Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wond
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Wond
Mijn hond is 17 jaar en heeft een heel grote bult onder de buik en dat hangt er gewoon onder.het ie nog groter dan een ei. En in de buik nog vele kleinere. En een tepel komt rommel en soms bloed uit.Soms heeft ze pijn en heeft ze er tabletten voor en dat helpt. Op dit moment heeft ze geen pijn en wil ze altijd graag eten. Dus het gaat best goed nog. En huppelt ze van blijdschap .Maar vanmiddag was ik weg geweest en ze had op de toel gelegen en ik zag toen bloed op de stoel. Ik heb gekeken naar zijn tepel en daar was ook iets bloed, dus ik dacht dat komt daardoor. Maar later op de bank wilde ik haar even knuffelen en voelde ik onder de bek bij de keel wat vochtig en toen hebben mijn man en ik even gekeken en daar zit een wond.Toen heb ik de haren daar weg geknipt om de wond beter te zien en het stonk ook. En toen ik met een vochtig doekje het even schoon wilde maken werd die wond gewoon groter. Heel gek. We hebben er nu een verband om gedaan, maar er is wel wat door gelekt, dus morgen naar de dierenarts. Maar ik vind het zo gek...al die gezwellen onder de buik,daar weet ik van..het gaat een keer fout. Maar dit is nieuw. Wat moet ik doen als de dierenarts zegt dat het er mee te maken heeft en dat die wond niet meer dicht zal gaan.Wanner besluit je om haar in te laten slapen??? Ik vind het zo moeilijk.moeten we dan haar maar met verband laten lopen of moet ik besluiten dat het genoeg is.Graag advies,want ik weet het niet. Nu net is ze even naar buiten geweest en toen ze binnen kwam was ze helemaal blij en heeft ze heel veel rondjes gedraaft door de keuken -kamer.Dus ze is heel goed te pas...ik kan haar nu niet inlaten slapen voor een wond.het is net of ze nu wil laten zien dat ze verder best goed is en ze nog niet weg wil bij ons....Gery
-
- Actief
Hoi Gery,
Ik wil geen uitspraken doen over wat jouw hond zou kunnen mankeren...
Je vraagt je af hoe je weet wanneer je je hond in zou moeten laten slapen. Mensen in mijn omgeving, zelf eigenaar van een hond, vertelde me dat je dat vanzelf wist. En ik dacht dan altijd: Ja, ja, dat zal wel. Het is zo'n moeilijke beslissing.
Maar....Het klopt. Mijn hond is jong, veel te jong en in de bloei van zijn leven plotseling gestorven, in november
. Er was geen redden meer aan. Hij 'vertelde' het me en ik wist het. Hoe en waarom? Ik weet het niet, maar het was een gevoel en dat kan ik niet uitleggen. Er is een moment dat je gewoon weet dat zijn leven niet meer hondwaardig zal zijn. En dat is het moment dat je hem moet laten gaan. En hoe idioot het misschien ook klinkt: het heeft alles, maar dan ook alles met houden van je hond te maken. Hoeveel pijn het ook doet, en dat doet het, nu nog. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb genomen. Het helpt me om te denken dat Nelson nog bij me is, alleen anders. Hij helpt me. Het gaat te ver om dat uit te leggen, maar zo zie ik dat nou eenmaal. Nee, niet rationeel gedacht, puur emotioneel. Maakt niet uit, het helpt. Een beetje.
Hij is thuis gegaan, met zijn koppie op mijn schoot, in mijn armen. En zo moest het zijn.
Ik wil geen uitspraken doen over wat jouw hond zou kunnen mankeren...
Je vraagt je af hoe je weet wanneer je je hond in zou moeten laten slapen. Mensen in mijn omgeving, zelf eigenaar van een hond, vertelde me dat je dat vanzelf wist. En ik dacht dan altijd: Ja, ja, dat zal wel. Het is zo'n moeilijke beslissing.
Maar....Het klopt. Mijn hond is jong, veel te jong en in de bloei van zijn leven plotseling gestorven, in november

Hij is thuis gegaan, met zijn koppie op mijn schoot, in mijn armen. En zo moest het zijn.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...
Nelsons site!
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Nelsons site!
Hoi Gery
Die beslissing moet je toch zelf maken.
Hoe is het nu in haar bekkie want ik meen me te herinneren dat buiten dat ze bulten in haar buik had... ook nog al zat te kampen met trubbles in haar bekkie.
Als het eenmaal aan het woekeren is dan gaat het door en ja waar is the limit.
Jij wil misschien nog wel heel lang en heel ver gaan, maar als het op is is het op, maar dat is heel moeilijk te zeggen hier van achter een scherm.
heel veel succes en wijsheid en kracht toegewenst.
Die beslissing moet je toch zelf maken.
Hoe is het nu in haar bekkie want ik meen me te herinneren dat buiten dat ze bulten in haar buik had... ook nog al zat te kampen met trubbles in haar bekkie.
Als het eenmaal aan het woekeren is dan gaat het door en ja waar is the limit.
Jij wil misschien nog wel heel lang en heel ver gaan, maar als het op is is het op, maar dat is heel moeilijk te zeggen hier van achter een scherm.
heel veel succes en wijsheid en kracht toegewenst.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een moeilijke situatie waar je in zit nu, Gery. Bij een hond die al de gezegende leeftijd van 17 jaar heeft bereikt is het einde onvermijdelijk dicht nabij. Maar waar ligt de grens?
Ik denk dat Hester het heel goed heeft verwoord, en zij heeft het onlangs allemaal meegemaakt.
Zelf heb ik zoiets nog niet mee hoeven maken maar komt er voor mij binnenkort ook deze tijd, gezien het feit dat mijn oudste hond nu bijna 14 jaar is.
Advies kan ik je helaas niet geven, ik denk dat een dierenarts toch naar de wond moet kijken en dat je al je vragen gewoon moet stellen als je er bent. Schrijf desnoods alles wat je wilt weten op een briefje, kun je niets vergeten.
Hoe dan ook, enorm veel sterkte ermee en laat ons wat horen als je meer weet of een besluit hebt genomen.
Hou je haaks hoor!
Ik denk dat Hester het heel goed heeft verwoord, en zij heeft het onlangs allemaal meegemaakt.
Zelf heb ik zoiets nog niet mee hoeven maken maar komt er voor mij binnenkort ook deze tijd, gezien het feit dat mijn oudste hond nu bijna 14 jaar is.
Advies kan ik je helaas niet geven, ik denk dat een dierenarts toch naar de wond moet kijken en dat je al je vragen gewoon moet stellen als je er bent. Schrijf desnoods alles wat je wilt weten op een briefje, kun je niets vergeten.
Hoe dan ook, enorm veel sterkte ermee en laat ons wat horen als je meer weet of een besluit hebt genomen.
Hou je haaks hoor!
-
- Vaste gebruiker
Ik ben terug van de dierenarts. En heb zalf en tabletten{antibiotica] gekregen en nu moeten we afwachten of het weer dicht gaat.Het kan zijn dat dat dus ook kanker is.....maar zegt hij..daar heb je vast zelf ook rekenschap mee gehouden.En dat is ook zo. Het is een heel vies gat....waar nu geen verband op moet omdat er lucht bij moet kunnen.Dus over al liggen kussentjes en handdoekjes.Zodat ik de bank schoon hou van vlekken. En nu maar afwachten.De tepel is ook niet mooi..daar komt ook rommel uit.Maar toch is de tijd nog niet gekomen om haar in te laten slapen zegt de dierenarts. Ze eet nog lekker en nog kwiek. Maar dat had ik zelf ook al gedacht.Dus we zien wel weer verder. de dierenarts zei wel dat er meer wonden komen of de tepel erger wordt dat je overal dat krijgt wat er uit komt..ja..dan moet je een keer besluiten dat het genoeg is..maar nu nog niet.Gery