Oke hier is ie:

Groetjes Gooitske
Moderator: moderatorteam
Gaaf ding zeg, vind hem wel wat op Alano lijken, helemaal de groffe bouw.Nieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????
Oke hier is ie:
Groetjes Gooitske
Lijkt ie inderdaad ook wel wat op, maar ik vond hem dus ook zo gaaf. Snap niet dat iedereen hem laat zitten! Het is nu al zo erg dat ik bijna dagelijks kijk of ie er nog zit en of ik toch niet eens moet gaan kijken.Brigitte schreef: Gaaf ding zeg, vind hem wel wat op Alano lijken, helemaal de groffe bouw.
8O een dogo canario is t niet hoor. en de staart wordt daar niet van gecoupeerd. je bent misschien in de war met de cane corso.tosa-inu schreef:nieve is het niet een presa canario???
vind het daar wel wat van weg hebben.
alleen bij een presa is vaak de oren en staart gekupeerd.
maar ik vind het er wel wat van weg hebben.
of iets van een Cao de Fila de Sao Miguel sommige hebbe hier ook wel wat van weg.
maar ja die hoor je hier weer heel weinig.
GROET: Ricardo:
Ik zag er laatst toevallig weer een, op sommige foto's lijken ze wel wat hoor, geef het toesypke schreef:ik ken ze alleen van foto's. kleur, masker en gezichtsuitdrukking deden me denken dat er misschien ook kangal door zat.MARC_S schreef:Nope, hahaha, ken je kangals in het echt?sypke schreef:Is er niemand die er ook Kangal in ziet?
Ik hoef ze niet meer te zien, heb er zeer slechte ervaringen mee. De eerste die ik zag was in Amsterdam, een klein dik Turks mannetje werd er door voortgesleept door een parkje.sypke schreef:Ik vind het op foto's fascinerende honden om te zien (ik kan niet zeggen dat ik ze mooi vind, maar ze hebben wel iets). ik zou er graag eens 1 in het echt zien.MARC_S schreef:Ik zag er laatst toevallig weer een, op sommige foto's lijken ze wel wat hoor, geef het toe
Dames en heren...kom op!!! Kangals zijn echt schatten. Ik kan me voorstellen dat jullie slechte ervaringen hebben met degene die hier naartoe zijn gehaald door turken als pronkstukken of liever gezegt puur als wapen of indrukmakend object (zo zien zij het, niet ik). En ja, de kangals hebben inderdaad aanleg voor dominantie en zijn inderdaad zeer waaks, maar ze zijn ook zeer trouw. Ik ben afgelopen jaar naar Turkije geweest op vakantie en daar lagen ze bij bosjes op straat. Turken kunnen niet met honden omgaan en houden hun honden ook op een andere manier als wij nederlanders. Zij zien het niet als huisdier, maatje ofzo...maar puur als bewaking en voor de rest als lastpak...de meesten zijn er ook bang voor. Maar gewapend met een drinkflesje met water en wat brokjes, maak je daar echt vrienden met de kangals en ze zijn echt wel erg lief! Ze moeten alleen bij de juiste baas komen en wat begeleiding krijgen...maar welke hond moet dat niet?!?!?Murphy's Place schreef:Ik kan me alleen maar aansluiten bij Marc en Brigitte,
Bij een autosloperij hier in de buurt hebben ze ook Kangals voor het waken...nou berg je maar...
Verder heb ik er ook 1 (reu) op cursus meegemaakt en ook die was alles behalve makkelijk.
Laatst bij de dierenarts een Turk met 2 Kangals...beiden nog erg jong...
Ik schat 9 maanden en een pup van ± 16/18 weken, allebei zwaar grommend in de wachtkamer....gezellig joh.
Nou moet ik zeggen dat ik ook een jonge teef heb meegemaakt en die was wel een stuk zachtaardiger
dan de reuen die ik heb gezien.
Maar ja dat was dan ook een hond van een trainster, dus dat zegt misschien ook wel wat.
Mijn voorkeur hebben ze in elk geval niet.
Maar effe on-topic:
Ik zie er zowel een Akita Inu in als iets van een Molosser.
Kan ook Mechelaar met iets van een Molosser...
Heb zoortgelijke hond al eens in gastopvang gehad voor drie mnd. dat was een X duitse herder met een Akita InuNieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????
Oke hier is ie:
Groetjes Gooitske
In dit geval kan het inderdaad dan Mechel / Great Japanese zijn kwa uiterlijk, dat eenkennige is dan ook direct verklaard aangezien een herder 1 baas heeft en een akita al helemaal puur op 1 gezin is gericht, daar moet je echt een band mee opbouwenFardau schreef:Heb zoortgelijke hond al eens in gastopvang gehad voor drie mnd. dat was een X duitse herder met een Akita InuNieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????
Oke hier is ie:
Groetjes Gooitske