Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sam eet weer!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Sam eet weer!!!

Ongelezen bericht door M@scha »

sam wilde elke keer maar de helft van wat hij op een dag moet hebben opeten...

en ik wil zo graag dat hij in een keer zijn bak leegeet omdat we over 2 maanden een pup erbij krijgen en ik geen rondslingerend eten wil hebben ivm conflicten...

nu heb ik het voor elkaar!!!

ik meng door zijn brokken elke keer een halve rodi'schijf! en eten dat hij doet!!!

dus nu heeft hij niet alleen zijn dagratsoen en dus alles wat hij nodig heeft, maar er blijft ook geen voer meer staan!!

stel nu dat de pup ook niet best eet, mag je dan vanaf dat ze er is rodi bijgeven?
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Sam eet weer!!!

Ongelezen bericht door whoopy »

massam schreef:sam wilde elke keer maar de helft van wat hij op een dag moet hebben opeten...

en ik wil zo graag dat hij in een keer zijn bak leegeet omdat we over 2 maanden een pup erbij krijgen en ik geen rondslingerend eten wil hebben ivm conflicten...

nu heb ik het voor elkaar!!!

ik meng door zijn brokken elke keer een halve rodi'schijf! en eten dat hij doet!!!

dus nu heeft hij niet alleen zijn dagratsoen en dus alles wat hij nodig heeft, maar er blijft ook geen voer meer staan!!

stel nu dat de pup ook niet best eet, mag je dan vanaf dat ze er is rodi bijgeven?
ik geef whooper ook wel eens een schijf rodi bij zijn voer hoor en dat is een pup!! ik heb wel gemerkt en daar moet je wel mee uitkijken, dat whooper mij gewoon aan het uitproberen was. hij at heel slecht en als ik er rodi door heen deed at hij ineens goed!! dus honger heeft hij echt wel!

ik heb op een gegeven moment zijn brokken gewoon weggehaald en bij de volgende eetronde weer neergezet. op een gegeven moment krijgen ze echt wel honger hoor!! ;) ik ben wel overgestapt van Royal Canin naar ProPlan omdat hij dit toch lekkerder vind en het er beter op doet :ok:
Laatst gewijzigd door whoopy op 02 feb 2004 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Ik denk dat Sam jou duidelijk probeert te maken dat hij toch een stuk liever Rodi eet en dat hij die brokken niet hoeft.;)

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief

zal best, maar hij blijft brokken krijgen totdat ze rodi betaalbaar maken...

en zo staat hij te springen voor het aanrecht als ik het aan het maken ben dus is hij blij....... en ik ook!
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:zal best, maar hij blijft brokken krijgen totdat ze rodi betaalbaar maken...

en zo staat hij te springen voor het aanrecht als ik het aan het maken ben dus is hij blij....... en ik ook!
Van Rodi moet je inderdaad veel voeren in vergelijking tot andere merken. Van Carnibest ,Bibi en Energique moet je een stuk minder voeren dan van Rodi. Misschien is dat een optie.

Verder vind ik zelf voeding veel te belangrijk om op te bezuinigen.

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief

ik heb goed voer en ik bezuinig niet, maar ik overdrijf ook niet..

ik ben blij ga me hier niet proberen een schuldgevoel aan te praten.

sam eet nu goede brokken met een beetje hulp. als de brokken smerig waren at hij ze ook niet met een heel klein beetje rodi hoor.

ik ga echt niet anders voeren, ik had een leuke mededeling.
Afbeelding
Martha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Martha »

Helen G schreef: Verder vind ik zelf voeding veel te belangrijk om op te bezuinigen.
Dus jij eet ook elke dag biefstuk??? Of iets dat je heel erg lekker vind??? De rest is niet goed genoeg???
Veel liefs van Martha en aanhang.

<A HREF="http://members.home.nl/boris-vom-eggetraum">Afbeelding </A>
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Martha schreef:
Helen G schreef: Verder vind ik zelf voeding veel te belangrijk om op te bezuinigen.
Dus jij eet ook elke dag biefstuk??? Of iets dat je heel erg lekker vind??? De rest is niet goed genoeg???
Ik bezuinig niet op voer van mijn hond en ik eet niet elke dag biefstuk (ja, ik weet het, de vraag was niet aan mij gesteld).

De prijs van het voer kun je volgens mij best uitrekenen per dagportie. Als je de prijs van een zak brokken neemt en dat deel je door het aantal maaltijden wat je er uit haalt, heb je de 'dagprijs'. Datzelfde kun je met vers ook doen. Op die manier kwam ik er achter dat ik met vers voeren goedkoper uit ben dan met de (overigens behoorlijke) brok die ik gaf.
Als je nu een complete versvoeding merk X neemt omdat je merk Y te duur vindt, kun je precies hetzelfde doen, volgens mij. Je pakt gewoon de dagprijs van beide merken, afhankelijk van de hoeveelheid. Zo kun je zien wat je per voeding betaalt.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Martha schreef:
Nou dat kan je niet echt zo stellen vind ik, het verschil tussen de verschillende hondenvoeders is groot qua kwaliteit en dat heeft niets met dure biefstukken te maken.
Mijn honden vinden bijvoorbeeld Frolic erg lekker maar dat is grote troep dus dat krijgen ze hier al niet, het heeft dus ook niet met lekker vinden te maken..
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief

Janet schreef:
Martha schreef:
Ik bezuinig niet op voer van mijn hond en ik eet niet elke dag biefstuk (ja, ik weet het, de vraag was niet aan mij gesteld).

De prijs van het voer kun je volgens mij best uitrekenen per dagportie. Als je de prijs van een zak brokken neemt en dat deel je door het aantal maaltijden wat je er uit haalt, heb je de 'dagprijs'. Datzelfde kun je met vers ook doen. Op die manier kwam ik er achter dat ik met vers voeren goedkoper uit ben dan met de (overigens behoorlijke) brok die ik gaf.
Als je nu een complete versvoeding merk X neemt omdat je merk Y te duur vindt, kun je precies hetzelfde doen, volgens mij. Je pakt gewoon de dagprijs van beide merken, afhankelijk van de hoeveelheid. Zo kun je zien wat je per voeding betaalt.
ik heb gerekend en voor brok betaal ik 45 cent per dag en voor ridi 1.80 per dag..
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Janet schreef:
Martha schreef:

ik heb gerekend en voor brok betaal ik 45 cent per dag en voor ridi 1.80 per dag..
wat voor rodi geef jij aan die draak van jou :mrgreen: gewoon die schijven (die hamburgers zeg maar)?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief

ja! die draak van mij krijgt rodi compleet als hij alleen rodi krijgt (rundvlees/groenten volgens mij)

en rodi aanvullend als ik het door de brokken doe.. die is wat goedkoper volgens mij...

in de winkel betaal je meer, maar ik haal ze in nijmegen bij de lukas klamer (groothandel)
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ja! die draak van mij krijgt rodi compleet als hij alleen rodi krijgt (rundvlees/groenten volgens mij)

en rodi aanvullend als ik het door de brokken doe.. die is wat goedkoper volgens mij...

in de winkel betaal je meer, maar ik haal ze in nijmegen bij de lukas klamer (groothandel)
en hoeveel schijven krijgt hij dan per dag?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Helen G
Actief

Ik eet inderdaad niet elke dag biefstuk :-D Ik hou helemaal niet zo van vlees namelijk. ;) En lekker is inderdaad niet equivalent aan gezond. Als ik alleen maar lekkere dingen at leefde ik van boterhammen met hagelslag...

Misschien kan je rodi vergelijken met energique. De grootverpakking in de gewone winkel ( groothandel is nog goedkoper) is 31 euro voor 12 kg. Een hond heeft 1 schijf( 100g) per 5 kg nodig. Dussss effe rekenen dat is dus 0.26 cent per schijf. Scheelt dat met rodi?

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief

Helen G schreef:Ik eet inderdaad niet elke dag biefstuk :-D Ik hou helemaal niet zo van vlees namelijk. ;) En lekker is inderdaad niet equivalent aan gezond. Als ik alleen maar lekkere dingen at leefde ik van boterhammen met hagelslag...

Misschien kan je rodi vergelijken met energique. De grootverpakking in de gewone winkel ( groothandel is nog goedkoper) is 31 euro voor 12 kg. Een hond heeft 1 schijf( 100g) per 5 kg nodig. Dussss effe rekenen dat is dus 0.26 cent per schijf. Scheelt dat met rodi?

groetjes Helen
niet echt
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

whoopy schreef:
massam schreef:ja! die draak van mij krijgt rodi compleet als hij alleen rodi krijgt (rundvlees/groenten volgens mij)

als ik het bij de brokken doe krijgt hij een halve per maaltijd. 2 maaltijden per dag = 1 schijf per dag. (dit is vooral voor de smaak)

als ik alleen rodi geef (compleet) dan moet hij volgens de verpakking 7 of 8 schijven hebben. meestal krijgt hij er dan 8.

soms wat minder, dan doe ik er rijst bij..
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:
whoopy schreef:

als ik het bij de brokken doe krijgt hij een halve per maaltijd. 2 maaltijden per dag = 1 schijf per dag. (dit is vooral voor de smaak)

als ik alleen rodi geef (compleet) dan moet hij volgens de verpakking 7 of 8 schijven hebben. meestal krijgt hij er dan 8.

soms wat minder, dan doe ik er rijst bij..
Hoeveel schijven rodi moet je per kg hond geven?
M@scha
Zeer actief

weet ik veel. dan moet ik gaan rekenen.. er staat een tabel op de zijkant en volgens mij is het 15 tot 20 kg=7 schijven

sam is 18 kg, dus 7 schijven en soms 8
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:weet ik veel. dan moet ik gaan rekenen.. er staat een tabel op de zijkant en volgens mij is het 15 tot 20 kg=7 schijven

sam is 18 k, dus 7 schijven en soms 8
Bij een hond van 20 kg moet je van energique vier schijven per dag geven. Dat kost dus 0.26 keer vier is 1.04 euro per dag.
M@scha
Zeer actief

ok, klinkt goed, maar waar haal je dat? ik heb het nog nooit ergens gezien. ik ben zo blij met rodi omdat het in elke achterlijke supermarkt te krijgen is....

is misschien handig voor door zijn brokken. daar doet hij het zo goed dat ik dat eigenlijk niet wil opgeven...
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:ok, klinkt goed, maar waar haal je dat? ik heb het nog nooit ergens gezien. ik ben zo blij met rodi omdat het in elke achterlijke supermarkt te krijgen is....

is misschien handig voor door zijn brokken. daar doet hij het zo goed dat ik dat eigenlijk niet wil opgeven...
Volgens mij staan alle verkooppunten op www.energique.nl Ik zou er wel een paar afbellen voordat je er heen gaat, want de prijzen varieren per winkel van 30 tot 36 euro. Een doos van 12 kg pas als je verstandig stapelt in 1 diepvriesla. Het is goed te verkrijgen in praktisch heel Nederland.

groetjes Helen
Helen G
Actief

O trouwens, ik dacht toen we Balou kregen ( toen kreeg ze ook brokken) dat ze er mooi uitzag en er goed op deed. Maar pas toen ze compleet op vers stond, zag ik wat goed uitzien voor haar inhield. En dat was niet hoe ze er uitzag toen we haar kregen. ;)

Als je enkele weken alleen vers voert zie je al heel duidelijk verschil.

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief

er zijn er 2 op ongeveer 10 kilometer.... ik zl eens gaan bellen bedankt!

is dat ongeveer hetzelfde als rodi?
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:er zijn er 2 op ongeveer 10 kilometer.... ik zl eens gaan bellen bedankt!

Ik vind zelf energique van betere kwaliteit dan rodi. Energique gebruikt veel minder premix dan rodi en energique gebruikt gemalenkippenbotten als calcium en mineralen bron. Wat ik zelf veel natuurlijker en gezonder vind dan een premix. Verder gebruikt rodi voornamelijk orgaanvlees en energique minder orgaanvlees en meer spiervlees. O trouwens, je kan Nanette Waldorp, de eigenares van energique altijd bellen met vragen. Heb ik ook gedaan een paar keer en je krijgt echt super aardig en uitgebreid antwoord!! Het nr. staat volgens mij ook op de site.

groetjes Helen
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:er zijn er 2 op ongeveer 10 kilometer.... ik zl eens gaan bellen bedankt!

bij ons in Uden verkopen ze het ook zie ik. ga toch ook eens ff kijken ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief

ik moet nog een beetje in het hele versvleesverhaal komen... sam heeft het nu nog als verwenhapje duss... premix??

en ik moet het baasje nog zover zien te krijgen.. het blijft meer dan 2X zo duur als bento kronen en ik ben net zo blij dat hij ze weer eet...

ik denk nog even
Afbeelding
Helen G
Actief

massam schreef:ik moet nog een beetje in het hele versvleesverhaal komen... sam heeft het nu nog als verwenhapje duss... premix??

en ik moet het baasje nog zover zien te krijgen.. het blijft meer dan 2X zo duur als bento kronen en ik ben net zo blij dat hij ze weer eet...

ik denk nog even
Premix is een toegevoegde vitaminen/mineralen complex. Dit is altijd minder goed dan een natuurlijke vitaminen mineralen bron.

groetjes Helen
M@scha
Zeer actief

zie nou wel dat je nuttige dingen leert op hondenforum!! whahaha

bedankt!
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

massam schreef:weet ik veel. dan moet ik gaan rekenen.. er staat een tabel op de zijkant en volgens mij is het 15 tot 20 kg=7 schijven

sam is 18 kg, dus 7 schijven en soms 8
even hoor, 8O

Ik geef mijn honden ook rodi, maar zoveel als op de verpakking staat is echt niet nodig hoor. Ella weeg 32 kilo en krijgt 8 schijven per dag. Casper weeg 40 kilo en krijgt 10 schijven per dag.

Dus 7 a 8 schijven voor een hondje van 18 kg vind ik errug veel. Staar je niet blind op wat er op een verpakking staat...
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
M@scha
Zeer actief

hoe weet je dan of je genoeg/te weinig geeft?

hij vindt het zooo lekker dat hij 20 schijven ook op zou eten...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”