Isca, een teefje van 11 maand, is sinds gisteren aan de diarree en ze is ook wat lusteloos. Ze hebben hier gisterochtend voor het eerst de kruidenmix van Carnibest gehad, gisteravond had ze diarree, ook vannacht aan de diarree geweest.
Kan dit van de kruidenmix komen of moet ik denken aan Giardia of een gewoon virusje?
Kan ik nu nog een dag of twee dagen afwachten of moet ik vandaag gelijk naar de DA hollen en wat kan ik haar het beste nu voeren, even helemaal niets of haar gewone Energique of toch kruidenmix voor de opbouw van darmflora? Ik ga zo wel even de DA bellen om te vragen of er een virus heerst hier in Apeldoorn en of de Giardia parasiet al hier is "opgedoken"
De andere honden (3 jaar, 3,5 jaar en 5,5 jaar) hebben nergens last van gelukkig
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Isca aan de diarree
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hè Marieke, wat vervelend. Zou die bangige reactie van Is samen met dat extra drinken en plassen van afgelopen maandag hier iets mee te maken kunnen hebben?
In eerste instantie lijkt het idd op een reactie op de verandering van merk. Ik zou haar eerst eens een dag of twee op gekookte rijst en eventueel wat gekookte kip zetten. Verder het kookvocht van de rijst aanbieden als drinken. Waarschijnlijk zal het na een dag of twee weer beter gaan. Als de diarree over is weer overgaan op vlees, maar dan wel eerst weer haar oude merk en dan langzaam overgaan op de carnibest.
De DA effe bellen voor de zekerheid zou ik zeker ook doen, kan nooit kwaad
.
Beterschap met je kleine meid. Geef haar maar een stevige knuffel van me.
In eerste instantie lijkt het idd op een reactie op de verandering van merk. Ik zou haar eerst eens een dag of twee op gekookte rijst en eventueel wat gekookte kip zetten. Verder het kookvocht van de rijst aanbieden als drinken. Waarschijnlijk zal het na een dag of twee weer beter gaan. Als de diarree over is weer overgaan op vlees, maar dan wel eerst weer haar oude merk en dan langzaam overgaan op de carnibest.
De DA effe bellen voor de zekerheid zou ik zeker ook doen, kan nooit kwaad

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
Ik weet het niet Sietske, maar ik vind het wel opvallend. En wat betreft de kip en rijst, daar haalde madam haar neus voor op en jatte de bak van Odette leeg 8O En Odette liet het ook gewoon toe.Sietske* schreef:Hè Marieke, wat vervelend. Zou die bangige reactie van Is samen met dat extra drinken en plassen van afgelopen maandag hier iets mee te maken kunnen hebben?
De DA effe bellen voor de zekerheid zou ik zeker ook doen, kan nooit kwaad.

Tot nu toe heeft ze nog niet gepoept, dus we wachten af