Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geirriteerd

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

danja
Actief
Contacteer:

geirriteerd

Ongelezen bericht door danja »

Hallo, Mijn maltezer reutje heeft een geirriteerde huid. Hij is vooral geirriteerd als we s'morgens wakker worden en als hij zo lijkt het even niet weet wat hij met zichzelf aanmoet. Zijn vacht wordt oranje en als je over zijn rug aait dan trekt hij zijn hele huid op en begint met zijn achterbeentje onder zijn buik te krabben net als je het reflex plekje aanraakt.
Vlooien heeft hij niet en hij gaat hooguit 1 keer in de 6 weken in bad.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet omdat, je er echt zenuwachtig van wordt en ik vind het voor Benji het ergst. :jank:
Ik smeer er al calandulan zalf op. Hij hangt wel heel erg aan mij omdat zijn vorige eigenaren niet goed voor hem waren en hem liever kwijt dan rijk waren weet ik ook niet wat er met hem gebeurd is. Ik moet 'm nog laten nakijken bij de da want hij heeft ook altijd vieze ogen.
Misschien weten jullie waarom hij dit doet of heeft iemand er ervaring mee. Voor de rest is hij wel gelukkig en een vrolijk hondje. Anders dan Danja maar, dat zeggen we ook Danja is zonder zorgen groot gebracht en Benji met zorgen dat zie je ook altijd in zijn oogjes.

Groetjes Anneke, Danja en Benji :zwaai:
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

misschien is hij ergens allergisch voor, - iets waarop hij slaapt, of misschien wel van voer?
ozzy krijgt van bullenpezen, en ander eiwitrijk voer ook rode vlekken (zijn kleine ontstekinkjes) op zijn huid.
ben je al met hem naar de d.a. geweest? vlooien zijn zichtbaar, maar schurftmijt volgens mij niet....
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door britty »

wat geef je hem te eten? voeding kan nl ook van grote invloed zijn op de huid..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
nici
Actief

Ongelezen bericht door nici »

lassie had ook altijd irritaties, en dan ook geen vlooien. Ze beet haar hele huid stuk. Toen zijn we schapenvet door haar voedsel gaan geven en dat werkt echt. Je hebt ook hoefjes met schapenvet erin.

groetjes nicole
doggies for ever
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik ken een Witte Herder die ook van die oranje plekken had, dit kwam door het voer, was hij allergisch voor. Maar goed...anders even naar de dierenarts?
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ik geef Energique Speciaal sind kort en hij kreeg al Energique en biofood dinner. Met dinner ben ik gestopt vanwege de granen. Het gaat al iets beter. Ik smeer op de bijtplekken nu tea tree olie zodat hij er niet aan zit. En ik geef schapenvet met knoflook door hun eten. In april moeten ze geent worden en dan laat ik Benji helemaal nakijken.

Groetjes Anneke en een pootje van Danja en Benji :zwaai:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik zou die schapenvet vervangen door een goeie visolie. Schapenvet veroorzaakt een hoop talgafzet, waardoor de porien kunnen dichtslibben.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

danja schreef:Ik geef Energique Speciaal sind kort en hij kreeg al Energique en biofood dinner. Met dinner ben ik gestopt vanwege de granen. Het gaat al iets beter. Ik smeer op de bijtplekken nu tea tree olie zodat hij er niet aan zit. En ik geef schapenvet met knoflook door hun eten. In april moeten ze geent worden en dan laat ik Benji helemaal nakijken.

Groetjes Anneke en een pootje van Danja en Benji :zwaai:
ik zou idd ook schapenvet laten vallen en in de plaats daarvan vis of zalmolie in combinatie met borageolie (hoog GLA en ontstekingsremmend/werend)
borageolie helpt ook uitstekend met de rui.
als qyan zijn demodex terug krijgt altijd zalmolie in combi met bovenstaande.
danja
Actief
Contacteer:

waar koop je dat???
Het schijnt dat hij er altijd last van heeft gehad hoorde ik gister van een buurvrouw die Benji ook kende. Handig he dat de eigenaar dat mij niet even meedegedeelt heeft.
Ik moet wel zeggen dat het wel wat beter gaat. Nu hij Energique Speciaal krijgt en schapenvet met knoflook. :ok:

Groetjes Anneke en eeen pootje van Danja & Benji
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”