Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezwellen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

broodje
nieuw lid

Gezwellen

Ongelezen bericht door broodje »

Mijn hondje (bichon 14j) heeft goedaardige gezwellen op haar buik,één tumor is opgegaan,DA wilde haar opereren,andere DA raad het af omdat ze zo oud is en in verdoving zou kunnen blijven en heeft medicatie gegeven en de wond is terug dicht .Ze heeft wel windel rond haar buik ,dat ze haar niet kan kwetsen.Voor de rest is ze heel gezond ,ze speelt,ze eet goed.Heeft iemand een idee hoe het verder zou kunnen verlopen ? Omdat wij in mei op vakantie zouden willen gaan,maar indien er kans is dat er rap terug tumor zou opengaan blijven we thuis.

Alvast bedankt voor reakties.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk dat je dat nooit kan voorspellen.

als je zegt dat ze wel oud is, maar wel speels en "gewoon" dan zou ik haar persoonlijk niet de stress en risico's van een operatie aandoen.

omdat ze zo oud is zijn de risico's groot en hoelang kan ze ervan genieten?

als ze er geen last van heeft zou ik haar gewoon een lekkere oude dag geven
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niemand kan je vertellen hoe het verder zal gaan. Maar als ze het voor jou toch zo goed doet, kun je misschien nog 'n DA raadplegen? Want misschien dat als je haar laat opereren nog een hele lange tijd bij je kan hebben. Ik had ook m'n kat van 16 nog laten opereren aan vetbulten en dat is prima gegaan. Ik zou als ik jou was nog ergens navragen.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

hoe weet je of een hond er geen last van heeft?
het vervelende is dadt als ie er wel last van krijgt, de operatie veel ingrijpender en moeilijker is dan wanneer je ze bijtijds weg laat halen.
mijn hondje is in het afgelopen half jaar drie keer onder narcose geweest en heeft daar geen nadelige gevolgen van ondervonden.
anderhalf jaar geleden (toen was ze bijna 14) heeft ze nog een longkwabresectie ondergaaan. aan haar merkte je nix, nergens last van maar op een rontgenfoto bleek ze een forse longtumor te hebben. ze was ook vlotter na de operatie (niet meteen de eerste week), dus ondanks datik er nix aan gezien heb, had ze er wel degelijk last van.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”