Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oke, nog een raad maar....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Nieve
Zeer actief

Oke, nog een raad maar....

Ongelezen bericht door Nieve »

Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????

Oke hier is ie:

Afbeelding

Groetjes Gooitske
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hij is wel klein de foto denk toch een herder sharpei en buldog in voorouders mischien
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

iets herderigs?
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

heeft ook wel wat weg van een great japanese dog
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Nieve
Zeer actief

Podenji schreef:heeft ook wel wat weg van een great japanese dog
Ja, dat vond ik persoonlijk dus ook wel. Alleen de vacht is veel korter en hij heeft iets meer dogachtigs.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hoofd van Pien, oren van Wuilus :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

iets van een akita inu?
Zóya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zóya »

Mechelse herder X dogachtige?

Gr Sharon.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

iets van kangal ook misschien?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Re: Oke, nog een raad maar....

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????

Oke hier is ie:

Afbeelding

Groetjes Gooitske
Gaaf ding zeg, vind hem wel wat op Alano lijken, helemaal de groffe bouw.

Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Brigitte schreef: Gaaf ding zeg, vind hem wel wat op Alano lijken, helemaal de groffe bouw.

Afbeelding
Lijkt ie inderdaad ook wel wat op, maar ik vond hem dus ook zo gaaf. Snap niet dat iedereen hem laat zitten! Het is nu al zo erg dat ik bijna dagelijks kijk of ie er nog zit en of ik toch niet eens moet gaan kijken.

Groetjes Gooitske
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

oke

Ongelezen bericht door tosa-inu »

nieve is het niet een presa canario???
vind het daar wel wat van weg hebben.
alleen bij een presa is vaak de oren en staart gekupeerd.
maar ik vind het er wel wat van weg hebben.
of iets van een Cao de Fila de Sao Miguel sommige hebbe hier ook wel wat van weg.
maar ja die hoor je hier weer heel weinig.

GROET: Ricardo :zwaai:
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Re: oke

Ongelezen bericht door little-wolf »

tosa-inu schreef:nieve is het niet een presa canario???
vind het daar wel wat van weg hebben.
alleen bij een presa is vaak de oren en staart gekupeerd.
maar ik vind het er wel wat van weg hebben.
of iets van een Cao de Fila de Sao Miguel sommige hebbe hier ook wel wat van weg.
maar ja die hoor je hier weer heel weinig.

GROET: Ricardo :zwaai:
8O een dogo canario is t niet hoor. en de staart wordt daar niet van gecoupeerd. je bent misschien in de war met de cane corso. :-D
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

foutje

Ongelezen bericht door tosa-inu »

je heb gelijk bij de presa word dat niet gedaan foutje.

GROET: Ricardo
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

MechelaarXBull-Mastiff!
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

GJP met iets van Bullmastiff.

Leuk ding. :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bullmastif/chow of een ander aziatisch ras?

Ik zie azie en bullmastif nl. alleen de grootte zie ik niet helaas :(
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rataplan schreef:Hoofd van Pien, oren van Wuilus :mrgreen:
De oren van Wuil zijn echt vele malen groter hahaha ;)
Afbeelding
Gast

Is er niemand die er ook Kangal in ziet?
laeken
Zeer actief

sypke schreef:Is er niemand die er ook Kangal in ziet?
Nope, hahaha, ken je kangals in het echt? Die zijn mega groot en erg slank van bouw, wel zwaar maar toch heel rank en hoog, deze is hoekig, stomp en kompact, daarom zie ik het er persoonlijk niet in ;)
Afbeelding
Gast

MARC_S schreef:
Nope, hahaha, ken je kangals in het echt?
ik ken ze alleen van foto's. kleur, masker en gezichtsuitdrukking deden me denken dat er misschien ook kangal door zat.
laeken
Zeer actief

sypke schreef:
MARC_S schreef:
Nope, hahaha, ken je kangals in het echt?
ik ken ze alleen van foto's. kleur, masker en gezichtsuitdrukking deden me denken dat er misschien ook kangal door zat.
Ik zag er laatst toevallig weer een, op sommige foto's lijken ze wel wat hoor, geef het toe ;)
Afbeelding
Gast

MARC_S schreef:Ik zag er laatst toevallig weer een, op sommige foto's lijken ze wel wat hoor, geef het toe ;)
Ik vind het op foto's fascinerende honden om te zien (ik kan niet zeggen dat ik ze mooi vind, maar ze hebben wel iets). ik zou er graag eens 1 in het echt zien.
laeken
Zeer actief

sypke schreef:
MARC_S schreef:Ik zag er laatst toevallig weer een, op sommige foto's lijken ze wel wat hoor, geef het toe ;)
Ik vind het op foto's fascinerende honden om te zien (ik kan niet zeggen dat ik ze mooi vind, maar ze hebben wel iets). ik zou er graag eens 1 in het echt zien.
Ik hoef ze niet meer te zien, heb er zeer slechte ervaringen mee. De eerste die ik zag was in Amsterdam, een klein dik Turks mannetje werd er door voortgesleept door een parkje.
De tweede was midden in de nacht bij Martijn voor, een reu, Wuilus kreeg het in haar botte kop om daar tegen uit te vallen, twee Turkse jongens met die hond de straat over gesleurd, ik scheet peentjes en heb Wuilus zo een vreemde portiek in gesleurd en de trap op gegooid zo ongeveer. De derde keer hier in Nijmegen, een megareu, wederom een Turkse jongen maar die hond was zo bang, die liep niet eens normaal over de straat en schrok van alles wat hij zag. Was een pup van 10 maanden schat ik, dat wordt dus ook een terror hond als hij groot is, een angstige waakhond, levensgevaarlijk.
Ik vermoed dat mensen die familie in Turkije hebben die honden daar vandaan meenemen als een soort nationalisme maar die honden zijn echt vreselijk moeilijk, nee ik moet ze niet zo hier in NL, zeker die ingvoerde halve straathonden vanuit Turkije niet, daar zijn ze veel te gevaarlijk voor. Als je die al wil moet je hem vreselijk goed kunnen opvoeden, niet als status of nationalistisch symbool.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Inderdaad Marc, ik vind het prachtige honden. Hier in de buurt zijn ook een aantal Turkse mensen die hun volwassen honden mee hebben genomen vanuit Turkije en er is er maar één, een oudere Turkse man die echt verstand heeft van zijn ras en er op de juiste manier mee omgaat. Voor de andere zijn het helaas meer pronkstukken.
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Marc en Brigitte,
Bij een autosloperij hier in de buurt hebben ze ook Kangals voor het waken...nou berg je maar...
Verder heb ik er ook 1 (reu) op cursus meegemaakt en ook die was alles behalve makkelijk.
Laatst bij de dierenarts een Turk met 2 Kangals...beiden nog erg jong...
Ik schat 9 maanden en een pup van ± 16/18 weken, allebei zwaar grommend in de wachtkamer....gezellig joh.
Nou moet ik zeggen dat ik ook een jonge teef heb meegemaakt en die was wel een stuk zachtaardiger
dan de reuen die ik heb gezien.
Maar ja dat was dan ook een hond van een trainster, dus dat zegt misschien ook wel wat.
Mijn voorkeur hebben ze in elk geval niet.

Maar effe on-topic:
Ik zie er zowel een Akita Inu in als iets van een Molosser.
Kan ook Mechelaar met iets van een Molosser...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Nieve
Zeer actief

Murphy's Place schreef:Ik kan me alleen maar aansluiten bij Marc en Brigitte,
Bij een autosloperij hier in de buurt hebben ze ook Kangals voor het waken...nou berg je maar...
Verder heb ik er ook 1 (reu) op cursus meegemaakt en ook die was alles behalve makkelijk.
Laatst bij de dierenarts een Turk met 2 Kangals...beiden nog erg jong...
Ik schat 9 maanden en een pup van ± 16/18 weken, allebei zwaar grommend in de wachtkamer....gezellig joh.
Nou moet ik zeggen dat ik ook een jonge teef heb meegemaakt en die was wel een stuk zachtaardiger
dan de reuen die ik heb gezien.
Maar ja dat was dan ook een hond van een trainster, dus dat zegt misschien ook wel wat.
Mijn voorkeur hebben ze in elk geval niet.

Maar effe on-topic:
Ik zie er zowel een Akita Inu in als iets van een Molosser.
Kan ook Mechelaar met iets van een Molosser...
Dames en heren...kom op!!! Kangals zijn echt schatten. Ik kan me voorstellen dat jullie slechte ervaringen hebben met degene die hier naartoe zijn gehaald door turken als pronkstukken of liever gezegt puur als wapen of indrukmakend object (zo zien zij het, niet ik). En ja, de kangals hebben inderdaad aanleg voor dominantie en zijn inderdaad zeer waaks, maar ze zijn ook zeer trouw. Ik ben afgelopen jaar naar Turkije geweest op vakantie en daar lagen ze bij bosjes op straat. Turken kunnen niet met honden omgaan en houden hun honden ook op een andere manier als wij nederlanders. Zij zien het niet als huisdier, maatje ofzo...maar puur als bewaking en voor de rest als lastpak...de meesten zijn er ook bang voor. Maar gewapend met een drinkflesje met water en wat brokjes, maak je daar echt vrienden met de kangals en ze zijn echt wel erg lief! Ze moeten alleen bij de juiste baas komen en wat begeleiding krijgen...maar welke hond moet dat niet?!?!?

Ik denk dat deze hond (Jeff heet de hond op het plaatje, te breed is voor een kangal kruising), bullmastif zou inderdaad kunnen. Maar dan nog het karakter...hij schijnt erg terughoudend en eenkennig te zijn en als ie je kent is ie echt heel vrolijk, zegt het asiel. Nou ken ik de bullmastif niet echt qua karakter....maar het kan kloppen met GJD of Akita. En ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe groot hij is.

Groetjes Gooitske
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Fardau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fardau »

Nieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????

Oke hier is ie:

Afbeelding

Groetjes Gooitske
Heb zoortgelijke hond al eens in gastopvang gehad voor drie mnd. dat was een X duitse herder met een Akita Inu
laeken
Zeer actief

Fardau schreef:

Oke hier is ie:

Afbeelding

Groetjes Gooitske
Heb zoortgelijke hond al eens in gastopvang gehad voor drie mnd. dat was een X duitse herder met een Akita Inu
In dit geval kan het inderdaad dan Mechel / Great Japanese zijn kwa uiterlijk, dat eenkennige is dan ook direct verklaard aangezien een herder 1 baas heeft en een akita al helemaal puur op 1 gezin is gericht, daar moet je echt een band mee opbouwen ;)
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik vindt hem wel mooi...
Zelf denk ik ook Mechel/GJD...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”