lieverd schreef:Na met succes twee gehoorzaamheidscursussen te hebben doorlopen wilde ik met Rex doorgaan naar de vergevorderden groep. Tot mijn grote verbazing werd dit een enorm fiasco. Rex deed niets anders als trekken aan de riem, blaffen naar de andere honden, eigenlijk vanalles behalve aandacht schenken aan mij. Na het advies een speeltje (piep) mee te nemen voor de cursus en thuis, ging het niet beter. Hij komt als je piept, dat wel, maar verliest net zo hard alle aandacht. Het feit dat een vriendje van hem in de andere groep traint deed er ook geen goed aan. Hij had meer aandacht voor hem (in de gaten houden) dan voor mij. :cry2:
Ik vraag mij af, of als de honden in de groep eerst de gelegenheid krijgen om kennis te maken en eventueel wat te spelen, daarna de training niet beter zou gaan. Dan is de spanning er wat af. Hoe denken jullie daarover.
Ik ben maar gestopt met de cursus, want het werd alleen maar erger. Zo gauw ik richting trainingsveld reed met de auto voelde je de spanning in de hond al opbouwen. Thuis luistert hij prima. Ik vind het alleen zo jammer want volgens de trainers is het een "gouden hond"die heel ver kan komen.

en de behendigheid vindt hij gewoon ontzettend leuk. Maar in zo'n groep gaat het gewoon niet. Hebben jullie tips voor mij?
dat trekken aan de riem kan je wel thuis oplossen
bij mij lukte dat toch
op onze wandeling volgt hij al redelijk op de hondeschool zegt hij gewoon: kust ze en begint te snuffelen(daar ga ik is proberen aan te werken...)
je moet dus van het moment dat hij trekt stil blijven staan
je zet hem in de voet (naast je been dus)
je vraagt aandacht BVB JEEEEFKEEUUUUHH KIJK IS
hij kijkt dan zeg je JEFKe VOLG en jev ertrekt
hij trekt weer STISTAAN
en niet bewegen!!!!!
en zo weer opnieuw, zet hem in de voet of vraag zijn aandacht en pas als hij naar je kijkt zet je wat stapjes
trekt hij weer, GEWOON STILSTAAN HE
als hij goed volgt = lijn slap, hij loopt naast je been
dan ga je goed belonen
eeeh wat fliiinkkk ben jij nu
heeel brave jongen
flink hoor
probeer het gewoon is uit met wat geduld lukt het je op een weekje zeker
bij mij lukte het al van een eerste dag ( de tweede dag trekte hij opeens vele minder)
over dat blaffen.... ik zoek zelf nog een methode ma sinds drie lessen doet coba dat nu ook
zo nerveus, niet willen luisteren, wel zitten maar direct weer opstaan, blaffen en hem niet stil krijgen
hopelijk vinden we daar nog iets op en dan laat ik het je zeker weten hoor