Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
clicker
Moderator: moderatorteam
- majelle
- Zeer actief
clicker
Elmas kent het principe van de clicker. Nu wil ik ook met Bikkel clickeren maar dat kan alleen buiten zodat Elmas het niet hoort. En met dit weer zou ik ook binnen willen oefenen. Maar goed twee honden die reageren op dezelfde clicker is niet handig. Bestaan er ook apparaatjes die een ander geluid geven een zoem ofzo. Heeft iemand een idee waar je zo'n ding kunt kopen of een idee wat voor en hoe je zo'n ding zelf maakt.
groetjes majelle
groetjes majelle
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb me laten vertellen (hoop niet dat het een broodje aap verhaal is!
) dat iedere clicker zijn eigen geluid maakt, wat de honden dus uit elkaar kunnen houden. Dat zou dan inhouden dat je voor iedere hond zijn eigen clicker kunt gebruiken.
Of het dus echt waar is weet ik niet, heb het zelf nooit getest.
Tijdens de training is het eigenlijk nog nooit gebeurd dat mijn hond reageerde op de clicker van iemand anders, dus het zou op zich best wel kunnen kloppen denk ik.

Of het dus echt waar is weet ik niet, heb het zelf nooit getest.
Tijdens de training is het eigenlijk nog nooit gebeurd dat mijn hond reageerde op de clicker van iemand anders, dus het zou op zich best wel kunnen kloppen denk ik.
- majelle
- Zeer actief
Ik heb er twee, maar Elmas reageert wel degelijk op die van hem.
Ik denk dat ik een soort belletje moet maken, een doosje en je drukt op de knop en ring, zoals zo'n deurbel. Geen idee waar je zoiets kan laten maken.
Kan me wel voorstellen dat het tijdens een curus goed gaat , de hond weet waar de clicker vandaan komt, ongeveer. Elmas wordt hysterisch
als ze weet dat ik dat ding weer pak.
Bikkel vind de klik weer eng, naja anders gebruik ik wel een woordje ofzo. Wil met Bikkel targettraining gaan doen, kan ie klusjes voor me doen.
groetjes majelle
Ik denk dat ik een soort belletje moet maken, een doosje en je drukt op de knop en ring, zoals zo'n deurbel. Geen idee waar je zoiets kan laten maken.
Kan me wel voorstellen dat het tijdens een curus goed gaat , de hond weet waar de clicker vandaan komt, ongeveer. Elmas wordt hysterisch

Bikkel vind de klik weer eng, naja anders gebruik ik wel een woordje ofzo. Wil met Bikkel targettraining gaan doen, kan ie klusjes voor me doen.

groetjes majelle
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb ook twee honden en met beide clicker ik met dezelfde klicker.
Als je op een hondenschool traint zijn er ook meerdere mensen met een clicker en dan reageren ze niet op alle clickers, alleen die voor hen is bestemd. Ze weten heel goed wanneer de click voor hen is.
Als ik dus ga oefenen met de clicker laat ik er eentje liggen (blijf) en met de ander ga ik eventjes oefenen.
Dat werkt prima, ze weten heel goed wanneer ik met wie ik bezig ben en dus wanneer de click voor hun is
Als je op een hondenschool traint zijn er ook meerdere mensen met een clicker en dan reageren ze niet op alle clickers, alleen die voor hen is bestemd. Ze weten heel goed wanneer de click voor hen is.
Als ik dus ga oefenen met de clicker laat ik er eentje liggen (blijf) en met de ander ga ik eventjes oefenen.
Dat werkt prima, ze weten heel goed wanneer ik met wie ik bezig ben en dus wanneer de click voor hun is
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
http://store.yahoo.com/clickerpets/noname2.html
Ik weet alleen niet of het ook in Nederland te koop is.
Je zou ook een fluitje kunnen gebruiken.
Ik weet alleen niet of het ook in Nederland te koop is.
Je zou ook een fluitje kunnen gebruiken.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Ik zou niet samen met ze gaan oefenen in een kamer. Ik zit er meestal eentje apart. Als ik met Rakker ga trainen moet Kiera in de gang of de garage, als ik met Kiera train moet Rakker in de gang of de garage.
Want als jij 2 honden hebt, en jij clickt, dan weten die honden niet voor wie je nu geclickt hebt. Ook je hond af & blijf te laten lijkt mij niet slim, als jij clickt ziet die hond dat ook als beloning (lijkt mij)
Dus gewoon apart, kun je er niet een in de gang zetten? Of eentje in de tuin, dan ga je zelf binnen trainen?
Er bestaat wel een clicker die 3 geluiden kan maken. Elke hond een aparte clicker begin ik niet aan, ik heb er 4 en pak gewoon degene die binnen handbereik ligt
Want als jij 2 honden hebt, en jij clickt, dan weten die honden niet voor wie je nu geclickt hebt. Ook je hond af & blijf te laten lijkt mij niet slim, als jij clickt ziet die hond dat ook als beloning (lijkt mij)
Dus gewoon apart, kun je er niet een in de gang zetten? Of eentje in de tuin, dan ga je zelf binnen trainen?
Er bestaat wel een clicker die 3 geluiden kan maken. Elke hond een aparte clicker begin ik niet aan, ik heb er 4 en pak gewoon degene die binnen handbereik ligt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn wel zo slim dat ze weten met wie ik bezig ben en ze weten ook voor wie ik click. Als je maar duidelijk verschil laat zien maakt het weinig uit.cindy1986 schreef:Ik zou niet samen met ze gaan oefenen in een kamer. Ik zit er meestal eentje apart. Als ik met Rakker ga trainen moet Kiera in de gang of de garage, als ik met Kiera train moet Rakker in de gang of de garage.
- majelle
- Zeer actief
nee ik kan er niet 1 vast apart zetten, mijn huis is 1 grote ruimte en 1 in de tuin vinden ze niet leuk, tis te koud.
Ze reageren allebei op de clicker. Nu moet de ene het nog leren natuurlijk.
Maar Elmas denkt dat alle klikjes voor haar zijn en dan maakt het ook sneu. En ze draait maar om me heen en krijgen straks nog ruzie ook.
Maar ik doe het nu zo dat ik Elmas een aantal uren ergens laat logeren, dan kan ik met Bikkel even binnen oefenen want hij vind dat ding dus eng. En als hij het goed snapt ga ik wel met de ene buiten oefenen.
groetjes majelle
Ze reageren allebei op de clicker. Nu moet de ene het nog leren natuurlijk.
Maar Elmas denkt dat alle klikjes voor haar zijn en dan maakt het ook sneu. En ze draait maar om me heen en krijgen straks nog ruzie ook.
Maar ik doe het nu zo dat ik Elmas een aantal uren ergens laat logeren, dan kan ik met Bikkel even binnen oefenen want hij vind dat ding dus eng. En als hij het goed snapt ga ik wel met de ene buiten oefenen.
groetjes majelle
- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dus het probleem als je clickt met 2 honden. Ik train altijd maar 5 minuten per hond (soms 10 min) dus die tijd kunnen ze wel in de tuinmajelle schreef: Maar Elmas denkt dat alle klikjes voor haar zijn en dan maakt het ook sneu. En ze draait maar om me heen en krijgen straks nog ruzie ook.
groetjes majelle

- Hugo
- Actief
Ik snap niet dat jullie een klikker gebruiken, hebben jullie nog nooit je stem gebruikt of zo. Moet je een hond belonen middels een klik geluid??? Moet er niet aandenken om dit bij mijn hond te gebruiken, Martin Gaus heeft iets uitgevonden en het wordt gelijk lovend de wereld in geholpen. Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Dus ook een hond kan af en toe best een opvoedkundige tik krijgen. Gaat zijn/haar staart naar beneden dan heb je indruk gemaakt, blijft die staart fier overeind staan, dan lacht hij/zij erom.
Word een beetje moe van die klik verhalen :sleep:
Grtz,
Hugo
Dus ook een hond kan af en toe best een opvoedkundige tik krijgen. Gaat zijn/haar staart naar beneden dan heb je indruk gemaakt, blijft die staart fier overeind staan, dan lacht hij/zij erom.
Grtz,
Hugo

U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je moe wordt van 'die verhalen', volgens mij heb je niet eens de moeite door genomen om het te lezen.Hugo schreef:Ik snap niet dat jullie een klikker gebruiken, hebben jullie nog nooit je stem gebruikt of zo. Moet je een hond belonen middels een klik geluid??? Moet er niet aandenken om dit bij mijn hond te gebruiken, Martin Gaus heeft iets uitgevonden en het wordt gelijk lovend de wereld in geholpen. Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Grtz,
Hugo
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt....
- Hugo
- Actief
Oke, als jij dat zo denkt prima, kan daar ook niet echt wakker van liggen. heb al geruime tijd ervaring met honden en weet wel degelijk waarover ik praat.Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je moe wordt van 'die verhalen', volgens mij heb je niet eens de moeite door genomen om het te lezen.
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt....
Heb de klepel trouwens ook gevonden

Grtz,
Hugo[/quote]

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ten eerste is een clicker een hulpmiddel om iets aan te leren. En als je iets aanleert straf je niet, met of zonder clicker maakt niet uit.Hugo schreef:Ik snap niet dat jullie een klikker gebruiken, hebben jullie nog nooit je stem gebruikt of zo. Moet je een hond belonen middels een klik geluid??? Moet er niet aandenken om dit bij mijn hond te gebruiken, Martin Gaus heeft iets uitgevonden en het wordt gelijk lovend de wereld in geholpen. Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Grtz,
Hugo
En het volgende slaat al helemaal nergens op:
Hiermee laat je heel duidelijk zien dat je de clicker methode niet snapt.Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Wie beloont er in hemels naam bewust ongewenst gedrag?!?!
Ik krijg trouwens het idee dat jij om de haver klap een tik uitdeelt. Nog nooit gehoord van een alternatief geven.
Als een hond opdringerig is kan je ook af zeggen... Of moet je daar ook een tikje voor geven omdat hij dan niet luistert.
Er zijn zoveel mensen die veel ervaring met honden hebben. Dan hoeft dat niet te beteken dat ze er verstand van hebben.
Je lult uit je nek.
-
- Actief
is clicken zoveel beter dan dan het woordje "goed zo of braaf"? Want misschien wil ik het ook wel proberen met breezer, je kan toch overstappen op de clicker. hoe duur zijn ze eigenlijk. Misschien een beetje domme vragen maar zit net op het forum en wil graag wat over de click methode horen.
groetjes nicole
groetjes nicole
doggies for ever
Dat komt omdat jullie niet snappen dat een clicker voor ons soort honden geen middel kan zijnEvitaP schreef:Ten eerste is een clicker een hulpmiddel om iets aan te leren. En als je iets aanleert straf je niet, met of zonder clicker maakt niet uit.Hugo schreef:Ik snap niet dat jullie een klikker gebruiken, hebben jullie nog nooit je stem gebruikt of zo. Moet je een hond belonen middels een klik geluid??? Moet er niet aandenken om dit bij mijn hond te gebruiken, Martin Gaus heeft iets uitgevonden en het wordt gelijk lovend de wereld in geholpen. Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Grtz,
Hugo
En het volgende slaat al helemaal nergens op:Hiermee laat je heel duidelijk zien dat je de clicker methode niet snapt.Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Ik krijg trouwens het idee dat jij om de haver klap een tik uitdeelt. Nog nooit gehoord van een alternatief geven.
Als een hond opdringerig is kan je ook af zeggen... Of moet je daar ook een tikje voor geven omdat hij dan niet luistert.
Er zijn zoveel mensen die veel ervaring met honden hebben. Dan hoeft dat niet te beteken dat ze er verstand van hebben.
Je lult uit je nek.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je 'GOED ZO!' net zo exact kan timen als een click, en als je hond lekker alert is op 'GOED ZO!' en hij weet precies dat er dan lekkers komt, werkt dat min of meer hetzelfde. Ik ben de clicker een beetje kwijt momenteelnici schreef:is clicken zoveel beter dan dan het woordje "goed zo of braaf"? Want misschien wil ik het ook wel proberen met breezer, je kan toch overstappen op de clicker. hoe duur zijn ze eigenlijk. Misschien een beetje domme vragen maar zit net op het forum en wil graag wat over de click methode horen.
groetjes nicole

Maar met de clicker is het makkelijker. Zodra de hond doorheeft dat een click lekkers betekent, en dat hij iets moet *doen* voor die click, gaat hij uit zichzelf van alles proberen. Als Jack alleen maar ziet dat ik de clicker pak (nu dus even niet

Waar ik moeite mee blijf hebben is het verbinden van een commando aan het nieuwe 'kunstje'.

Maar al met al vinden wij het allebei leuk om lekker met die clicker in de weer te zijn, en daar gaat het mij om.
Een duidelijk boek over hoe je moet clickeren is overigens wel aan te bevelen. En ook wat 'achtergrondinfo' is handig. Dus eerst het dolfijnenboek van hoeheetzeookweer lezen en een goeie 'handleiding' kopen, en dan pas gaan clicken.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Zou ik ook zeggen als ik net zo'n hond als jij hadHanneke2 schreef:"Voor ons soort honden" :VOrdell schreef: Dat komt omdat jullie niet snappen dat een clicker voor ons soort honden geen middel kan zijn
Voor ons soort mensen bedoel je.
Hanneke

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik wil ook helemaal niet beweren dat ik verstand heb van politiehonden. Maar aangezien je daar wel over tamelijk intelligente en leergierige honden praat, denk ik dat je op z'n minst een aantal van de noodzakelijke commando's best met de clicker aan kan leren. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een diensthond af en toe effe moet corrigeren om iets duidelijk te maken, maar zoals sommige van jullie werkelijk elke manier van positieve training meteen afdoen als getrut met huishondjes, bah.Ordell schreef:Zou ik ook zeggen als ik net zo'n hond als jij hadHanneke2 schreef:"Voor ons soort honden" :VOrdell schreef: Dat komt omdat jullie niet snappen dat een clicker voor ons soort honden geen middel kan zijn
Voor ons soort mensen bedoel je.
Hanneke. Lijkt me niet echt veel druk aan te kunnen...
: 'voor ons soort honden" betekent dat het voor jullie honden misschien allemaal leuk is, weet ik dus niet. Jij suggereert met jou opmerking kennis van politiehonden te hebben. Niet, dus lul je uit je nek
:
Oh, en verder is er helemaal niks mis met mijn hond. Je mocht willen dat je er zo eentje had.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Da's ook een manier om het duidelijk te maken..Martijn schreef:Nee, een klikker is niet beter dan elk ander geluid.nici schreef:is clicken zoveel beter dan dan het woordje "goed zo of braaf"? Want misschien wil ik het ook wel proberen met breezer, je kan toch overstappen op de clicker. hoe duur zijn ze eigenlijk. Misschien een beetje domme vragen maar zit net op het forum en wil graag wat over de click methode horen.
groetjes nicole
Iets zeggen is een heel klein beetje minder goed omdat de stem van de baas voor de hond niet neutraal is. Maar een fietsbel of zelf klikken met je tong is net zo goed.
Helaas moet je in de hondenwereld een nieuw idee (het is helemaal niet nieuw maar oke) met een dingetje verkopen.
Als je leert hoe je een klikker moet gebruiken heb je hem niet meer nodig. Als je dat niet zelf al begrijpt heb je ook geen klikker nodig want dan kun je het ook niet met iets anders.
De les is dat je met de timing van je beloning de hond laat weten exact welk gedraginkje je beloont. Je kunt op die manier een hond bij wijze van spreken leren zijn kop scheef te houden en met z'n oog te knipperen. Dat kune je met een slipketting of lomp koekjes gooien niet bereiken.
Maar je kunt een hond die een loopje met je neemt (soms letterlijk) ook niet met een klikker opvoeden.
Beloning en discipline zijn even belangrijk maar dan ook wel even belangrijk. Precies er tussenin gaan zitten werkt het best.
Op die manier motiveer je je hond op twee manieren.
Of een klikker wel of niet effectief is ligt niet aan het soort hond, elke hond leert hetzelfde. Misschien minder snel of sneller maar wel op dezelfde manier. Het gaat er om wat je van je hond wilt en in welke gemoedstoestand de hond werkt.
HOnden die voor hun werk gecontrollerd moeten uitflippen en dan weer keihard op de rem zonder gek te worden kun je niet met een klein geluidje sturen.
Maar ook een werkmechelaar kun je op een ander, rustig moment grappige dingen met een klikkertje (of op die manier) aanleren.

-
- Actief
bedankt voor je info, ik ga eerst wat meer achtergrond informatie zoeken op het internet en in boeken.Martijn schreef:Nee, een klikker is niet beter dan elk ander geluid.nici schreef:is clicken zoveel beter dan dan het woordje "goed zo of braaf"? Want misschien wil ik het ook wel proberen met breezer, je kan toch overstappen op de clicker. hoe duur zijn ze eigenlijk. Misschien een beetje domme vragen maar zit net op het forum en wil graag wat over de click methode horen.
groetjes nicole
Iets zeggen is een heel klein beetje minder goed omdat de stem van de baas voor de hond niet neutraal is. Maar een fietsbel of zelf klikken met je tong is net zo goed.
Helaas moet je in de hondenwereld een nieuw idee (het is helemaal niet nieuw maar oke) met een dingetje verkopen.
Als je leert hoe je een klikker moet gebruiken heb je hem niet meer nodig. Als je dat niet zelf al begrijpt heb je ook geen klikker nodig want dan kun je het ook niet met iets anders.
De les is dat je met de timing van je beloning de hond laat weten exact welk gedraginkje je beloont. Je kunt op die manier een hond bij wijze van spreken leren zijn kop scheef te houden en met z'n oog te knipperen. Dat kune je met een slipketting of lomp koekjes gooien niet bereiken.
Maar je kunt een hond die een loopje met je neemt (soms letterlijk) ook niet met een klikker opvoeden.
Beloning en discipline zijn even belangrijk maar dan ook wel even belangrijk. Precies er tussenin gaan zitten werkt het best.
Op die manier motiveer je je hond op twee manieren.
Of een klikker wel of niet effectief is ligt niet aan het soort hond, elke hond leert hetzelfde. Misschien minder snel of sneller maar wel op dezelfde manier. Het gaat er om wat je van je hond wilt en in welke gemoedstoestand de hond werkt.
HOnden die voor hun werk gecontrollerd moeten uitflippen en dan weer keihard op de rem zonder gek te worden kun je niet met een klein geluidje sturen.
Maar ook een werkmechelaar kun je op een ander, rustig moment grappige dingen met een klikkertje (of op die manier) aanleren.
groetjes nicole
doggies for ever
- Hugo
- Actief
- PatF
- Vaste gebruiker
Tuurlijk, bij aanleren beloon je alleen maar. Echt niet. Als de hond doet wat je bedoelt, beloon je inderdaad, maar als hij loopt te kutten, straf je. Althans, ik straf dan.EvitaP schreef:Ten eerste is een clicker een hulpmiddel om iets aan te leren. En als je iets aanleert straf je niet, met of zonder clicker maakt niet uit.
Als je leest, had je kunnen begrijpen dat er dan gestraft dient te worden.EvitaP schreef:En het volgende slaat al helemaal nergens op:Hiermee laat je heel duidelijk zien dat je de clicker methode niet snapt.Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Geweldig :E :E alternatieven geven. Nog erger dan een klikje bij fout gedrag. Alternatieven zijn een beloning en belonen bij fout gedrag dat kan toch niet ? :piew En je trekt trouwens snel conclusies. Hugo heeft nog geen 20 berichten geschreven en nu denk je hem al te kennen !!!!EvitaP schreef:Ik krijg trouwens het idee dat jij om de haver klap een tik uitdeelt. Nog nooit gehoord van een alternatief geven.
Je lult uit je nek.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja als hij echt stront vervelend doet straf ik 'm ook ja. Maar dat betekent dat ze het niet leuk vinden/geen zin hebben en zal het leren dus ook niet snel gaan. Daarna moet hij weer opletten, doen wat ik zeg en dan stop ik. Het heeft toch geen zin als hij geen zin heeft.PatF schreef:Tuurlijk, bij aanleren beloon je alleen maar. Echt niet. Als de hond doet wat je bedoelt, beloon je inderdaad, maar als hij loopt te kutten, straf je. Althans, ik straf dan.EvitaP schreef:Ten eerste is een clicker een hulpmiddel om iets aan te leren. En als je iets aanleert straf je niet, met of zonder clicker maakt niet uit.
En het is maar twee keer gebeurt ofzo. Ik neem aan dat jij ook traint omdat je hond het leuk vind.
Even reagerend op:'Als de hond doet wat je bedoelt'
Een clicker gebruik je als je de hond iets wilt aan leren. De hond weet dus helemaal niet wat je bedoelt, dat ben je 'm aan het aanleren. Of moet ie dat volgens jou ruiken?!
Ja, maar als een click geluid is om te belonen, hoe komt hij er dan in hemels naam op dat we dan clicken?!Als je leest, had je kunnen begrijpen dat er dan gestraft dient te worden.EvitaP schreef:En het volgende slaat al helemaal nergens op:Hiermee laat je heel duidelijk zien dat je de clicker methode niet snapt.Wanneer je zoon of dochter zijn of haar zin doordraaft, dan krijgt hij/zij toch ook een opvoedkundig tikje? Of krijgt die ook een klik geluidje te horen.
Ik trek helemaal geen conclusie en ik denk hem ook niet te kennen. Dat verzin jij!!Geweldig :E :E alternatieven geven. Nog erger dan een klikje bij fout gedrag. wie clickt er dan ook bij fout gedrag, dat verzint hij. Alternatieven zijn een beloning en belonen bij fout gedrag dat kan toch niet ? :piew En je trekt trouwens snel conclusies. Hugo heeft nog geen 20 berichten geschreven en nu denk je hem al te kennen !!!!EvitaP schreef:Ik krijg trouwens het idee dat jij om de haver klap een tik uitdeelt. Nog nooit gehoord van een alternatief geven.
Je lult uit je nek.![]()
![]()
:
:
Conclusie: Jullie verzinnen erg veel of kunnen niet lezen.
- Hugo
- Actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- cindy1986
- Zeer actief
- Contacteer:
Martin Gaus heeft de clicker helemaal niet uitgevonden. Een kennis van mij werkt nu al een paar jaar (8 jaar ofzo) met de clicker, en toen zij er mee werkte had Martin Gaus die nog niet uitgevonden. Zij heeft de clicker leren kennen via een gedragstherapeut, die heeft de clicker leren kennen van iemand uit het buitenland (beetje rare zin, maarja)Hugo schreef: Martin Gaus heeft iets uitgevonden en het wordt gelijk lovend de wereld in geholpen.
Dat boek heet: Een hond en een dolfijn van Karin Pryor.Hanneke2 schreef: Dus eerst het dolfijnenboek van hoeheetzeookweer lezen en een goeie 'handleiding' kopen, en dan pas gaan clicken.
Hanneke
Ik heb hem geleend van de bieb, ligt naast mijn bed. Ben er nog niet in begonnen eigenlijk, alleen de inleiding gelezen

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Hugo
- Actief
Klopt inderdaad, was een Amerikaanse.Martin Gaus heeft de clicker helemaal niet uitgevonden. Een kennis van mij werkt nu al een paar jaar (8 jaar ofzo) met de clicker, en toen zij er mee werkte had Martin Gaus die nog niet uitgevonden. Zij heeft de clicker leren kennen via een gedragstherapeut, die heeft de clicker leren kennen van iemand uit het buitenland (beetje rare zin, maarja)
Het is gebaseerd op de, in de jaren 30 door de Amerikaanse professor B.F. Skinner ontdekte, bekrachtigingtraining (reinforcement). In 1963 legde Karen Pryor de echte basis voor de Clickermethode. Vanuit haar ervaring met het dolfijnen trainen ontdekte zij dat het perfect mogelijk was om honden ook met bekrachtigingtraining aan te pakken

Maar goed, dat wil nog niet zeggen dat ik achter een clicker systeem sta, verre van dat. In Groningen is geprobeert om diensthonden te trainen middels de click methode, dit "project" is op niets uitgelopen en aan de kant gezet. Er wordt inmiddels weer op de traditionele manier getrained.
Click, prettige dag verder
Grtz,
Hugo

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
. In Groningen is geprobeert om diensthonden te trainen middels de click methode, dit "project" is op niets uitgelopen en aan de kant gezet. Er wordt inmiddels weer op de traditionele manier getrained.
[/quote]
Mischien is goed iets meer over de achtergrond van dit project te vertellen Hugo. Uitgangspunt is dat het steeds moeilijker wordt om goede politiehonden te kunnen kopen. Door de groeiende vraag vanuit het buitenland is het steeds moeilijker om aan goede honden te komen tegen een redelijke prijs. je ziet bij sommige korpsen dan ook dat ze minder letten op kwaliteit met als gevolg dat zich in de praktijk vreemde zaken voordoen. een vb wat ik gehoord heb is een hond die achter een kat ging aanjagen i.p.v achter de verdachte, zo zijn er nog wel veel voorbeelden te verzinnen. Het project van Groningen was bedoeld om pups van begin af aan bij de geleiders te plaatsen en deze ook zelf te socialiseren en te trainen. Omdat er nog wel een aantal mensen tegen gebruikelijke trainingsmethoden waren is contact gezocht met de bekende mensen uit Lelystad. Ik heb in het begin van het project een aantal mensen gesproken die hierbij betrokken waren en ze waren zeker positief. Daarna werd het steeds moeilijker om hier info over te krijgen. Het laatste wat ik gehoord heb is dat het mis is gelopen omdat in sommige gevallen tot correctiemethoden moesten worden gebruikt.
Jan
[/quote]
Mischien is goed iets meer over de achtergrond van dit project te vertellen Hugo. Uitgangspunt is dat het steeds moeilijker wordt om goede politiehonden te kunnen kopen. Door de groeiende vraag vanuit het buitenland is het steeds moeilijker om aan goede honden te komen tegen een redelijke prijs. je ziet bij sommige korpsen dan ook dat ze minder letten op kwaliteit met als gevolg dat zich in de praktijk vreemde zaken voordoen. een vb wat ik gehoord heb is een hond die achter een kat ging aanjagen i.p.v achter de verdachte, zo zijn er nog wel veel voorbeelden te verzinnen. Het project van Groningen was bedoeld om pups van begin af aan bij de geleiders te plaatsen en deze ook zelf te socialiseren en te trainen. Omdat er nog wel een aantal mensen tegen gebruikelijke trainingsmethoden waren is contact gezocht met de bekende mensen uit Lelystad. Ik heb in het begin van het project een aantal mensen gesproken die hierbij betrokken waren en ze waren zeker positief. Daarna werd het steeds moeilijker om hier info over te krijgen. Het laatste wat ik gehoord heb is dat het mis is gelopen omdat in sommige gevallen tot correctiemethoden moesten worden gebruikt.
Jan

Jan