Van varkensoren weet ik het natuurlijk heel zeker

Moderator: moderatorteam
Dat het erop staat bij in dozen verpakte dingen lijkt me logisch. Maar wat ik eigenlijk bedoel is of er veel vet zit in runderhuiden,bullepezen en dat soort spul.annemie schreef:ik heb ook eens gekeken op de doos en het staat er op bij mij. de friskies harde bicuits bevatten 4 % ruw vet en de pedigree light biscuits (gekregen voor kerstmis) ook 4 %. ook de andere ingrediênten en de vitaminen staan er op met de verhoudingen.
Dit heeft niks met Barfen te maken.maxcola schreef:ducktails schreef:Light koekjes , hoe verzinnen ze het!!
Jullie trappen ook overal in van wat de commercie je wil laten kopen!! Jullie kopen je arm aan die rommel waar een hond helemaal niks aan vind!!
Wie zegt dat IK me arm koop aan biscuits etc???????????
Die krijgen ze hier helemaal niet vaak!!!! Bovendien heeft niet iedereen zin om te Barfen, of de mogelijkheid daartoe!!!!!!!!!!!
Dit was mijn vraag:ducktails schreef:De vraag is o.a. hoeveel vet zit er in een hondekoekje, omdat de hond te dik zou worden.
Honden worden niet dik van vet , maar van al die granen.
Honden hebben niet, net als mensen, last van een hoog cholesterol enz.
Dus de hoeveelheid vet in een koekje is helemaal niet belangrijk, wel de troep die erin zit.
De granen belasten het lichaam onnodig en de smaak en geurstoffen helemaal.
Er zijn diverse honden die zelfs allergies reageren op koekjes.
Honden kunnen inderdaad niet praten daarom zijn wij heel erg verantwoordelijk voor wat we ze te eten geven.
We gaan af op dierenwinkels en dierenartsen, maar daar speelt geld een grote rol in en het belang van de honden komt duidelijk op een tweede plaats.
Daarom zou ik graag willen dat de mensen zelf verantwoording nemen voor het voedsel van hun hond omdat de hond weer afhankelijk is van zijn baas.
Ria
Hehe, eindelijk iemand die antwoord geeft op de vraagPeet2 schreef:De snacks die jij opnoemt, worden allemaal gemaakt van spiervlees en huid/bindweefsel. Bevat dus zeer weinig vet. Varkensoren zou ik persoonlijk nooit geven (varkensvlees kan jeuk veroorzaken en je loopt kans op bacteriele narigheid...), maar dat is mijn mening....
groetjes,:
Peet
Kijk, dit klinkt al heel anders dan de tirade die je eerst gafducktails schreef:Mij antwoord is misschien niet een direct antwoord op je vraag maar het is wel goed om eens even over dit antwoord na te denken.
De dierenwinkels doen natuurlijk goede zaken, ze vragen kapitalen voor snacks waar een hond niet veel aan heeft.
De slachthuizen gooien veel afval, botten enz, weg, waar een hond WEL veel aan heeft.
Dat de dierenwinkels floreren komt omdat veel mensen gewoon verkeerd denken over wat een hond nodig heeft en waar een hond dik van wordt.
Denk alleen eens aan al die vieze tanden en tanden met tandsteen van onze honden.
Maar ja, dat is weer goed voor de kas van de dierenartsen.
Of weer voor de dierenwinkels die hun tandpasta en borstels kunnen verkopen.
Geef je honden maar eens een lap pens en je zult verteld staan!
Ik kan wel leuk vertellen hoeveel vet erin een bullepees zit maar dan hou je deze denkwijze in stand, want de hoeveelheid vet doet niet ter zake.
De meeste bullepezen, botten en oren uit de winkels zijn zo behandeld , ruik maar eens!, dat er veel honden van aan de schijt gaan.
Als je toch een bot wilt kopen , koop dan de botten van huid van Farmfood, die zijn onbehandeld.
Varkens oren mogen ze eigenlijk niet eens hebben en je betaal er een kapitaal voor terwijl het afval is.
En juist het rauwe bot hebben honden nodig, de bacterieen en het merg, dat vinden ze lekker.
Dus, dit is niet een persoonlijk stukje voor je Maxcola, maar voor mensen die zich aangesproken voelen.
gr. Ria