Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel Rodi

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Hoeveel Rodi

Ongelezen bericht door Moos »

Sorry, ik had nog even een Rodi vraagje :mrgreen:

Moos weegt 6.4 kilo en ik geef hem nu twee schijven Rodi plus dan nog de beloningskoekjes en zo'n 5 dagen per week een Kong met een boterham met smeerworst.

Volgens Rodi moet een hond van 5 kilo 2 schijven en van 8 kilo 3 schijven.

Omdat hij ook nog een Kong erbij krijgt, en omdat ik het idee heb dat op de verpakkingen nogal eens wordt overdreven hoeveel je moet geven, krijgt Moos dus twee schijven per dag.

Zou dit ongeveer kloppen volgens jullie?
Afbeelding
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik geef hier Odette (6 kilo) twee schijven energique op een dag. En van Rodi moest ik haar meer voeren........
Maar ik denk dat je beter even kunt afwachten kijken of hij echt magertjes ervan wordt of dat het gewicht zo goed blijft en aan de hand daarvan veranderen. Het is voor elke hond toch wel weer verschillend ;)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Gewoon even aankijken, als jij ziet dat hij het er goed op doet lekker zou houden, wordt hij magerder wat bijgeven, dus puur op het oog ;)
Het is nou eenmaal voor elke hond anders, als ik die hoeveelheid moet geven die ze op de verpakking aanraden :roll:
Ze krijgen hier behoorlijk wat minder dan dat dus :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

de hoeveelheden die ze hier krijgen:

8 kg, reutje, drie jaar oud: dikke vier schijven per dag, soms vijf.

9 kg, teefje, loopt tegen de negen: drieeneenhalf tot vier schijf per dag.

ik laat het afhangen van de hoeveelheid beweging en van wat voor hapjes ze nog tussendoor toegeschoven krijgen.

ik voer 'op het oog' en een keer per jaar gaan ze op de weegschaal bij de dierenarts.
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:Je kunt beter op het oog voeren..op in ieder geval op de tast bij een langharig hondje. Als hij afvalt doe je iets meer en vice versa.

Boterhammen zijn niet goed voor hondjes.
Het is geen echte ramp ofzo maar als je met gezonde voeding bezig wilt zijn zou je de granen zoveel mogelijk moeten willen ontwijken. Leverworst eigenlijk ook.
Ik voer inderdaad altijd op het oog. Met al dat haar lijkt Moos behoorlijk vol, maar zijn ribben zijn duidelijk te voelen. Ik zal het in de gaten houden.

Over die boterhammen is wel grappig dat je dat zegt, ik had namelijk net bedacht dat dat misschien niet zo'n slim idee was.

Ze verkopen hier van Rodi ook aparte lamshart en pens, en ik zat er aan te denken om daar morgen wat van te gaan halen en dat dan in de Kong te stoppen.
Afbeelding
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Waarom stop je haar ontbijt niet gewoon in de kong?

PS In leverworst zit varkensvlees en dat kan het dodelijk virus aujezski bevatten, vandaar. En inderdaad, brood is een koolhydratenbom die een hond niet nodig heeft.

groetjes Helen
Moos
Zeer actief

Helen G schreef:Waarom stop je haar ontbijt niet gewoon in de kong?

PS In leverworst zit varkensvlees en dat kan het dodelijk virus aujezski bevatten, vandaar. En inderdaad, brood is een koolhydratenbom die een hond niet nodig heeft.

groetjes Helen
Zijn ontbijt stop ik niet in de Kong omdat hij altijd een Kong krijgt als ik wegga, en dat is qua tijd nogal verschillend.

Maar Sypke zei laatst ook al dat als hij de Kong toch al als extra krijgt dat ik er dan ook gewoon Rodi in kon doen. Dus hij krijgt morgen gewoon wat extra Rodi in zijn Kong.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou zie ik steeds vaker Kong verschijn
zal iemand mij kunnen zeggen wat dat is ?
een soort bal met voer of zo :roll:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Wat is er mis met boterhammen dan?
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

twinkeltje schreef:nou zie ik steeds vaker Kong verschijn
zal iemand mij kunnen zeggen wat dat is ?
een soort bal met voer of zo :roll:
dit is een kong: hier kan je van allelei lekkere dingen in doen. kan je je hond geestelijk lekker moe van maken :ok:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

thanks whoop ziet er luek uit :ok:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Martijn schreef:
Tarz schreef:Wat is er mis met boterhammen dan?
Hetzelfde als chips voor mensen. Het is een hele hoop lege energie. Op zijn minst worden ze er te dik van maar de koolhydraten uit granen zijn voor honden ook nog eens slecht voor de huid en de darmen.
Ooh dat wist ik niet. Ik geef ze bijna elke dag wel een boterham :? , niet meer doen dus. Bedankt!
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Leverworst is verhit/gekookt dus bij mijn weten is er geen gevaar voor Aujeszky. Maar aan gekookt varkensvlees kleven ook bezwaren (slechte verteerbaarheid). Dus beter iets anders verzinnen...

Af en toe een boterhammetje in een kong kan heus niet direct kwaad (met pindakaas of smeerkaas. Gaat het lekker van kleven en eten ze het er nOg moeilijker uit :mrgreen: ). Maar voor iedere dag... en zeker voor een kleine hond.... zou ik ook iets anders verzinnen! Te veel graan. Dus teveel koolhydraat. Hoewel in brokken volgens mij heeeeel veeeeel meer koolhydraat zit dan in Rodi + 1 boterham.
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Moos schreef:Ze verkopen hier van Rodi ook aparte lamshart en pens, en ik zat er aan te denken om daar morgen wat van te gaan halen en dat dan in de Kong te stoppen.
als de mormels instemmend konden knikken, zouden ze het nu doen :mrgreen: !

oh, rodi-pens! dat vinden ze echt ontzettend lekker! en dan in een kong, aaaaahhhhhhhh, dat betekent zenuwachtig gedrentel in de keuken als ik dat prepareer :mrgreen: .
Moos
Zeer actief

linlin schreef:
Moos schreef:Ze verkopen hier van Rodi ook aparte lamshart en pens, en ik zat er aan te denken om daar morgen wat van te gaan halen en dat dan in de Kong te stoppen.
als de mormels instemmend konden knikken, zouden ze het nu doen :mrgreen: !

oh, rodi-pens! dat vinden ze echt ontzettend lekker! en dan in een kong, aaaaahhhhhhhh, dat betekent zenuwachtig gedrentel in de keuken als ik dat prepareer :mrgreen: .
Nou, dan zal ik Moos morgen eens verassen. Willen de mormels ook een dagje langskomen anders? :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”