Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze Mollossertype hond werkt graag mee !

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Juba
Vaste gebruiker

Onze Mollossertype hond werkt graag mee !

Ongelezen bericht door Juba »

Onze Mollossertype hond werkt graag mee,die van jullie OOK!

Afbeelding
Lange wandeling,samen hardlopen,fietsen,steppen of zwemmen.
Hardlopen,fietsen of steppen vereist natuurlijk wel,wat voorbereiding,maar kan je
hond draf lopen dan scheelt het een hele hoop,gezien je hond
anders blessures en gewrichtsproblemen kan oplopen.

Maar onderstaande verhaal is ook wel erg Brutt 8) !!
v.d Lupinehof schreef:,ze lopen hier ook 30 min op de trettmill ,wat gelijk staat als 1 uur en een kwartier fietsen.mol 8)
v.d Lupinehof schreef:tja hij neemt wel wat ruimte in beslag hij is ongeveer 175 lang en 150 hoog en zo'n 60 cm breed
ik zelf heb hem momenteel in de tuin staan maar hij gaat straks naar binnen vind ik zelf fijner.
hoe het werk tja ze gaan er op staan en lopen/draven door at ze zelf de stuwing in zetten komt de bant in beweging en de band gaat zwaarder naar maate er meer gewicht op komt dus hoe zwaarder de hond hoe zwaarder dat hij loopt.
ja het maakt lawaai nog al veel maar op een of andere manier werkt dit juist opzwepent voor ze,als me honden de band horen draaien gaan ze helemaal door het lint ze vinden het prachtig,ze springen er uit zich zelf op,en dan moet ik snel wezen om het tuig in te haken anders zouden ze er zo weer af lopen omdat ze gelijk in vole pas van kiet willen.
ik heb die van mijn 2e hands bij een oude pitt trainer weg gehaalt
zelf maken ja ik ben er mee bezig wou het eerst van hout doen want daar is de mijne ook van maar het gewicht van de honden zorcht er voor dat dit in de loop der tijd speling veroorzaakt, ben nu bezig met staal maar daar moeten berekeningen voor komen dus ff afwachten nog.
Afbeelding
mol 8)
:ok:
Zijn der trouwens meer mensen met zo n trettmill voor de hond of die der ervaring mee hebben.
Laatst gewijzigd door Juba op 15 feb 2004 11:32, 4 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Heb alleen een electronische gehad,die je kon stellen tot 25 graf en een snelheid van 20km p/u,alleen is-ie kapot!Taiwanese rommel he? :mrgreen:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik heb ook een tredmill ben bezig om hem om te bouwen hij is iets breder dan mol zijn tred

ik heb voor de nieuwsgierigheid eens geprobeert of rocco er op wou lopen hij deed het dus heb ik hem er na 1minuut wandelen er af gehaald zodat hij zich niet overbalast he . ik heb het gedaan dat hij er aan kan gewennen zodat als hij volwassen is er voor de fun wat op kan lopen voor als het fel regent in de zomer heeft hij toch zijn persoonlijke conditietrainer
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik ga gewoon iedere dag 1 à 1,5 uur met de dogje snaar het bos of de hei! :ok:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Scooby schreef:Ik ga gewoon iedere dag 1 à 1,5 uur met de dogje snaar het bos of de hei! :ok:
Balen!! Dat wil ik ook!!

helaas heb ik hier alleen het Zuiderpark, maar ik neem ze mee naar stal en naar mijn werk. Ik ben nogal vaak in de avonduren onderweg, dus ik kan wel een bewaker gebruiken hier in Rotterdam.
scooby doo

Scooby schreef:Ik ga gewoon iedere dag 1 à 1,5 uur met de dogje snaar het bos of de hei! :ok:
het bos van ons is niet zo echt groot dus als ik ga lopen loop ik meestal cirkels en wat op straat er is nog een groter bos waar ik vroeger ging lopen zonder de honden maar voor dat bos te bereiken is er een drukke straat met veel auto's enzo dus ik neem het risiko niet dat ze mn honden omrijden
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Bij mijn vorige honden gebruikte ik ook tretmills, de honden vonden het heerlijk en beschouwden het meer als een speel dan een trainings attribuut, mijn honden werden gewoon drie keer per dag uitgelaten waarvan een lange wandeling per dag door de Rotterdamse havens.
De tret was ook een uitkomt als we even niet in de gelegenheid waren om te gaan wandelen , ze ontlasten hun energie dan gewoon op de tret, wat Mol schreef over lol die ze hadden op de tretmill ,als er een op stond en hij begon te gaan, ging de rest in koor gillen als ze dat ding maar hoorden, en ze gingen er allemaal even graag op.
Ik heb de twee tretmills een tijd geleden verkocht , omdat wij hier, waar we nu wonen voldoende met de honden kunnen rennen en ravotten , dus werden ze hier overbodig.
scooby doo

is het niet schadelijk voor de hond
een pitbull trainer waar ik contakt mee heb gebruikt ze ook en zegt als je ze langer als 30min gebruikt dat je je hond vernielt

kan het kwaad voor de poten van de hond ?
hoelang mag ik rocco er op laten lopen toch niet langer als 2min ?
Martin
Zeer actief

scooby doo schreef:is het niet schadelijk voor de hond
een pitbull trainer waar ik contakt mee heb gebruikt ze ook en zegt als je ze langer als 30min gebruikt dat je je hond vernielt

Je kan je hond er ook mee vernielen inderdaad, maar dat verschilt per hond , je moet in ieder geval heel voorzichtig beginnen , met minuten,en niet met halve uren, je kan in het begin de band met je hand regelen zodat het niet gelijk als een speer gaat, als een getrainde pit er op stond was een half uur geen uitzondering.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

ieder zijn manier...ik ga ook liever met ze naar buiten om met ze te lopen, voor mezelf ook goed trouwens ;)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Geen ervaring mee, ik loop en ik fiets veel met ze en daarbij spelen ze ook nog veel.
Afbeelding
scooby doo

nu nog even van die trettmill rocco weegt nog maar 15kg dus de band komt zo traag in beweging dat ie der gewoon dooruit kan lopen

hoe kan ik de band gevoeliger maken

dus dat ie sneller draait het is btw geen elektronische
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

scooby doo schreef:nu nog even van die trettmill rocco weegt nog maar 15kg dus de band komt zo traag in beweging dat ie der gewoon dooruit kan lopen

Hoe oud is Rocco dan?
Afbeelding
Juba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Juba »

Martin schreef:Ik heb de twee tretmills een tijd geleden verkocht ,
hier overbodig.
Verkocht en
niet effe ons mailen (grapje)maar waar heb je ze vandaan.

Mocht wie dan ook nog informatie hierover vinden,
laat hen ons weten. Alvast bedankt.

Martin
Zeer actief

Juba schreef:
Martin schreef:Ik heb de twee tretmills een tijd geleden verkocht ,
hier overbodig.
Verkocht en
niet effe ons mailen (grapje)maar waar heb je ze vandaan.

Mocht wie dan ook nog informatie hierover vinden,
laat hen ons weten. Alvast bedankt.

Als ik ze nog had, kon je ze voor een prikkie komen halen ,maar helaas , toen ik ze weg deed kende ik jullie nog niet.
Ik had ze ook van een kennis gekocht toen de pitjes nog niet verboden waren, maar sinds die beestjes er niet meer zijn is er niet meer zo makkelijk aan te komen, of je moet ze uit het buitenland laten komen, ik zal eens voor je zoeken.
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Ik ken het wel, mijn neef heeft ook zoeentje en zijn honden zijn mega enthousiast ervoor ( een mastiff en american stafford )!

Volgens mij past Bas er niet eens tussen,hiha :mrgreen: !
Nee, en ik wandel liever ermee!!! Ochja, als je het goed opbouwt niks mis mee!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Martin
Zeer actief

scooby doo schreef:nu nog even van die trettmill rocco weegt nog maar 15kg dus de band komt zo traag in beweging dat ie der gewoon dooruit kan lopen

Ja dat is lastig, maar dan moet je de band een beetje helpen tot hij op gang is , de bedoeling is dan wel dat de hond de rest doet , misschien moet je hem een beetje aanmoedigen.
Anders moet je dit eens proberen :V :V

Afbeelding
scooby doo

Martin schreef:

Ja dat is lastig, maar dan moet je de band een beetje helpen tot hij op gang is , de bedoeling is dan wel dat de hond de rest doet , misschien moet je hem een beetje aanmoedigen.
Anders moet je dit eens proberen :V :V

Afbeelding

:mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Je moet je hond natuurlijk wel vastzetten, in een tuigje. Anders wordt het nooit wat.

En inderdaad, zoals Martin al zegt, even helpen met op gang komen.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:ik heb ook een tredmill ben bezig om hem om te bouwen hij is iets breder dan mol zijn tred

ik heb voor de nieuwsgierigheid eens geprobeert of rocco er op wou lopen hij deed het dus heb ik hem er na 1minuut wandelen er af gehaald zodat hij zich niet overbalast he . ik heb het gedaan dat hij er aan kan gewennen zodat als hij volwassen is er voor de fun wat op kan lopen voor als het fel regent in de zomer heeft hij toch zijn persoonlijke conditietrainer
pas nou op, rocco is nog zo jong ;)
qyan

Martin schreef:
scooby doo schreef:is het niet schadelijk voor de hond

Je kan je hond er ook mee vernielen inderdaad, maar dat verschilt per hond , je moet in ieder geval heel voorzichtig beginnen , met minuten,en niet met halve uren, je kan in het begin de band met je hand regelen zodat het niet gelijk als een speer gaat, als een getrainde pit er op stond was een half uur geen uitzondering.
ja, maar rocco is wel een doberpup van 14 of 15 weken 8O
zou het zelf zeker niet aanraden nu al :roll:

heb nou gewoon eens geduld. :roll:
rocco kan zijn hele leven nog rennen en spieren opbouwen en wandelingen van 1,5 uur maken en fietsen en joggen.
wil je niet ene beetje erg veel van zijn gewrichten!
qyan staan 2 operaties aan zijn ellebogen te wachten, overbelasting dus waarschijnlijk.
Martin
Zeer actief

Bij sommige tredmolens kan de loopband versteld worden, zodat de loopband een klein beetje omhoog loopt, dat gaat meestal een stuk makkelijker alleen moet je in die stand de looptijd halveren want het is voor de hond meer vermoeiend om op een omhooglopende band te lopen.
Martin
Zeer actief

OOh zo jong nog??? ,nee dan moet je duidelijk nog wachten met op de molen te zetten , ga maar eerst gewoon wandelen, ongv 20 minuten per keer.
Ga daar maar pas over denken als hij een jaar is!!!!.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Martin schreef:OOh zo jong nog??? ,nee dan moet je duidelijk nog wachten met op de molen te zetten , ga maar eerst gewoon wandelen, ongv 20 minuten per keer.
ik weet niet over wat voor ras we het hebben maar op zo'n jonge leeftijd vind ik 20 min toch ook wel erg lang
en op de trett met een jaar zou ik ook niet doen 1,5 jaar komt eerst en dan niet langer dan 5 min

mol 8)
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

het ging over een domer mol.

:-D
scooby doo

ik heb het ff geprobeert zodat hij het later niet eng vind
maar ik kan wel wachten mn poedel vindt het trouwens ook wel leuk om 5min er op te wandelen maar dan stopt hij vanzelf
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

wat is nu voor de hond het verschil tussen de tredmill en een electronische loopband?

Qua spieropbouw dan he, ik ben niet helemaal dom ;)
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

fransoos schreef:wat is nu voor de hond het verschil tussen de tredmill en een electronische loopband?

Qua spieropbouw dan he, ik ben niet helemaal dom ;)
Als ik me niet vergis is tredmill-training meer gericht op het kweken van uithoudingsvermogen.
qyan

v.d Lupinehof schreef:
Martin schreef:OOh zo jong nog??? ,nee dan moet je duidelijk nog wachten met op de molen te zetten , ga maar eerst gewoon wandelen, ongv 20 minuten per keer.
ik weet niet over wat voor ras we het hebben maar op zo'n jonge leeftijd vind ik 20 min toch ook wel erg lang
en op de trett met een jaar zou ik ook niet doen 1,5 jaar komt eerst en dan niet langer dan 5 min

mol 8)
rocco is een doberreu, en dus pas uitgegroeid met 1,5 jaar ongeveer
qyan

honiahaka-kuckunniwi schreef:het ging over een domer mol.

:-D
dober :pffff: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”