Lange wandeling,samen hardlopen,fietsen,steppen of zwemmen.
Hardlopen,fietsen of steppen vereist natuurlijk wel,wat voorbereiding,maar kan je
hond draf lopen dan scheelt het een hele hoop,gezien je hond
anders blessures en gewrichtsproblemen kan oplopen.
Maar onderstaande verhaal is ook wel erg Brutt

v.d Lupinehof schreef:,ze lopen hier ook 30 min op de trettmill ,wat gelijk staat als 1 uur en een kwartier fietsen.mol
v.d Lupinehof schreef:tja hij neemt wel wat ruimte in beslag hij is ongeveer 175 lang en 150 hoog en zo'n 60 cm breed
ik zelf heb hem momenteel in de tuin staan maar hij gaat straks naar binnen vind ik zelf fijner.
hoe het werk tja ze gaan er op staan en lopen/draven door at ze zelf de stuwing in zetten komt de bant in beweging en de band gaat zwaarder naar maate er meer gewicht op komt dus hoe zwaarder de hond hoe zwaarder dat hij loopt.
ja het maakt lawaai nog al veel maar op een of andere manier werkt dit juist opzwepent voor ze,als me honden de band horen draaien gaan ze helemaal door het lint ze vinden het prachtig,ze springen er uit zich zelf op,en dan moet ik snel wezen om het tuig in te haken anders zouden ze er zo weer af lopen omdat ze gelijk in vole pas van kiet willen.
ik heb die van mijn 2e hands bij een oude pitt trainer weg gehaalt
zelf maken ja ik ben er mee bezig wou het eerst van hout doen want daar is de mijne ook van maar het gewicht van de honden zorcht er voor dat dit in de loop der tijd speling veroorzaakt, ben nu bezig met staal maar daar moeten berekeningen voor komen dus ff afwachten nog.
mol

Zijn der trouwens meer mensen met zo n trettmill voor de hond of die der ervaring mee hebben.