Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bikkel zit onder de bulten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

bikkel zit onder de bulten

Ongelezen bericht door majelle »

gisteren kwam ik met bikkel terug uit het bos en hij had ineens een klein bultje. een uurtje later waren het een heleboel bultjes en ze waren dikker geworden.
nu worden ze niet meer dikker maar het zijn een soort schijven in zijn huid, de huid zelf is niet rood en hij heeft ook geen pijn en ze jeuken niet.
weet iemand of dit kan zijn van een bepaalde plant ofzo. en zo ja welke plant en moet ik hem er iets voor geven. zelf heeft ie nergens last van zit er alleen lelijk uit al die bulten.

groetjes majelle
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik denk idd dat het een of andere alergische reactie is.

ik zou ff naar de DA gaan. misschien heeft ie wel een zalfje of zoiets waardoor het zo weer weg is.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja kan van bepaalde planten zoals de berenklauw ik zou toch eff langs de DA gaan
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Muggen iod? Ik zag gisteren al een wolk muggen boven mijn auto hangen, yuk :kotz:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

twinkeltje schreef:ja kan van bepaalde planten zoals de berenklauw ik zou toch eff langs de DA gaan
Berenklauwen staan er om deze tijd van het jaar niet,
die sterven op het einde van de zomer helemaal af.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Klinkt als een allergische reactie.
Nika krijgt dit na bijensteken, wespensteken, hommelsteken en ook als ze veelvuldig door dazen of muggen gestoken wordt.
Zolang de kop niet zwelt hoef je er weinig aan te doen, ze trekken wel weer weg. Het kan wel jeuken. ;) Bij Nika werkt koelen met natte koude lappen ook.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Re: bikkel zit onder de bulten

Ongelezen bericht door Rob* »

majelle schreef:gisteren kwam ik met bikkel terug uit het bos en hij had ineens een klein bultje. een uurtje later waren het een heleboel bultjes en ze waren dikker geworden.
nu worden ze niet meer dikker maar het zijn een soort schijven in zijn huid, de huid zelf is niet rood en hij heeft ook geen pijn en ze jeuken niet.
weet iemand of dit kan zijn van een bepaalde plant ofzo. en zo ja welke plant en moet ik hem er iets voor geven. zelf heeft ie nergens last van zit er alleen lelijk uit al die bulten.

groetjes majelle
Heeft mijn box ook al 2 keer gehad,lijken net ovale schijven over het hele lichaam!Naar de DA dan krijgt hij een prikje en morgen is het weg! :ok:Het kan van rottende takken komen! ;)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max heeft zoiets ook eens gehad ; het leek wel of ie builenpest had! Ik zag ze gewoon overal omhoog "ploppen". DA gebeld ( want ook zijn kop en keel werden bulterig) en daar kreeg ie een injektie met een of ander spul waarna het snel over was.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

jij die schijven heeft hij ook, tis een boxer dus ik dacht gelijk aan een tumor ofzo toen ik de eerste zag :jank: , alleen ze jeuken niet en de huid is niet rood en hij lijkt er niets van te merken. hij kreeg ze gisteravond nadat hij inderdaad tussen allemaal omgehakte takken in het bos had lopen ravotten een uur lang. vanochtend zaten ze er nog en duidelijk zichtbaar en nu zijn ze bijna weg.

groetjes majelle
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”