Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

navelbreukje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Belli
geregistreerd lid

navelbreukje

Ongelezen bericht door Belli »

hoi
ik heb een maltezerpupje en ik voel dat ze zo een bobbeltje heeft onderaan op haar buik, dit is waarschijnlijk een navelbreuk
naar het schijnt wordt dit best geopereerd , kan ik de persoon vanwie ik haar gekocht heb dan aansprakelijk stellen?

groetjes
groetjes Belli
Mol
Zeer actief

Re: navelbreukje

Ongelezen bericht door Mol »

Belli schreef:hoi
ik heb een maltezerpupje en ik voel dat ze zo een bobbeltje heeft onderaan op haar buik, dit is waarschijnlijk een navelbreuk
naar het schijnt wordt dit best geopereerd , kan ik de persoon vanwie ik haar gekocht heb dan aansprakelijk stellen?

groetjes
als je er op drukt gaat het dan wel en als ze op haar rug ligt voel je dan het gaatje in de buik wand?
aansprakelijk stellen is zo groot woord je kan het alicht oppren om te zien wat zij er van zegt
als het erg klijn is zou ik er personlijk niks aan doen.

mol 8)
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

je kunt niet echt iemand aansprakelijk stellen voor zoiets. Maar misschien kun je de kosten delen als ze gestereliseerd wordt. Dan maken ze dit weer mooi.

Groetjes Anneke :ok:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Waarom word een navelbreuk geopereerd? Laika heeft er ook een, al 10 jaar. :? :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

M@ri@nne schreef:Waarom word een navelbreuk geopereerd? Laika heeft er ook een, al 10 jaar. :? :roll:
Is dat niet afhankelijk van hoe groot de opening is? Anders kan er toch darm klem komen te zitten dacht ik. Vaak doen ze het meteen als je je teefje laat steriliseren.
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

mijn vorige hond had ook een navelbreukje;daar is toen niets aan gedaan.Heeft er ook nooit één moment last van gehad....! :?
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Veel honden hebben een klein navelbreukje. Niet te verwarren met een liesbreukje. Deze laatste wordt eigenlijk altijd geopereerd. Een navelbreukje is een opening in de buikwand. Als dit een klein gaatje is waar alleen een klein vet bultje zit. Als je voelt en gewoon makkelijk weg te masseren en is het vaak geen probleem.

Maar als het een vrij groot gat is of er net een stukje darm in zit dan wordt het geopereerd om de buikwand te sluiten omdat anders de darmen in problemen komen.

Het is niet gebruikelijk om alle navelbreukjes te opereren. Alleen die die er last van hebben of krijgen.

Volgens mij kan je de fokker er niet voor aansprakelijk stellen.

Je heb alleen recht als je de pup inleverd en een nieuwe uitzoekt of je geld terug eist. Dat is de nieuwe wetgeving. Als je een koopcontract hebt staan daar de voorwaarden ingesteld.

Je kan natuurlijk als er geopereerd moet worden altijd even bellen met de fokker om te kijken wat zijn reactie is.

Maria :E
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bayko heeft ook een navelbreukje. De fokker bood zelf aan de operatie te betalen als dat nodig zou zijn. Gelukkig hoefde dat dus niet, hij heeft er absoluut geen last van.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

antoinette schreef:
M@ri@nne schreef:Waarom word een navelbreuk geopereerd? Laika heeft er ook een, al 10 jaar. :? :roll:
Is dat niet afhankelijk van hoe groot de opening is? Anders kan er toch darm klem komen te zitten dacht ik.
Hoi Antoinette,

Klopt helemaal! :ok:
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

britty schreef:onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Hoi Britty,

Dat ligt er echt helemaal aan hoe groot de breuk is. Bij een grote breuk wordt er wel geopereerd, omdat de darmen daarin klem kunnen komen te zitten.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Bij Kayleigh is die hersteld met de sterilisatie,het was volgens de dierenarts een flinke navelbreuk.
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Scooby schreef:
britty schreef:onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Hoi Britty,

Dat ligt er echt helemaal aan hoe groot de breuk is. Bij een grote breuk wordt er wel geopereerd, omdat de darmen daarin klem kunnen komen te zitten.

klopt! bij djerbo was het maar een klein breukje.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”