Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
navelbreukje
Moderator: moderatorteam
- Belli
- geregistreerd lid
navelbreukje
hoi
ik heb een maltezerpupje en ik voel dat ze zo een bobbeltje heeft onderaan op haar buik, dit is waarschijnlijk een navelbreuk
naar het schijnt wordt dit best geopereerd , kan ik de persoon vanwie ik haar gekocht heb dan aansprakelijk stellen?
groetjes
ik heb een maltezerpupje en ik voel dat ze zo een bobbeltje heeft onderaan op haar buik, dit is waarschijnlijk een navelbreuk
naar het schijnt wordt dit best geopereerd , kan ik de persoon vanwie ik haar gekocht heb dan aansprakelijk stellen?
groetjes
groetjes Belli
- Mol
- Zeer actief
Re: navelbreukje
als je er op drukt gaat het dan wel en als ze op haar rug ligt voel je dan het gaatje in de buik wand?Belli schreef:hoi
groetjes
aansprakelijk stellen is zo groot woord je kan het alicht oppren om te zien wat zij er van zegt
als het erg klijn is zou ik er personlijk niks aan doen.
mol
-
danja
- Actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Roma
- Actief
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Veel honden hebben een klein navelbreukje. Niet te verwarren met een liesbreukje. Deze laatste wordt eigenlijk altijd geopereerd. Een navelbreukje is een opening in de buikwand. Als dit een klein gaatje is waar alleen een klein vet bultje zit. Als je voelt en gewoon makkelijk weg te masseren en is het vaak geen probleem.
Maar als het een vrij groot gat is of er net een stukje darm in zit dan wordt het geopereerd om de buikwand te sluiten omdat anders de darmen in problemen komen.
Het is niet gebruikelijk om alle navelbreukjes te opereren. Alleen die die er last van hebben of krijgen.
Volgens mij kan je de fokker er niet voor aansprakelijk stellen.
Je heb alleen recht als je de pup inleverd en een nieuwe uitzoekt of je geld terug eist. Dat is de nieuwe wetgeving. Als je een koopcontract hebt staan daar de voorwaarden ingesteld.
Je kan natuurlijk als er geopereerd moet worden altijd even bellen met de fokker om te kijken wat zijn reactie is.
Maria :E
Maar als het een vrij groot gat is of er net een stukje darm in zit dan wordt het geopereerd om de buikwand te sluiten omdat anders de darmen in problemen komen.
Het is niet gebruikelijk om alle navelbreukjes te opereren. Alleen die die er last van hebben of krijgen.
Volgens mij kan je de fokker er niet voor aansprakelijk stellen.
Je heb alleen recht als je de pup inleverd en een nieuwe uitzoekt of je geld terug eist. Dat is de nieuwe wetgeving. Als je een koopcontract hebt staan daar de voorwaarden ingesteld.
Je kan natuurlijk als er geopereerd moet worden altijd even bellen met de fokker om te kijken wat zijn reactie is.
Maria :E
-
Tamara/Bayko
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Antoinette,antoinette schreef:Is dat niet afhankelijk van hoe groot de opening is? Anders kan er toch darm klem komen te zitten dacht ik.M@ri@nne schreef:Waarom word een navelbreuk geopereerd? Laika heeft er ook een, al 10 jaar.![]()
Klopt helemaal!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Britty,britty schreef:onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Dat ligt er echt helemaal aan hoe groot de breuk is. Bij een grote breuk wordt er wel geopereerd, omdat de darmen daarin klem kunnen komen te zitten.
Groetjes, Karen
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Scooby schreef:Hoi Britty,britty schreef:onze hond had ook een navelbreukje toen we hem kregen. de fokker raadde ons aan elke dag een paar keer het naveltje met een beetje druk weer naar binnen te masseren. dat hebben we een tijdje gednaan en nu heeft ie een heel mooi plat navetlje.. opereren doen ze niet zo gauw (de da dan....)
Dat ligt er echt helemaal aan hoe groot de breuk is. Bij een grote breuk wordt er wel geopereerd, omdat de darmen daarin klem kunnen komen te zitten.
klopt! bij djerbo was het maar een klein breukje.
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.