Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kussentje stuk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

kussentje stuk

Ongelezen bericht door Patrol »

Patrol heeft een kussentje stuk, ze kijkt heeeeel zielig en is ook natuurlijk heel zielig.... en baasje weet niet wat ze moet doen en wil direct wel naar de DA vliegen, maar iets in mij zegt dat dat niet direct nodig is..... Klopt dat?? :?

Ik heb nu een loshangend stukje weggeknipt, uitgewassen met gekookt water en jodium en er een steriel gaasje om heengedaan, zodat ze er niet steeds aan kan likken.

Patrol ligt nu heeerlijk naast me te snurken en heeft er nu volgens mij niet zoveel last meer van....

Doe ik het goed of moet ik wel naar de DA?
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Dat is iets wat Dimple door zijn mankheid heel vaak heeft.
Ik maak het net als jou dan eerst goed schoon,badje met bio-tex of soda,en daarna smeer ik er Mesitran wondzalf op en dek het af.
Naar buiten krijgt hij dan een schoentje aan.
Ook moet er spul te koop zijn wat ze ook wel voor paarden gebruiken,informeer daar maar eens naar bij de paarden liefhebbers
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Re: kussentje stuk

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Patrol schreef:Patrol heeft een kussentje stuk, ze kijkt heeeeel zielig en is ook natuurlijk heel zielig.... en baasje weet niet wat ze moet doen en wil direct wel naar de DA vliegen, maar iets in mij zegt dat dat niet direct nodig is..... Klopt dat?? :?

Ik heb nu een loshangend stukje weggeknipt, uitgewassen met gekookt water en jodium en er een steriel gaasje om heengedaan, zodat ze er niet steeds aan kan likken.

Patrol ligt nu heeerlijk naast me te snurken en heeft er nu volgens mij niet zoveel last meer van....

Doe ik het goed of moet ik wel naar de DA?
Je hoeft hiervoor niet direct naar de DA hoor, wij hebben het ook wel eens hier met de honden, en een goede tip is weken in de BIO TEX (groen) en de wond gewoon open laten in huis en als je naar buiten gaat moet je wel een verbandje om doen!

En het likken wat ze doet is alleen maar goed, dan houd ze zelf de wond goed schoon!
Dit gaat wel lang duren voor het dicht is.

Succes :ok:

Groetjes Deborah ;)
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

dogluna schreef:Dat is iets wat Dimple door zijn mankheid heel vaak heeft.
Ik maak het net als jou dan eerst goed schoon,badje met bio-tex of soda,en daarna smeer ik er Mesitran wondzalf op en dek het af.
Ook moet er spul te koop zijn wat ze ook wel voor paarden gebruiken,informeer daar maar eens naar bij de paarden liefhebbers

Hmmm... Ik ben gelukkig niet de enigste die deze tip wist :-D
Afbeelding
Website van Angel_Devil
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Gebeurt hier ook heel regelmatig. Paar daagjes op zachte ondergrond laten lopen helpt ook.
Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Dierenarts lijkt me ook niet direct nodig!

Tips van bovenstaanders ;) :mrgreen: zijn prima, doe ik ook en ik doe altijd een ouwe dikke sok bij het uitlaten aan!
Schoonlikken binnenhuis is ind. juist goed, ivm heelproces!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Oh gelukkig allemaal gerustellende berichten...... :p:

Ik zal het verbandje er binnenshuis aflaten en buiten een verbandje en / of een oude sok aan haar voetje doen...

Oh ze is wel zielig, want het is haar goede beentje en nu heeft ze twee niet-goed werkende achterbeentjes en loopt ze heeeeeeeeeel zielig te doen...... :cry2: :cry2:
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

oh ja, tuurlijk dat paardenspul..... loop direct even naar de buv, die heeft dat wel.

Enne heeft jouw hond schoenen?? :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
dogluna
Zeer actief

Patrol schreef:
oh ja, tuurlijk dat paardenspul..... loop direct even naar de buv, die heeft dat wel.

Ja helaas heeft Dimple af en toe een schoentje nodig
Afbeelding

Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
little action
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door little action »

Nog een tip
Ik doe altijd een pleister of leukoplast op het voetzooltje
Tot dat het genezen is
Groetjes little action
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

:cry2: ach rot he, en je kan ze ook niet opvrolijken.....

Maar ik weet wel dat ze het er van nemen als ze zichzelf zielig vinden :P
Afbeelding
Website van Angel_Devil
Patrol
Zeer actief

dogluna schreef:
Patrol schreef:

Ja helaas heeft Dimple af en toe een schoentje nodig
Oh..... Sorry had niet bedacht dat dit om iets ergs zou kunnen zijn...... :?
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Ehm
Je hebt goed gehandeld alleen moet je volgende keer van dat stukje vel afblijven hihihi
Er niet afknippen dus want dit houdt het ergste vuil tegen.

Dus schoonspoelen, velletje terug klappen, leukoplast erop
En als de wond dan geheeld is onder het stukje vel, na een dag of 2/3 dan het oude velletje eraf knippen.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Wij maken het schoon met Badedas, en tijdens het wandelen buiten even een sokje aan.
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Hoi allemaal, Terra heeft helaas al haar hele leven ellende met haar voetjes. Door in glas staan heeft ze nu twee geamputeerde teentjes l.voor! Achter heeft ze een omhoog staande teen, daar is der pees van doorgesneden ook door in glas staan. Het paardenspul waar jullie het over hebben is waarschijnlijk Hydrocortiderm. Vergeef me als ik het verkeerd schrijf :? , maar het is een wit flesje met blauw en beetje rode tekst. Helpt heel goed. Verder doe ik het ook met Groene Biotex schoonmaken :ok: Maar als ik even vragen mag, wat voor schoentje gebuik je dan Dogluna? Ik heb ook een schoentje voor Terra met harde zool, maar dit is drie keer niks voor haar, ik ben op zoek naar iets zachts, nu gebruik ik baby sokjes werkt perfect, de kleinste maat 50/56. Maar een schoentje word toch iets minder snel nat, of heb ik het verkeerd :roll:
Groetjes Leonie en Terra. :zwaai:
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
dogluna
Zeer actief

leonie schreef:Hoi allemaal, Terra heeft helaas al haar hele leven ellende met haar voetjes. Door in glas staan heeft ze nu twee geamputeerde teentjes l.voor! Achter heeft ze een omhoog staande teen, daar is der pees van doorgesneden ook door in glas staan. Het paardenspul waar jullie het over hebben is waarschijnlijk Hydrocortiderm. Vergeef me als ik het verkeerd schrijf :? , maar het is een wit flesje met blauw en beetje rode tekst. Helpt heel goed. Verder doe ik het ook met Groene Biotex schoonmaken :ok: Maar als ik even vragen mag, wat voor schoentje gebuik je dan Dogluna? Ik heb ook een schoentje voor Terra met harde zool, maar dit is drie keer niks voor haar, ik ben op zoek naar iets zachts, nu gebruik ik baby sokjes werkt perfect, de kleinste maat 50/56. Maar een schoentje word toch iets minder snel nat, of heb ik het verkeerd :roll:
Groetjes Leonie en Terra. :zwaai:
Ik heb schoenen met een harde zool en schoenen met een zachte zool
Maar ik weet niet hoe jij het doet maar je kan het beste dan twee schoenen aantrekken,wij lopen ook niet fijn met 1 schoen ;)
Dimple heeft dus als het nodig is 2 schoenen aan zijn achterpoten.
De zachte schoenen zijn zoo in een dierenzaak te koop
Afbeelding
Afbeelding

leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Hoi, die met de kleurtjes die heb ik ook, maar als ik er twee aandoe, dan staat ze niet eens meer op laat staan lopen. Misschien moet ik hem aandoen als ze een sokje aan heeft. Voor die andere, (die zocht ik) daar ga ik even naar op zoek bij een dieren speciaalzaak. Hartstikke bedankt :ok: Groetjes Leonie en Terra. :zwaai:
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”