Moderator: moderatorteam
Ben ik met je eens hoor. Maar deze honden lijken er al op gefokt te worden aangezien 3 van de 4 honden gecoupeert zijn en dus duidelijk vanaf de geboorte voortbestemd voor het harde werk. De dunne zweepstaart van de pit is veel te kwetsbaar voor die luchtslingerbewegingen. Dat deel bevalt me dus niet zo, dan zullen ze toch wel op een bepaalde manier op scherpte selecteren.felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..
Hoezo zou dit eng zijn?Iedere hond heeft toch een goede band met de mens,waarom zou een pit dat niet mogen?Andere honden mogen het ook,of slaat er dan een knopje om en vallen ze ieder mens aan?Een Roti is ook levensgevaarlijk voor een mens dan,eerder zelf levensgevaarlijker,of een Boerboel of welk groot ras dan ook,die moeten dan ook maar niet meedoen?MARC_S schreef:Mooi om te zien maar ik hou er niet zo van. Je gaat zo'n ras niet fokken op manscherpte en werklust in deze tak van hondensport is mijn mening. Ben dol op het ras, m.n. omdat het zo vreselijk goed met mensen is en omdat mensen het laatste wezen behoort te zijn waar een pitje in gaat hangen.
Ieder zijn ding maar ik vind dit eng.
Ik wilde eigenlijk deze discussie niet aangaan maar waarom ook niet? Ik ben dol op pitjes dus dat moet je effe in je achterhoofd houdenAngel-eyes schreef:Hoezo zou dit eng zijn?Iedere hond heeft toch een goede band met de mens,waarom zou een pit dat niet mogen?Andere honden mogen het ook,of slaat er dan een knopje om en vallen ze ieder mens aan?Een Roti is ook levensgevaarlijk voor een mens dan,eerder zelf levensgevaarlijker,of een Boerboel of welk groot ras dan ook,die moeten dan ook maar niet meedoen?MARC_S schreef:Mooi om te zien maar ik hou er niet zo van. Je gaat zo'n ras niet fokken op manscherpte en werklust in deze tak van hondensport is mijn mening. Ben dol op het ras, m.n. omdat het zo vreselijk goed met mensen is en omdat mensen het laatste wezen behoort te zijn waar een pitje in gaat hangen.
Ieder zijn ding maar ik vind dit eng.
Ik ben het ook helemaal met jou eens omdat je zegt in goede handen. Een kenner en liefhebber kan alles met een pitje, een persoon die dat net niet is maar wel denkt of wil dat hij dat is is gek als hij dit soort dingen met pitjes gaat doen.Martin schreef:Als een pitje in goede handen is van ervaren mensen kan er best wel mee gewerkt worden en een pitje wat dan op het mouwtje gaat is dan niks mis mee, het gaat hem dan om het mouwtje net zoals een stok die omhoog gehouden wordt ,en is het niet echt mensgericht bijten.
Voor de rest ben ik het met Martijn en Marc eens.
Ah dan ken ik hem wel ja, mooi beest en inderdaad veeeeel groter dan hij op deze foto lijkt! Op deze foto zie ik alleen niks van de mastinov.d Lupinehof schreef:nee hij is een stuk groter dan dat er moeten op internet nog meer fotos van hem zijn ,toedertijd had birgitte hem hier ook al eens neer gezetMARC_S schreef:Ik vond diablo wel een amstaff
mol
jep dat kloptMARC_S schreef:Ah dan ken ik hem wel ja, mooi beest en inderdaad veeeeel groter dan hij op deze foto lijkt! Op deze foto zie ik alleen niks van de mastinov.d Lupinehof schreef:nee hij is een stuk groter dan dat er moeten op internet nog meer fotos van hem zijn ,toedertijd had birgitte hem hier ook al eens neer gezetMARC_S schreef:Ik vond diablo wel een amstaff
molMeende dat die Diablo een mastino/pitje is toch?
Een hond kent heus wel het onderscheid tussen een KNPV-pak en een kostuum van Armani.felicia schreef:op zich is het IPO dus dan zijn ze alleen buitgericht op de mouw..als de pakwerker zn mouw afdoet dan is er niks meer aan de hand..als ze nou knpv gaan doen dan vind ik t ook minder..