Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil tussen wratje en tumoortje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Verschil tussen wratje en tumoortje

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Hoe kun je zien wat het verschil is??
Sandro heeft sinds drie weken een klein bultje op zijn oor, het is hard en heeft dezelfde kleur als zijn huid (ook zwart)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Als het los zit, dwz je kunt het een beetje heen-en-weer schuiven, dan is het meestal onschuldig, een wratje of kleine cyste. Is het echter hard, dus je kunt het niet bewegen, dan de DA er naar laten kijken....zeker nu het nog klein is. Evt kunnen ze dan met een naaldje wat weefsel opzuigen en controleren wat het is....
Peet
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Een wratje is toch eigenlijk ook een tumor......goedaardig natuurlijk maar toch kan me nog herinneren (vaag)
Ramses heeft ook een wratje aan zijn oor gehad was gewoon een verdikking aan de rand. op advies van de da behandeld met wrattenspul van de drogist (formule - w) en na een tijdje was het weg.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

anubis schreef:Een wratje is toch eigenlijk ook een tumor......goedaardig natuurlijk maar toch kan me nog herinneren (vaag)
Ramses heeft ook een wratje aan zijn oor gehad was gewoon een verdikking aan de rand. op advies van de da behandeld met wrattenspul van de drogist (formule - w) en na een tijdje was het weg.
Dat wilde ik net zeggen; ieder knobbeltje is een tumor. Alleen zijn er goedaardige tumoren en dat zijn de wratjes, cystes enz. en kwaadaardige tumoren. Dat kun je aan de buitenkant niet zien. Als je er zekerheid over wilt hebben, moet je de dierenarts een biopt laten nemen en dat op laten sturen naar een patholoog-anatoom. Dan weet je meer.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”