Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bandjes puppies

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

nici
Actief

bandjes puppies

Ongelezen bericht door nici »

hoi

Hebben de fokkers onder jullie nooit gehad dat een pup is gestikt of vast is komen te zitten door de gekleurde bandjes die ze om hebben? Of heeft de moeder dit nooit af gebeten. Want het lijkt mij toch wel een beetje gevaarlijk (zal vast niet anders deden jullie ze ook niet om) maar die kans bestaat er toch?? Ben hier wel nieuwgierig naar.

groetjes nicole
doggies for ever
nouky
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door nouky »

ik heb er nog nooit problemen mee gehad...
tot 3 weken hebben ze bij mij gekleurde koortjes om,en na die tijd krijgen ze van die kattebandjes om.
dus zouden ze mogen blijven haken aan iets dan rekt het op en gaan ze af...
uiteraard worden ze goed in de gaten gehouden en lopen ze nooit op een vreemde plaats zonder toezicht ;)
duitse herder kennel:Vom Santé's Home
nici
Actief

okey, bedankt voor je antwoord. Maar de moeder vind dit dus ook niet erg? Het lijkt mij dat ze namelijk de pups zo schoon mogelijk wilt en dus misschien die bandjes afknipt.

groetjes nicole
doggies for ever
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

dan moet je haar gewoon geen schaar geven :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik ken een fokker waar 1 pup zich opgehangen heeft :cry: Gelukkig is er bij ons niet 1 pup hetzelfde, dus hebben wij het niet nodig , ik vind het echt dood eng.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

De fokker waar mijn hond van komt vind het ook dood eng en daarom had Ramses een prachtig gelakte nagel toen ik hem ophaalde :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
nici
Actief

britty schreef:dan moet je haar gewoon geen schaar geven :mrgreen:
haha jaa gewoon geen spullen laten slingeren :p:

groejtes nicole
doggies for ever
nici
Actief

jip007 schreef:ik ken een fokker waar 1 pup zich opgehangen heeft :cry: Gelukkig is er bij ons niet 1 pup hetzelfde, dus hebben wij het niet nodig , ik vind het echt dood eng.
jeetje wat erreg. dat bedoel ik dus het lijkt me zo gevaarlijk. jasses zal je maar gebeuren gewoon een gezond puppie

groetjes nicole
doggies for ever
nici
Actief

anubis schreef:De fokker waar mijn hond van komt vind het ook dood eng en daarom had Ramses een prachtig gelakte nagel toen ik hem ophaalde :mrgreen:
haha das ook een manier. bij breezer hoefde het niet omdat alle puppies er verschillend uitzagen, maarja bij rashonden enzo moet je toch iets verzinnen. Dus dan de nagellak maar pakken.

groetjes nicole
doggies for ever
anubis
Zeer actief

nici schreef:
anubis schreef:De fokker waar mijn hond van komt vind het ook dood eng en daarom had Ramses een prachtig gelakte nagel toen ik hem ophaalde :mrgreen:
haha das ook een manier. bij breezer hoefde het niet omdat alle puppies er verschillend uitzagen, maarja bij rashonden enzo moet je toch iets verzinnen. Dus dan de nagellak maar pakken.

groetjes nicole
tja en zeker als alle honde dezelfde kleur zijn, dezelfde aftekeningen etc. Nou kon de fokker ze wel na een tijdje uit elkaar houden behalve Ramses en zijn broer Nakhti Die waren precies hetzelfde qua uiterlijk, identieke 2-ling zeg maar alleen in karakter waren ze verschillend :roll:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Martha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Martha »

Bij ons deed de fokker een beetje nagellak aan het oortje. Dus elk hondje had een ander vlekje aan het oor. Zo hadden wij Glitterboy. Haha.
Veel liefs van Martha en aanhang.

<A HREF="http://members.home.nl/boris-vom-eggetraum">Afbeelding </A>
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bij de fokker van Tirsa ook niet, hebben gewoon allemaal een ander vachtje en nadat ze gechipt zijn is het helemaal gemakkelijk. Want voor ik Tirsa mee naar huis nam hebben we haar nog wel even 'gebliept' om er zeker van te zijn dat ik de goede pup had!
Bailey
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn hond had een rode nagellak vlek op zijn rug :mrgreen:
Ik vind de koortjes persoonlijk ook griezelig,je weet maar nooit
Afbeelding
nici
Actief

hahaha dus nagellak zijn bij puppies ook erg in. Ik vind het een goede oplossing :p: Je zou maar een verkeerde pup mee naar huis nemen zegg. Dat moet je natuurlijk niet hebben.

groetjes nicole
doggies for ever
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

nici schreef:hahaha dus nagellak zijn bij puppies ook erg in. Ik vind het een goede oplossing :p: Je zou maar een verkeerde pup mee naar huis nemen zegg. Dat moet je natuurlijk niet hebben.

groetjes nicole
nou sorry maar als je rond die tijd als foker zijnde dan nog niet weet welke pup bij wie hoord, dus met andere woorden je geen benul heb wie wie is dan ben je in mijn ogen echt heel dom

mol 8)
nici
Actief

Martijn schreef:Ik hou niet van touwtjes om puppennekjes.
Ik ken een verhaal van een wolfklauw die in zo'n eng wollen draadje verstrikt raakte en de pup een stuk meesleepte. Geen ramp maar niet echt de bedoeling en ook een pup die met de poot door het bandje van een andere pup was gegaan en losgeknipt moest worden. Zeer nekje voor de ene en een schaafwondje op de poot van de andere.

Ik zie het voordeel niet dus ik snap niet waarom je het risico zou accepteren..ook al is het klein.
Als je ze moet merken doe dat dan inderdaad maar met een stipje.
Maar iemand met een beetje interesse weet de kleine verschillen wel hoor. Oook bij een eenkleurig ras. Ze zijn niet even zwaar en hebben toch veschillende gezichtjes.
Pups zijn natuurlijk verschillend maar je zal ze niet meteen vanaf de eerste dag uit elkaar houden. Zoals het verhaal van anibus (birgit) als twee honden veel op elkaar lijken kun je ze snel door elkaar halen. Ik ben het er wel mee eens dat nagellak veiliger is dan bandjes.

groetjes nicole
doggies for ever
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bij de border collie is het meestal niet nodig omdat ze qua uiterlijk bijna altijd duidelijk van elkaar verschillen, maar als ze echt niet uit elkaar te houden zijn zou ik denk ik ook liever voor nagellak kiezen dan voor een bandje.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik had in mijn eerste nest Labrador 4 zwarte teefjes met een bijna gelijk geboortegewicht. Dus deze gemerkt met nagellak. Toen ze ouder werden herkende ik ze inderdaad aan hun koppie.
Ik houd ook niet zo van gekleurde bandjes.
anubis
Zeer actief

Bij Ramses was een nagel gelakt bij Ramses dus de meest rechtse bij uitgeperste pup 2 nagel 2 etc :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
nouky
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door nouky »

hihihihihih...dat vraag ik me dus ook af......
ik zie me dat nog niet doen....en volgens mij is dat er ook zo weer af...
met 2 weken moet ik de nagels al knippen omdat ze dan te scherp worden...weg nagellak..
ok...dan verf je ze weer opnieuw :p: maar ik blijf toch lekker bij mijn bandjes hoor... :ok:
duitse herder kennel:Vom Santé's Home
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

v.d Lupinehof schreef:nou sorry maar als je rond die tijd als foker zijnde dan nog niet weet welke pup bij wie hoord, dus met andere woorden je geen benul heb wie wie is dan ben je in mijn ogen echt heel dom
mol 8)
Gaat dus niet om ROND die tijd, gaat erom dat je van het begin af aan weet wie wie is. Welke pup hoeveel is aangekomen enzo. Vanaf dag 1. Bij Goldens is dan een nagellak-stipje best handig hoor. Ik heb een "teefje-linker-bil" en een "teefje-midden-staart". Beiden een roze vlek dus. Zou ik een reutje gehad hebben, dan zou het een blauwe vlek geweest zijn ergens
anubis
Zeer actief

Inge O schreef:
anubis schreef:Bij Ramses was een nagel gelakt bij Ramses dus de meest rechtse bij uitgeperste pup 2 nagel 2 etc :mrgreen:
hoe lakken die zo een iene-mienie nageltje 8O ??
Moet je niet aan mij maar aan de fokker vragen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;)
AfbeeldingRIP
Afbeelding
tiborh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door tiborh »

ikke ook geen bandjes,vanaf de eerste dag weet ik ze uit elkaar te houden,zoniet nagellak!Ik ben ook zo,n trut :p:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Saartje schreef:
v.d Lupinehof schreef:nou sorry maar als je rond die tijd als foker zijnde dan nog niet weet welke pup bij wie hoord, dus met andere woorden je geen benul heb wie wie is dan ben je in mijn ogen echt heel dom
mol 8)
Gaat dus niet om ROND die tijd, gaat erom dat je van het begin af aan weet wie wie is. Welke pup hoeveel is aangekomen enzo. Vanaf dag 1. Bij Goldens is dan een nagellak-stipje best handig hoor. Ik heb een "teefje-linker-bil" en een "teefje-midden-staart". Beiden een roze vlek dus. Zou ik een reutje gehad hebben, dan zou het een blauwe vlek geweest zijn ergens
Idd Marion, dat dacht ik ook toen ik de reactie van Mol las. Ik heb het mee mogen maken dat ik het hele proces van dekking tot vertrek van de puppies bij een fokker mee mocht maken en zij gaf de puppies direct na de geboorte al een merkteken (nadat de moeder ze had schoongelikt) en woog ze. Dat wegen deed ze heel regelmatig zodat ze van elke pup precies kon bijhouden hoeveel die aankwam. Overigens gebruikte zij allemaal verschillende kleurtjes nagellak.
Afbeelding
Theo
Actief

Ongelezen bericht door Theo »

Inge O schreef:
Branka schreef:
Saartje schreef:
mol 8)
Idd Marion, dat dacht ik ook toen ik de reactie van Mol las. Ik heb het mee mogen maken dat ik het hele proces van dekking tot vertrek van de puppies bij een fokker mee mocht maken en zij gaf de puppies direct na de geboorte al een merkteken (nadat de moeder ze had schoongelikt) en woog ze. Dat wegen deed ze heel regelmatig zodat ze van elke pup precies kon bijhouden hoeveel die aankwam. Overigens gebruikte zij allemaal verschillende kleurtjes nagellak.
dat is dan weer een discussie op zich....of het überhaupt aangewezen is om puppen dagelijks te gaan wegen. een gezonde pup groeit. en een niet-gezonde niet. en dan vind ik het maar zéér de vraag of je daar moet gaan zitten aan pushen.
valt daar over te discusieren dan???
Theo
Actief

Ongelezen bericht door Theo »

oohhhh :mrgreen:
Branka
moderator

Inge O schreef:
Branka schreef:
Saartje schreef:
mol 8)
dat is dan weer een discussie op zich....of het überhaupt aangewezen is om puppen dagelijks te gaan wegen. een gezonde pup groeit. en een niet-gezonde niet. en dan vind ik het maar zéér de vraag of je daar moet gaan zitten aan pushen.
Weet niet waar je het vandaan haalt dat ze dagelijks gewogen werden. Ik had het dus over regelmatig wegen, zeker omdat ik niet meer zeker weet of de puppen dagelijks werden gewogen.
Dat daar discussie over bestaat neem ik direct van je aan. Maar ik heb mij eerlijk gezegd nog niet zo verdiept in de voors of tegens daarvan. Ben dan ook nog niet aan het fokken van een nestje toe, hoop dat in de (verre) toekomst wel te gaan doen en daarom interesseer ik mij nu al in het hoe en wat rond het fokken.
Afbeelding
Branka
moderator

Inge O schreef:branka, ik had het ook helemáál niet tegen jou persoonlijk hoor ;) ! het is alleen dat ik weet dat heel wat fokkers héél regelmatig wegen (dagelijks of om de (andere) dag, dat doet er weinig toe). dat puppen uit een uniform-kleurig nest dan bandjes of zo omkrijgen is voornamelijk ook om die reden. want een pup wordt als het goed is toch nog niet zo jong echt al aan iemand toegewezen.
Aha, ik snap het :mrgreen: . Maar goed, ik ben eigenlijk benieuwd naar waarom wel of niet heel regelmatig wegen. Het is misschien een beetje off topic wat dit topic betreft. Maar in ben wel benieuwd naar het waarom wel of niet.
Afbeelding
nici
Actief

Inge O schreef:tja, branca, dan kom je natuurlijk op een tamelijk 'breed' discussiepunt, in hoeverre je de natuur een handje moet helpen in álle omstandigheden. ik ben van mening dat (behalve bij extreem grote nesten) een pup die aktief en gezond geboren wordt niet geholpen moet worden (in de zin van bijvoeding).
als moeder melk genoeg heeft en zich verder normaal om het nest bekommert (en zo moet het ook, of ze zou wat mij betreft zeker geen tweede fokkans meer krijgen), dan heeft een pup alles wat hij hebben moet. dan kunnen we wel om de haverklap gaan wegen, maar wat verandert dat aan de zaak? als een pupje 10 gram minder groeit dan zijn nestgenootjes bv. gaan bijvoeden? daar doe ik niet aan. de kans dat je er zo een pup door'helpt' die eigenlijk niet levenskrachtig genoeg is, is mij te groot.
je staat er trouwens versteld van welke gewichtsverschillen er tussen (gezonde) pups mogen zijn (hier was laatst al een topic over) waar later helemaal niks meer van te zien is.
trouwens, om te zien of een pup het wel of niet goed doet heb ik ook geen weegschaal nodig, dat zie je, aan alles (aktiviteit, velletje, drinkgedrag).
wat ik trouwens tegen dat wegen in te brengen heb, is dat het bij een zeer zorgzame moeder (en zo heb ik ze graag) veel onrust verwekt. piepende jongen betekenen voor een teef zeker de eerste dagen dat er iets niet goed is, en dat is nu het laatste waar ze op dat ogenblik behoefte aan hebben.

als ik sommige puppen op latere leeftijd markeer is het alleen omdat ik elk karaktertje zo goed mogelijk wil leren kennen.

zo ;) , dit was dan een zijwegje in het bandjesverhaal :mrgreen: !
goh wist helemaal niet dat daar discussies over waren. Maar inderdaad je merkt het wel wanneer het met puppies slechter gaat lijkt me :? Maar hou jij ze dan wel gewoon soms vast??? Want met jonge poesjes hier worden die de eerste twee weken niet aangeraakt. En daarna eerst de familie en dan vreemden.

groejtes nicole
doggies for ever
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Re: bandjes puppies

Ongelezen bericht door fransoos »

nici schreef:hoi

Hebben de fokkers onder jullie nooit gehad dat een pup is gestikt of vast is komen te zitten door de gekleurde bandjes die ze om hebben? Of heeft de moeder dit nooit af gebeten. Want het lijkt mij toch wel een beetje gevaarlijk (zal vast niet anders deden jullie ze ook niet om) maar die kans bestaat er toch?? Ben hier wel nieuwgierig naar.

groetjes nicole
gebruik hier ook altijd gehaakte gekleurde bandjes, en heb er nog nooit problemen mee gehad, natuurlijk verliest er wel eens 1 zijn bandje, of hij zit ineens om de buik inplaats van om de hals, maar mijn pups zijn toch de 1e 3 week niet alleen dus geen probleem

de bandjes zijn trouwens niet voor mijzelf, een fokker zal zijn pups wel uitelkaar kunnen houden, maar vooral de pupkopers kunnen op deze manier hun pups op een foto herkenen
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”