Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geplaatst voor Babouche.Hersenletsel na operatie.
Moderator: moderatorteam
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Geplaatst voor Babouche.Hersenletsel na operatie.
Haar baasje gaat zich nog voorstellen maar zoekt met spoed informatie.
Graag aandacht voor onderstaand verhaal:
Ons allerliefste Babouche
Haar naam is voluit Babouche v.d. Schutters-wei
Zij is geboren op 16 december 2001. Babouche is een mopshond.
In een liefdevol gezin heeft ze haar eerste weken doorgebracht.
Toen wij goedgekeurd werden als toekomstige “oudersâ€
Graag aandacht voor onderstaand verhaal:
Ons allerliefste Babouche
Haar naam is voluit Babouche v.d. Schutters-wei
Zij is geboren op 16 december 2001. Babouche is een mopshond.
In een liefdevol gezin heeft ze haar eerste weken doorgebracht.
Toen wij goedgekeurd werden als toekomstige “oudersâ€
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een verhaal!!!!!! Het zal je maar gebeuren zeg........diep triest!
Het enige dat ik kan doen van hieruit is de eigenaren van Babouche veel sterkte wensen.
Ik vraag me een ding wel af , en dat is of het echt noodzakelijk was dat die anaalklieren eruit gingen?
Het enige dat ik kan doen van hieruit is de eigenaren van Babouche veel sterkte wensen.
Ik vraag me een ding wel af , en dat is of het echt noodzakelijk was dat die anaalklieren eruit gingen?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Jee zeg
Heel moedig dat jullie zolang doorknokken met haar. Ik zou me afvragen in welke mate het hersenletsel is en wat de toekomt voor haar zal zijn. Het klinkt alsof ze tegen comateus aan is.
Heel veel sterkte en ik kan jullie helaas niet helpen qua ervaring

Heel moedig dat jullie zolang doorknokken met haar. Ik zou me afvragen in welke mate het hersenletsel is en wat de toekomt voor haar zal zijn. Het klinkt alsof ze tegen comateus aan is.
Heel veel sterkte en ik kan jullie helaas niet helpen qua ervaring

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Het enige dat ik weet is dat het wel een zware operatie is, anaalklierverwijdering. Daarom mag het ook niet zomaar gebeuren. Huts heeft soms ook veel last, sleetje rijden, maar ik kan ze zelf legen en af en toe ga ik naar de da. Tenzij de anaalklieren continu ontstoken zijn is het beter ze te laten zitten. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze er goed door en uit komt.

Hoi Marianne
Allereerst wil ik jou en je familie heel veel sterkte wensen. Het is niet niks wat jullie is overkomen.
Qua ervaring kan ik alleen de anusklieroperatie met je delen. Die is bij onze eerste hond ook uitgevoerd.
We hebben hem 's-morgens weggebracht en om half 5 konden we hem ophalen. Rockey is waarschijnlijk redelijk vroeg geopereerd want toen we hem gingen halen was hij al redelijk bij (jedoch nog wel suf) maar hij kwispelde al weer een beetje en piepen van pijn heeft hij (vanaf dat wij hem gezien hebben) dus niet gedaan.
Ook "ratelde" Rockey niet door zijn snuit maar een collie-snuit is wel een stukje langer dan die van een Mopshond.
Maar ik zit aan iets anders te denken.
Alleen weet ik dus niet hoe dat bij Mopshonden is.
Bij een Collie is (daarvan weet ik het maar er zijn zo nog meer rassen, maar dan zou ik me daar even in moeten verdiepen) het namelijk zo dat zij een epileptische aanval kunnen krijgen van een narcose.
Door een epileptische aanval kunnen de hersenen dus beschadigen.
Ondertussen dat ik dit type heb ik bij Google de woorden narcose en mopshond ingetypt en schijnbaar wordt er dus ook voor gewaarschuwd voor mopshonden en narcose.
Wat nu... geen idee.
Ik persoonlijk zou toch nog even met de dierenarts gaan praten, over de operatie, hoe dat die is verlopen. Niet dat ik daar de schuldvraag neerleg, maar je brengt een gezonde hond daar naar toe (anaalklieren uitgezonderd) en je krijgt een doodzieke hond terug, ik vind dat de DA zich daar toch wat beter over mag uitspreken. En laat je niet met een kluitje in het riet wegsturen.
Misschien kun je voordat je een gesprek met de DA aangaat informatie inwinnen bij mopshondenfokkers dus dat je deze eerst even benaderd om te vragen wat hun ervaringen zijn met operaties en narcoses.
Ik las dat Babouche ook van een fokker af komt.... misschien wil hij/zij met jou meegaan naar de DA want bij jou komt ook een stuk emotioneel erbij kijken en twee horen er nu eenmaal meer dan een.
Ik hoop dat Babouche toch spoedig hersteld. Mopshonden staan bekend om hun wilskracht dus ik hoop op beterschap.
Nogmaals heel veel sterkte.
Allereerst wil ik jou en je familie heel veel sterkte wensen. Het is niet niks wat jullie is overkomen.
Qua ervaring kan ik alleen de anusklieroperatie met je delen. Die is bij onze eerste hond ook uitgevoerd.
We hebben hem 's-morgens weggebracht en om half 5 konden we hem ophalen. Rockey is waarschijnlijk redelijk vroeg geopereerd want toen we hem gingen halen was hij al redelijk bij (jedoch nog wel suf) maar hij kwispelde al weer een beetje en piepen van pijn heeft hij (vanaf dat wij hem gezien hebben) dus niet gedaan.
Ook "ratelde" Rockey niet door zijn snuit maar een collie-snuit is wel een stukje langer dan die van een Mopshond.
Maar ik zit aan iets anders te denken.
Alleen weet ik dus niet hoe dat bij Mopshonden is.
Bij een Collie is (daarvan weet ik het maar er zijn zo nog meer rassen, maar dan zou ik me daar even in moeten verdiepen) het namelijk zo dat zij een epileptische aanval kunnen krijgen van een narcose.
Door een epileptische aanval kunnen de hersenen dus beschadigen.
Ondertussen dat ik dit type heb ik bij Google de woorden narcose en mopshond ingetypt en schijnbaar wordt er dus ook voor gewaarschuwd voor mopshonden en narcose.
Wat nu... geen idee.
Ik persoonlijk zou toch nog even met de dierenarts gaan praten, over de operatie, hoe dat die is verlopen. Niet dat ik daar de schuldvraag neerleg, maar je brengt een gezonde hond daar naar toe (anaalklieren uitgezonderd) en je krijgt een doodzieke hond terug, ik vind dat de DA zich daar toch wat beter over mag uitspreken. En laat je niet met een kluitje in het riet wegsturen.
Misschien kun je voordat je een gesprek met de DA aangaat informatie inwinnen bij mopshondenfokkers dus dat je deze eerst even benaderd om te vragen wat hun ervaringen zijn met operaties en narcoses.
Ik las dat Babouche ook van een fokker af komt.... misschien wil hij/zij met jou meegaan naar de DA want bij jou komt ook een stuk emotioneel erbij kijken en twee horen er nu eenmaal meer dan een.
Ik hoop dat Babouche toch spoedig hersteld. Mopshonden staan bekend om hun wilskracht dus ik hoop op beterschap.
Nogmaals heel veel sterkte.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een vreselijk verhaal :cry2:
Ik kan je helaas verder ook niks vertellen over het verloop........
Wat ik wel weet is dat Mopshonden een narcose altijd vrij risicovol is. Ze moeten dan ook absoluut een gasnarcose krijgen: ik weet niet of dit is gebeurd?
Afschuwelijk, je lieverd :cry2: Ik hoop van harte dat ze toch nog zal opknappen en je haar weer thuis zult krijgen.....
Ik kan je helaas verder ook niks vertellen over het verloop........
Wat ik wel weet is dat Mopshonden een narcose altijd vrij risicovol is. Ze moeten dan ook absoluut een gasnarcose krijgen: ik weet niet of dit is gebeurd?
Afschuwelijk, je lieverd :cry2: Ik hoop van harte dat ze toch nog zal opknappen en je haar weer thuis zult krijgen.....
Wat een ontzettend triest verhaal.
Bij mijn eerste hond zijn de anielklieren ook operatief verwijderd. Dat was geen lichte operatie, maar was uiteindelijk de enige oplossing. We zijn wel bij een hele goeie arts geweest (Ottenschot), dus dat gaf wel vertrouwen. Een narcose is ook nooit zonder risico's. Misschien was je hondje gevoelig voor bepaalde stoffen, wie zal het zeggen.
Ik hoop dat je hondje toch gauw weer zal opknappen.
Bij mijn eerste hond zijn de anielklieren ook operatief verwijderd. Dat was geen lichte operatie, maar was uiteindelijk de enige oplossing. We zijn wel bij een hele goeie arts geweest (Ottenschot), dus dat gaf wel vertrouwen. Een narcose is ook nooit zonder risico's. Misschien was je hondje gevoelig voor bepaalde stoffen, wie zal het zeggen.
Ik hoop dat je hondje toch gauw weer zal opknappen.
-
- Zeer actief
- Ayra
- Actief
- Contacteer:
- memo
- Actief
Hoi Marijememo schreef:Het lijkt me afschuwelijk! Als het zo is dat dit type honden gevoelig is voor narcoses, had die dierenarts dat dan niet moeten weten?
Heel veel sterkte en hopelijk komt je hond er bovenop!
Groetjes,
Marije
Dat zal die dierenarts best geweten hebben, vandaar dat Babouche ook een lichte narcose kreeg.
Maar door de bouw van de neus van de Mopshond schijnt ook dat nog een hele klus te zijn.
En ik zeg al het hoeft helemaal niet de fout te zijn van de dierenarts. Er kan ook tijdens de operatie een onverziene omstandigheid opgetreden hebben, bijvoorbeeld de hond is eerder bij kennis gekomen, wat zomaar kan met een lichte narcose, of of of???
Net zo goed als er bij mensen in de operatiekamer iets verkeerd gaat door gaat dat ook bij dieren/honden.
Vandaar ik ook zoiets heb van wat is er gebeurt onder het opereren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar zul je nooit achterkomen en daarover blijven piekeren heeft weinig zin. Ik hoop dat ze snel opknapt en weer een beetje de oude wordt!miranda schreef:Hoi Marijememo schreef:Het lijkt me afschuwelijk! Als het zo is dat dit type honden gevoelig is voor narcoses, had die dierenarts dat dan niet moeten weten?
Heel veel sterkte en hopelijk komt je hond er bovenop!
Groetjes,
Marije
Dat zal die dierenarts best geweten hebben, vandaar dat Babouche ook een lichte narcose kreeg.
Maar door de bouw van de neus van de Mopshond schijnt ook dat nog een hele klus te zijn.
En ik zeg al het hoeft helemaal niet de fout te zijn van de dierenarts. Er kan ook tijdens de operatie een onverziene omstandigheid opgetreden hebben, bijvoorbeeld de hond is eerder bij kennis gekomen, wat zomaar kan met een lichte narcose, of of of???
Net zo goed als er bij mensen in de operatiekamer iets verkeerd gaat door gaat dat ook bij dieren/honden.
Vandaar ik ook zoiets heb van wat is er gebeurt onder het opereren.
Veel sterkte.