Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd van beagleliefhebbers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

bailey_the_beagle
geregistreerd lid

Advies gevraagd van beagleliefhebbers

Ongelezen bericht door bailey_the_beagle »

Wij zijn de apetrotste bezitters van een superlieve beaglepup van 5 maanden oud. Hij luisterd erg goed en je kunt hem erg veel leren. Bij onze afwezigheid verblijft Bailey in onze bijkeuken. Deze is voor hem lekker ruim zodat hij lekker kan spelen en naar buiten kijken. Maar het probleem is, dat als zij zich verveeld, zij aan de muren gaat krabben en aan de kozijnen!

Omdat wij erg veel waarde hechten aan onze spulletjes, maar haar ook niet in een bench willen stoppen wilde ik graag om een paar tips vragen om haar dit af te leren!

Alle tips zijn welkom, want wij willen haar natuurlijk zo min mogelijk straffen!!!!!

Alvast bedankt voor de tips en een pootje van Bailey.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

wat is er mis met een bench :roll:
Afbeelding
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik denk dat je namelijk ook met een benchtraining een goed resultaat zult boeken.Is niks mee met een bench!!
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

En ik denk dat ook mensen met een ander ras hier wel antwoord op weten. :mrgreen:
En verplaats hem dus naar gedrag. ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

heb je speeltjes voor hem liggen?
je kunt bijvoorbeeld zo'n tractatiebal geven. kun je brokjes in stoppen. als de bal rolt, vallen er brokjes uit een gaatje.
of een kong. is net zoiets. die stuiterd alle kanten op. kun je van alles in proppen. :mrgreen:

succes!
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

koop een KONG!! :ok: :ok: echt waar, super oplossing. Whooper is ook een echte sloper maar idd ze doen dat door verveling. je moet je hond geestelijk moe maken, zoekspelletjes doen etc. in een kong kan je van alles in doen en dat wil hij er dan uiteraard uit krijgen. je kan hem op deze wijze geestelijk lekker afmatten :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wil je hem alleen laten, laat hem dan eerst actief spelen, of nog beter, want daar worden ze ook geestelijk moe van ga eens wat zoekspelltjes met hem doen, een beagle is daar natuurlijk een droomhondje voor.
Gast

Re: Advies gevraagd van beagleliefhebbers

Ongelezen bericht door Gast »

bailey_the_beagle schreef:Maar het probleem is, dat als zij zich verveeld, zij aan de muren gaat krabben en aan de kozijnen!
Krabben aan deuren en kozijnen is geen verveling, het is een symptoom van verlatingsangst. Je moet het alleen zijn opnieuw opbouwen, heel langzaam beginnen met een of twee seconden eventueel. Kong en bench zijn goede hulpmiddelen.
bailey_the_beagle
geregistreerd lid

Ten eerste wilde ik jullie bedanken voor jullie reacties, er zitten volgens mij erg handige tips bij!

Dag's na 't plaatsen van mijn bericht heb ik nog eens teruggekeken en vroeg mijzelf inderdaad ook af, wat er eigenlijk mis is met een bench!
Niks dus! Diezelfde dag hebben wij ook een lekkere ruime aangeschaft voor onze Bailey!

In het begin was zij er helemaal niet blij mee en deed niets dan piepen en huilen. Nu, 3 dagen later heeft zij er weinig moeite meer mee en zij gaat er af en toe al uit haar eigen in om bv. haar speeltjes te pakken of even uit te rusten met 't deurtje open! :ok:

Zelf vind ik het nu ook leuker om weer van mijn werk terug te komen omdat ik nu niet meer op haar hoef te mopperen en in plaats daarvan ff lekker met haar kan spelen of knuffelen!

Nogmaals bedankt voor jullie tips, misschien kan ik er in de toekomst weer iemand anders mee van dienst zijn!

Groetjes en een poot van onze Bailey. :zwaai:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:roll: Een bench behoor je door middel van training aan te leren en niet te gebruiken als kooi om je hond dezelfde dag dat je hem koopt al in te stoppen. Helemaal fout aangepakt dus en ik hoop voor je dat je hond het er goed in blijft doen. :? Hoe lang moet ze erin zitten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bailey_the_beagle
geregistreerd lid

Het was niet de bedoeling om over te laten komen dat ik mijn hond al de eerste dag in 'n KOOI heb GESTOPT!
Dat ik deze bench heb aangeschaft was enkel en alleen zodat ik niet steeds hoefde te mopperen op onze pup!

Wij hebben haar eerst geprobeerd aan het idee te laten wennen door er een spelletje van te maken en er speeltjes uit te halen zodat wij konden laten blijken dat het geen STRAF voor haar was!

Dat wij het verkeerd hebben aangepakt is achteraf misschien wel een beetje waar, maar dit komt omdat ze ons eerste hondje is en wij nog geen echte hondenkenners zijn. Dit wil echter niet zeggen dat wij niet het beste met ons hondje voorhebben!!!!!

Ik wil niet boos overkomen maar ook niet een beetje als een dierenbeul afgeschilderd worden! sorry als dit zo bij je overkomt.

Groetjes en een pootje van Bailey.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap wel dat je een bench hebt aangeschaft, maar een bench gebruik je dus niet om je pup zo even in op te sluiten. Als je aangeeft dat ze aan het huilen en janken is geweest heb je haar dus veeeeeeel te snel alleen gelaten in de bench. En ja, een bench is gewoon een kooi.
Als je je hond alleen wil leren zijn in een bench ga je dat langzaam opbouwen.Eerst wen je de hond aan de bench door al het leuks in de bench te geven, dus eten geef je in de bench, kluifjes en lekkers, speelgoed en ga zo maar door. Allemaal gewoon met het deurtje open. Dan gaat de hond vanzelf vaker uit zichzelf in de bench liggen. Pas als jij de kamer uit kan lopen en de hond blijft slapen in de bench kan je voorzichtig eens gaan proberen het deurtje te sluiten als de hond bv aan het eten is. Zo bouw je datdus kalm aan op zonder dat er paniektoestanden of iets ontstaan bij je hond. Paniek is per definitie fout. Daar worden hondjes bang van.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bailey_the_beagle
geregistreerd lid

Maar hoe kan ik haar dan aan het idee laten wennen dat zij ook 's nachts in de bench moet slapen zonder het deurtje te sluiten? ( eerst zat ze in het bijkeukentje en nu in de woonkamer) Ook als we haar daar laten slapen zal ze even piepen voor ze uiteindelijk gaat slapen.

En tuurlijk hebben wij geprobeerd om haar door middel van koekjes en speeltjes aan haar bench te laten wennen, maar zodra ze haar koekjes heeft gehad gaat ze er onmiddelijk weer uit!

ps: Je hebt in een ding zeker wel gelijk. Aan een bange pup heeft niemand iets. :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap je even niet...wanneer geeft je pup problemen met het alleen zijn en hoe lang moet ze alleen zijn?
Waar sliep ze voordat je de bench had en hoe ging dat?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bailey_the_beagle
geregistreerd lid

Als wij moeten werken zit ze een paar uurtjes alleen, maar we moeten nu eenmaal met tweeen werken! In de middag komt mijn vriendin thuis om de hond uit te laten en mee te spelen. Zij gaat vervolgens weer naar het werk en daarna kom ik als eerste thuis.

Eerst sliep ze in de bijkeuken, gewoon in de mand met haar speelgoed bij het raam zodat ze ook nog naar buiten kon kijken. Nu we de bench hebben dachten we dat het misschien aangenamer voor haar zou zijn in de vertrouwde woonkamer. Ook met het oog op de toekomst, dat als ze in de woonkamer zou wennen alleen te zijn, ze na verloop van tijd niet meer in de bench zou hoeven. Maar als ze in de bijkeuken al begint te kauwen op van alles en nog wat, kunnen we haar daar toch niet vrij laten rondlopen, zodat we dan bij thuiskomst steeds weer een preek moeten geven? Dit is voor ons allen toch niet leuk?

Groeten en een pootje van Bailey.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Preken bij thuiskomst is zinloos en geeft stress omdat je pup stress gaat opbouwen voor de momenten dat jij thuis gaat komen...dan krijgt ie namelijk op zijn kop en joost mag weten waarvoor.
Als ik het zo lees zit je pup best een hoop alleen. Niet handig voor een beagle, meutehondjes die toch vaak veel moeite hebben met het alleen zijn.
Ik zou in jullie situatie eens kijken of je op de dag geen oppas kan krijgen.
Wat de nacht betreft..waarom zet je haar niet in de bench naast je bed? Kan ze wennen aan de bench op een veilige manier, zonder dat het haar stress oplevert en ze zit gelijk wat minder alleen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Ric
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ric »

Een beagle kan inderdaad slecht tegen alleen zijn.
Zeker als het om een lange tijd gaat.
Heel veel aandacht en blijven herhalen en engeltjes geduld dat is wat een beagle nodig heeft.
Voor alle Beagle bezitters neem eens een kijkje op het Nederlands talig Beagle forum.
http://beagle.ontheweb.nl
Groetjes Ric en:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”