Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pitjes aan het werk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

pitjes aan het werk

Ongelezen bericht door little-wolf »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Mooie foto's :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Afbeelding

wow 8O prachtig om te zien :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
little-wolf
Zeer actief

leuk dat er hier een donkere man bij te zien is.
die zie je niet zoveel in de hondenwereld/sport.
of zie ik dat verkeerd?
little-wolf
Zeer actief

daar kom ik niet. :mrgreen:

maar hier in nl zie jet weinig.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

8O 8O Wauw! :ok:
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

wow indrukwekkend om te zien..zou niet graag pakwerker zijn met zo'n gewicht aan je arm :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mooi om te zien maar ik hou er niet zo van. Je gaat zo'n ras niet fokken op manscherpte en werklust in deze tak van hondensport is mijn mening. Ben dol op het ras, m.n. omdat het zo vreselijk goed met mensen is en omdat mensen het laatste wezen behoort te zijn waar een pitje in gaat hangen.

Ieder zijn ding maar ik vind dit eng.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
Afbeelding
laeken
Zeer actief

felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
Ben ik met je eens hoor. Maar deze honden lijken er al op gefokt te worden aangezien 3 van de 4 honden gecoupeert zijn en dus duidelijk vanaf de geboorte voortbestemd voor het harde werk. De dunne zweepstaart van de pit is veel te kwetsbaar voor die luchtslingerbewegingen. Dat deel bevalt me dus niet zo, dan zullen ze toch wel op een bepaalde manier op scherpte selecteren.

Volgens mij is die knoepert een ambull of miks met ambull by the way, geen pitje.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Mooi om te zien maar ik hou er niet zo van. Je gaat zo'n ras niet fokken op manscherpte en werklust in deze tak van hondensport is mijn mening. Ben dol op het ras, m.n. omdat het zo vreselijk goed met mensen is en omdat mensen het laatste wezen behoort te zijn waar een pitje in gaat hangen.

Hoezo zou dit eng zijn?Iedere hond heeft toch een goede band met de mens,waarom zou een pit dat niet mogen?Andere honden mogen het ook,of slaat er dan een knopje om en vallen ze ieder mens aan?Een Roti is ook levensgevaarlijk voor een mens dan,eerder zelf levensgevaarlijker,of een Boerboel of welk groot ras dan ook,die moeten dan ook maar niet meedoen?
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:Mooi om te zien maar ik hou er niet zo van. Je gaat zo'n ras niet fokken op manscherpte en werklust in deze tak van hondensport is mijn mening. Ben dol op het ras, m.n. omdat het zo vreselijk goed met mensen is en omdat mensen het laatste wezen behoort te zijn waar een pitje in gaat hangen.

Hoezo zou dit eng zijn?Iedere hond heeft toch een goede band met de mens,waarom zou een pit dat niet mogen?Andere honden mogen het ook,of slaat er dan een knopje om en vallen ze ieder mens aan?Een Roti is ook levensgevaarlijk voor een mens dan,eerder zelf levensgevaarlijker,of een Boerboel of welk groot ras dan ook,die moeten dan ook maar niet meedoen?
Ik wilde eigenlijk deze discussie niet aangaan maar waarom ook niet? Ik ben dol op pitjes dus dat moet je effe in je achterhoofd houden ;)

Mijn mening is dat een hond die niet af te richten is als een herder, dus vrijwel alle honden waar bull in zit, niet gebruikt moeten worden in de waak en verdedigingsporten. Waarom zou je zeggen? Nou een bull is meestal niet de hoogst intelligente hond als je het met herders vergelijkt, verder krijg je een bull nooit zo strak onder appel dat hij de poten onder zijn lijf uitzwaait als je lig roept. Dat is hetzelfde met los, ze zijn gefokt om niet los te laten.
Als zo'n hond, en sorry dat ik het zeg, dat zal veel gebeuren met deze rassen, in handen komt van een randdebiel die een statussymbool zoekt, dan is het leed niet te overzien.

In mijn ogen zijn weinig mensen kundig genoeg om de verantwoordelijkheid te dragen over een afgerichte pit, ik niet in ieder geval en ik denk heel weinig mensen. Dus van mij hoeft dit niet, geen functie, de honden zullen nooit werken en het is pure hobby dus. Daar vind ik het te gevaarlijk voor. Gewoon omdat de honden verkeerde mensen aantrekken en omdat de honden niet strak genoeg onder appel te krijgen zijn om ten alle tijden veilig te zijn.

Niks ten nadele van het ras nog ten nadele van de gewone liefhebbers.
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Als een pitje in goede handen is van ervaren mensen kan er best wel mee gewerkt worden en een pitje wat dan op het mouwtje gaat is dan niks mis mee, het gaat hem dan om het mouwtje net zoals een stok die omhoog gehouden wordt ,en is het niet echt mensgericht bijten.
Voor de rest ben ik het met Martijn en Marc eens.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

oke mooie foto's maar ik zie geen pitje

mol 8)
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

v.d Lupinehof schreef:oke mooie foto's maar ik zie geen pitje

mol 8)
Whaaaaaaaahahaha, dikke vette ambullen :mrgreen: :mrgreen: maar dat bruintje met die neger , denk ik wel
Mol
Zeer actief

Martin schreef:

mol 8)
Whaaaaaaaahahaha, dikke vette ambullen :mrgreen: :mrgreen: maar dat bruintje met die neger , denk ik wel
jep en een bandog, die diablo mooie hond is dat :mrgreen:

mol 8)
laeken
Zeer actief

Ik vond diablo wel een amstaff :?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Martin schreef:Als een pitje in goede handen is van ervaren mensen kan er best wel mee gewerkt worden en een pitje wat dan op het mouwtje gaat is dan niks mis mee, het gaat hem dan om het mouwtje net zoals een stok die omhoog gehouden wordt ,en is het niet echt mensgericht bijten.
Voor de rest ben ik het met Martijn en Marc eens.
Ik ben het ook helemaal met jou eens omdat je zegt in goede handen. Een kenner en liefhebber kan alles met een pitje, een persoon die dat net niet is maar wel denkt of wil dat hij dat is is gek als hij dit soort dingen met pitjes gaat doen.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik vond diablo wel een amstaff :?
nee hij is een stuk groter dan dat er moeten op internet nog meer fotos van hem zijn ,toedertijd had birgitte hem hier ook al eens neer gezet

mol 8)
laeken
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:
nee hij is een stuk groter dan dat er moeten op internet nog meer fotos van hem zijn ,toedertijd had birgitte hem hier ook al eens neer gezet

mol 8)
Ah dan ken ik hem wel ja, mooi beest en inderdaad veeeeel groter dan hij op deze foto lijkt! Op deze foto zie ik alleen niks van de mastino :? Meende dat die Diablo een mastino/pitje is toch?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Ah dan ken ik hem wel ja, mooi beest en inderdaad veeeeel groter dan hij op deze foto lijkt! Op deze foto zie ik alleen niks van de mastino :? Meende dat die Diablo een mastino/pitje is toch?
jep dat klopt

mol 8)
laeken
Zeer actief

Testje ;) Raad het ras, pit, amstaff of bandog. Moeilijk trouwens.

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
Afbeelding
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

eh...
hond 1 een staf
hond 2 bandog
hond drie pit

groetjes majelle
Mol
Zeer actief

alle 3 pit

mol 8)
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Ik vind het echt gaaf om zulke rassen aan het werk te zien.... en in verkeerde handen vallen als ze afgericht zijn???? Doen ze ook wel als ze niet afgericht zijn... dus dat maakt niet uit.

Denk dat het sowieso prettig is als een hond, welk ras dan ook, afgericht is.... en luisterd ;)

Heb ook een bastaard waar am.statt. en bull terrier in zit, nou hij luisterd niet en is niet altijd even betrouwbaar, maar mijn mechel is tien keer zo link (gelukkig luistert die ietsje beter!), dus ik vind het allemaal wel meevallen.

In ieder geval hele mooie foto's hoor.... :zwaai:
henny
Actief

Martijn schreef:Net zo verkeerd als een mechelaar bij een oud vrouwtje.
Hehe niet persoonlijk worden he???? :evil: :twisted: ;)
henny
Actief

Maar dat is toch bij alle rassen zo.... als ze in verkeerde handen vallen krijgen ze slechte naam....
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
Een hond kent heus wel het onderscheid tussen een KNPV-pak en een kostuum van Armani.
't is niet omdat een hond in het KNPV-pak mag bijten, dat hij plotseling in alle omstandigheden gaat bijten. Een agressieve hond bijt sowieso. Ik vraag me af: Bij hoeveel van die bijtincidenten met pitbulls, waren er pitbulls betrokken die op een pakwerker gebeten hebben?
Een hond wordt niet agressief van in een pak te bijten.
Rob*
Zeer actief

mol 8)
x-ingen met APBT,mag toch ook wel? ;)
Rob*
Zeer actief

v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
Diablo is een Neo/APBT Xing
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”