Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo snel al verschil zien?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Zo snel al verschil zien?

Ongelezen bericht door Moos »

Moos staat nu sinds 4 dagen op versvlees, en vanochtend betrapte ik mezelf erop dat ik dacht "Goh, wat is ie wit en wat glanst zijn vacht mooi"
Kan je zo snel al verschil zien, of zal dit toeval zijn?

Toen hij nog brokken kreeg moest hij 's ochtend ook altijd wel drie keer achter elkaar poepen, en vanochtend hoefde hij nog maar een keer!

En een leuke bijkomstigheid is dat hij het heel erg lekker vindt!

Nu maar hopen dat dat blaasgruis wegblijft, anders moet hij weer op dieetbrokken :?
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Wij zagen ook al zo snel verandering kwa vacht, en de ontlasting was ook snel minder.
Alleen nog maar minidrolletjes.

Ik hoop voor je dat de allergie wegblijft :ok:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ja zou best al kunnen,bij mijn honden zag ik het ook binnen een paar dagen al.En met de ontlasting is het ook gelijk merkbaar,kun je zien wat er bij die brokken allemaal wel of niet goed verteerbaar is? :roll:
Die van mij kregen eerst RC-croc,'s ochtends 3 hopen.Met RC-giant was het ook al veel beter,en nu een normaal hoopje 2 keer per dag.
Succes met de blaasgruis,misschien wat meer navragen op barfplaats daar weten ze het wel! :ok:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Angel-eyes schreef:.
Succes met de blaasgruis,misschien wat meer navragen op barfplaats daar weten ze het wel! :ok:
Daar heb ik ook al gekeken, en er zijn een aantal topics over honden met blaasgruis. Versvlees wordt dan ook aangeraden omdat het de urine in optimale conditie zou houden, vandaar dat ik nu ben overgestapt met de hoop dat Moos van de Hills af kan.
Maar bedankt voor de tip!
Afbeelding
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Moos schreef:
Angel-eyes schreef:.
Daar heb ik ook al gekeken, en er zijn een aantal topics over honden met blaasgruis. Versvlees wordt dan ook aangeraden omdat het de urine in optimale conditie zou houden, vandaar dat ik nu ben overgestapt met de hoop dat Moos van de Hills af kan.
Maar bedankt voor de tip!
Je moet dan wel weten wat voor gruis je hond heeft,zodat je het voer er op aan kan passen.bij sommige moet je de urine zuur maken en ander gruis gedijt juist weer heel goed in zuur.
Kijk eens op www.barfplaats.nl daar is pas een heel stuk neergezet over gruis en verse voeding.
Afbeelding
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

Hoi!

Dat minder poepen merkte ik ook meteen (ze poept 1 a 2 keer per dag nu ze op versvlees staat) en ik moet zeggen dat ik ook al binnen een week vond dat ze meer ging glimmen en toen ik begon met versvlees had ze een klein beetje roos maar dat was dus ook na een paar dagen al weg. Ook was het verharen al stukken minder geworden binnen een week. Nu staat ze zo'n 3 mnd op volledig versvlees en ze is alleen maar meer en meer gaan glimmen en ze verhaart nog steeds practisch niet. Ik hoop dat het zo blijft.
Ik hoop ook dat jouw hondje er geen gruis op vormt!! Moet zeggen ik heb zeer goede hoop!! ;)
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”