen met je hond. Misschien is er iemand in je buurt die je daarbij wat kan helpen.
Hier staat een stukje over volgen aan de lijn dmv clickertraining
http://www.dogmountain.be/shop/index.html?lang=nl
groetjes!

Jee, als ik jou was zou ik nu echt stoppen daar.
Waarvoor jij met Luka op cursus zit is om in hoofdzaak een vertrouwensband met elkaar op te bouwen en van daaruit hem commando's aan te leren in groepsverband. Dat bereik je voornamelijk door zelf rust uit te stralen en dat over te brengen op je hond. Dat mis je dus al. Hardhandige correcties omdat een puppie 'dwars' is, is helemaal uit den boze. Het toverwoord blijft toch de aandachtsoefeningen 'Kijk 's' of 'Let op', paar seconden vasthouden en dan een commando 'Zit' inzetten en bij goed uitgevoerd geweldig belonen. En goed 'Vrijgeven' op momenten dat er even gewacht moet worden. Dan mag hij doen wat hij wil en ondertussen even ontstressen met een trekspelletje. Komt er weer een commando aan, dat voorbereiden met aandachtsoefening en inzet van het commando. Luka is supergevoelig voor prikkels van buitenaf, maar dat hoort ook bij een hond van zijn leeftijd. Dat is karakter en moet je niet afbreken d.m.v. met brute kracht hem bij de les te houden, want dan schiet hij alleen maar verder in de stress. Alles omzetten in positief en zo min mogelijk druk uitoefenen, dat mis ik bij jouw training nogal.
Ik denk dat je veel beter zelf verder kan gaan. En bv. op een veld trainen met een hond erbij die aardig luistert. Met rust en aandacht als basis, kom je waarschijnlijk veel verder dan dat je bij die school zou blijven.
Waarvoor jij met Luka op cursus zit is om in hoofdzaak een vertrouwensband met elkaar op te bouwen en van daaruit hem commando's aan te leren in groepsverband. Dat bereik je voornamelijk door zelf rust uit te stralen en dat over te brengen op je hond. Dat mis je dus al. Hardhandige correcties omdat een puppie 'dwars' is, is helemaal uit den boze. Het toverwoord blijft toch de aandachtsoefeningen 'Kijk 's' of 'Let op', paar seconden vasthouden en dan een commando 'Zit' inzetten en bij goed uitgevoerd geweldig belonen. En goed 'Vrijgeven' op momenten dat er even gewacht moet worden. Dan mag hij doen wat hij wil en ondertussen even ontstressen met een trekspelletje. Komt er weer een commando aan, dat voorbereiden met aandachtsoefening en inzet van het commando. Luka is supergevoelig voor prikkels van buitenaf, maar dat hoort ook bij een hond van zijn leeftijd. Dat is karakter en moet je niet afbreken d.m.v. met brute kracht hem bij de les te houden, want dan schiet hij alleen maar verder in de stress. Alles omzetten in positief en zo min mogelijk druk uitoefenen, dat mis ik bij jouw training nogal.
Ik denk dat je veel beter zelf verder kan gaan. En bv. op een veld trainen met een hond erbij die aardig luistert. Met rust en aandacht als basis, kom je waarschijnlijk veel verder dan dat je bij die school zou blijven.
Nou gelukkig niet zo erg als bij jou, maar zoiets hebben ze dus ook bij Tirsa 1 keer gedaan bij de ringtraining. Dat was tijdens de eerste les, maar bij de 4de les toen ze mij dus weer even wilden laten zien hoe een hond netjes naast je loopt tijdens 'n show (dus even keihard trekken aan de riem, iets wat ik dus echt NIET wil!) heb ik dus gezegd nee, je krijgt m'n hond niet aan de lijn. Ja maar dat moet, wat MOET niks moet, ik vertrek, bekijk het maar met je lessen. Maar daardoor is Tirsa dus wel getekend geweest. Ik heb het er grootstedeels weer kunnen verbeteren, maar ze blijven van mijn hond af want die train ik zoals IK wil en niet zoals zij willen!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ben nog steeds van mening dat jij en je hond er niets van leert als de instrukteur het doet, dus allereerst moet je alle handelingen zelf doen, niet de instrukteur. Daarnaast is dit natuurlijk klinklare onzin, aandacht krijg je door middel van leuke dingen, dus balletje, brokje, worstje etc. Heb je een paar seconden aandacht: prima... meteen belonen... balletje weggooien, brokje geven etc.
En dat bouw je dus steeds wat langer uit... een hond leer je niets aan door straf! Straffen doe je alleen als je zeker weet dat je hond iets voor de volle 100% kent, maar het gewoon vertikt!
Maar dan nog niet op die manier, gewoon een rukje moet genoeg zijn.. ophangen is nergens voor nodig!
Gewoon andere hondenschool zoeken! En ja, die megafoon is niet zo slecht, want er zullen veel honden bang voor zijn... maar de groep moet ook overzichterlijk blijven dus niet te veel honden tegelijk.
En dat bouw je dus steeds wat langer uit... een hond leer je niets aan door straf! Straffen doe je alleen als je zeker weet dat je hond iets voor de volle 100% kent, maar het gewoon vertikt!
Maar dan nog niet op die manier, gewoon een rukje moet genoeg zijn.. ophangen is nergens voor nodig!
Gewoon andere hondenschool zoeken! En ja, die megafoon is niet zo slecht, want er zullen veel honden bang voor zijn... maar de groep moet ook overzichterlijk blijven dus niet te veel honden tegelijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Re: Graag jullie mening
zoiets hebben ze met puppycursus ook ooit bij qyan geflikt, en dat gebeurde dus echt maar 1x.Mama Sanneke schreef:Nu, ik had al wel verteld van de hondenschool.
Sanneke
heb qyan op gepakt en ben weg gegaan en ook nooit meer terug gegaan.
ze hebben met hun poten van je hond af te blijven

dus nee sanneke, dat moet zeker niet op zo'n manier en heel eerlijk gezegd: ik zou daar niet meer terug gaan.
trainen moet leuk zijn, voor zowel de baas, maar zeker voor de hond.
de bedoeling van ene gehoorzaamheidscusrsu mag zeker niet zijn dat je hond bang wordt, zijn ze belazerd daar!!!
sanneke, wegblijven daar en niet meer terug gaan, dat is het totaal niet waard.Mama Sanneke schreef:Hij deinst inderdaad al achteruit als hij de trainers ziet komen.whoopy schreef:sorrydat hadden ze bij mij dus niet moeten doen, als dat de manier is om een hond te laten luisteren, nee sorry hoor. ik was meteen omgedraait en niet meer teruggekomen.
Sanneke
doit wordt alleen maar stress voor luca en nog meer angst!
sanneke,Mama Sanneke schreef:Nu, de enige commentaar die ik erbij kreeg was, als hij niet doet wat je vraagt nu, zal hij het nooit doen.
Sanneke
als je luca prettig ana de lijn wilt leren lopen, heb je dara gene hondenschool voor nodig!
je begint gewoon rustig in de tuin.
als het in de tuin goed gaat, ga je het buiten op straat oefenen.
eerst op plekken waar weinig afleiding voor luca is en wanneer dat goed gaat naar steeds meer plekken met steeds meer afleiding.
het is heel normaal gedrag van luca, en met ene beetje geduld en gewoon rustig door oefenen op ene vrinedelijkere manier gaat het jou en luca gewoon lukken.
dat het in de tuin wel lukt, komt omdat er totaal geen afleiding is.
buiten de tuin is veel afleiding, mensen, honden, kinderen, auto's blaadjes, noem het maar op.
echt, komt vanzelf goed!
maar waarom wil je luca zo graag echt naast je hebben lopen buiten?
op het trainingsveld moet qyan gewoon goed volgen, punt uit.
maar buiten mag hij van mij voor me lopen, zolang hij maar niet trekt

maar echt volgen buiten, nee, hoeft voor mij niet.
wel wil ik dat ie dat doet in situaties met mensen passeren en kinderen bijvoorbeeld, maar anders loopt ie gewoon voor me, maar zonder te trekken.
zorg dat het plezierig blijft voor jouw en luca, zoek desnoods ene andere hondenschool, of train hem gewoon lekker in je achtertuin en breid dat uit naar plekken met meer afleiding, stel desnoods hier je vragen.
misschien en tip voor je om anadacht te krijgen van luca die ik hier he gehad ooit:
je neemt ene bal met ene touwtje of ene bijtrolletje.
daar ga je mee spelen met luca.
dit doe je terwijl jij achteruit loopt.
na dit ff te hebben gedaan draai je je om, met een beetje mazzel houdt luka het speeltje in zijn bek en ga je een heel klein stukje volgen.
na een heel klein stukje volgen ga je weer spelen, en dan is het eigenlijk einde oefening.
iedere seconde dat luca volgt belonen en stoppen.
de oefening mag niet te lang duren.
nog ene leuk anadachtsspelletje is ene koekje voor je neus houden en luca laten zitten.
je laat het koekje zien, houdt het koekje voor je neus en zegt bijv let op.
begin met 1 sec bijv, niet te lang en geef luca daarna het koekje.
zo wordt op jouw letten leuk, want er volgt een koekje/ aai, spelletje, etc.
dit kun je steeds langer uitbouwen
je neemt ene bal met ene touwtje of ene bijtrolletje.
daar ga je mee spelen met luca.
dit doe je terwijl jij achteruit loopt.
na dit ff te hebben gedaan draai je je om, met een beetje mazzel houdt luka het speeltje in zijn bek en ga je een heel klein stukje volgen.
na een heel klein stukje volgen ga je weer spelen, en dan is het eigenlijk einde oefening.
iedere seconde dat luca volgt belonen en stoppen.
de oefening mag niet te lang duren.
nog ene leuk anadachtsspelletje is ene koekje voor je neus houden en luca laten zitten.
je laat het koekje zien, houdt het koekje voor je neus en zegt bijv let op.
begin met 1 sec bijv, niet te lang en geef luca daarna het koekje.
zo wordt op jouw letten leuk, want er volgt een koekje/ aai, spelletje, etc.
dit kun je steeds langer uitbouwen

-
- Actief
Hier sluit ik me bij aan, er zijn ook andere manieren om een hond te laten luisteren.whoopy schreef:sorrydat hadden ze bij mij dus niet moeten doen, als dat de manier is om een hond te laten luisteren, nee sorry hoor. ik was meteen omgedraait en niet meer teruggekomen.
Natasja
-
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bedankt voor de antwoorden.
Met gemengde gevoelens moet ik bekennen dat ik er inderdaad mee wil stoppen.
Deze ochtend tijdens de wandeling deed hij het goed.
Eerst een stukje veld, dan stukje straat en dan in een rustige wijk waar veel bochten zijn en ik heb er extra op gelet dat hij me aankijkt voor we vertrekken. Telkens laten zitten, Luka "kijk", volg en naast.
Het zal nog wel een tijdje oefenen worden en de tips met spelletjes vond ik heel erg goed. Die ga ik zeker uit proberen !!!
Toch vind ik het erg jammer dat ik moet stoppen, maar ja, Luka is geen "beest" maar een lieve hond en zo wil ik het houden.
Wat ik ook nog zo frappant vind is dat Luka zich altijd uit de band(lijn) van de hondenschool trekt. Geen enkele instrukteur kon me daarbij helpen.
Verkleinen zeiden ze, oké gedaan.
Nu ben ik zelf geen groot licht maar ondekte mijn man gisteren bij het bestuderen van de band en lijn dat de band al heel de tijd verkeerd rond zijn nek zit. Geen van de instructeurs die ik geraadpleegd heb heeft dit gezegd. Ze wisten alleen tezeggen dat er een andere lijn met band voor kleinere honden moet komen, dat snap ik echt niet want er zijn toch al jaren kleine honden, er zijn er nog kleinere dan Luka.
Het is dus in feite een wurglijn, die dichtgaat als hij te hard trekt.
Mijn familieleden schudden de hoofd en zeiden : "mens toch, een poedel met een wurglijn" !!!!, waar ben jij mee bezig".
Ja, op zo'n momenten voel ik me zo dom en onverantwoordelijk.
Het word tijd dat ik het heft in eigen handen neem en me niet meer laat beïnvloeden.
Sanneke
Met gemengde gevoelens moet ik bekennen dat ik er inderdaad mee wil stoppen.
Deze ochtend tijdens de wandeling deed hij het goed.
Eerst een stukje veld, dan stukje straat en dan in een rustige wijk waar veel bochten zijn en ik heb er extra op gelet dat hij me aankijkt voor we vertrekken. Telkens laten zitten, Luka "kijk", volg en naast.
Het zal nog wel een tijdje oefenen worden en de tips met spelletjes vond ik heel erg goed. Die ga ik zeker uit proberen !!!
Toch vind ik het erg jammer dat ik moet stoppen, maar ja, Luka is geen "beest" maar een lieve hond en zo wil ik het houden.
Wat ik ook nog zo frappant vind is dat Luka zich altijd uit de band(lijn) van de hondenschool trekt. Geen enkele instrukteur kon me daarbij helpen.
Verkleinen zeiden ze, oké gedaan.
Nu ben ik zelf geen groot licht maar ondekte mijn man gisteren bij het bestuderen van de band en lijn dat de band al heel de tijd verkeerd rond zijn nek zit. Geen van de instructeurs die ik geraadpleegd heb heeft dit gezegd. Ze wisten alleen tezeggen dat er een andere lijn met band voor kleinere honden moet komen, dat snap ik echt niet want er zijn toch al jaren kleine honden, er zijn er nog kleinere dan Luka.
Het is dus in feite een wurglijn, die dichtgaat als hij te hard trekt.
Mijn familieleden schudden de hoofd en zeiden : "mens toch, een poedel met een wurglijn" !!!!, waar ben jij mee bezig".
Ja, op zo'n momenten voel ik me zo dom en onverantwoordelijk.
Het word tijd dat ik het heft in eigen handen neem en me niet meer laat beïnvloeden.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf