Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Longontsteking??
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Longontsteking??
Mijn Bordeauxtje is begin novenmber ziek geworden en ik hoorde rochel bij zijn longen ,dus naar DA en klopt longontsteking ,volgens DA was ik er op tijd bij want hij had geen verhoging of niets
Hij keerg een AB kuurtje voor 10 dagen,nou daar wilde mijn slechte eter nog minder bij eten,maar goed 10 dagen verder en ik vond hem ook steeds meer gaan hijgen bij opstaan hijgde hij al,hij kwam alleen buiten voor poep en plas verder niet meer
Na 10 dagen vond ik dat hij erger rochelende en hup weer naar DA ,foto's gemaakt en ja hoor longen zaten vol weer 20 dagen AB kuur
Nou 10 dagen later was ie al zo ziek dat ze hem op gingen nemen,kijken wat er aan de hand was,ja ze vonden alleen toch die longontsteking dus trouw verder met kuur.
Na 20 dagen weer foto ,longen schoon,week later was hijgen zo erg en ook hield hij echt een druipnuisje ja hoor weer verscherpte gehoor bij longen dus weer een kuur ,nou zo gaat het nu dus nog steeds kuur na kuur we zijn met 5e bezig en hij is vandaag 8 maanden oud
Arme ziel hijgen doet ie nog heel erg ademen gaat ook zwaar en ze kunnen het niet vinden steeds verscherpte gehoor bij luchtwegen
Nu moet ik 4 februari naar Utrecht en daar gaan ze hem helemaal onderzoeken.
Wie heeft dit ook meegemaakt of kan me hier iets meer over vertellen.
Hij keerg een AB kuurtje voor 10 dagen,nou daar wilde mijn slechte eter nog minder bij eten,maar goed 10 dagen verder en ik vond hem ook steeds meer gaan hijgen bij opstaan hijgde hij al,hij kwam alleen buiten voor poep en plas verder niet meer
Na 10 dagen vond ik dat hij erger rochelende en hup weer naar DA ,foto's gemaakt en ja hoor longen zaten vol weer 20 dagen AB kuur
Nou 10 dagen later was ie al zo ziek dat ze hem op gingen nemen,kijken wat er aan de hand was,ja ze vonden alleen toch die longontsteking dus trouw verder met kuur.
Na 20 dagen weer foto ,longen schoon,week later was hijgen zo erg en ook hield hij echt een druipnuisje ja hoor weer verscherpte gehoor bij longen dus weer een kuur ,nou zo gaat het nu dus nog steeds kuur na kuur we zijn met 5e bezig en hij is vandaag 8 maanden oud
Arme ziel hijgen doet ie nog heel erg ademen gaat ook zwaar en ze kunnen het niet vinden steeds verscherpte gehoor bij luchtwegen
Nu moet ik 4 februari naar Utrecht en daar gaan ze hem helemaal onderzoeken.
Wie heeft dit ook meegemaakt of kan me hier iets meer over vertellen.
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

en kleine Novy

-
- Actief
- Contacteer:
Nou op mijn aandringen hebben ze paar keer goed naar hart geluisterd omdat ik me ook afvroeg of het zijn hart kon wezen,maar volgens DA was daar niets mis mee .
Hoop dat ze hem in Utrecht echt op alles checken want dit schiet niet op zo
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

-
- Zeer actief
Heb je de hele tijd dezelfde AB gekregen? En heeft die uberhaupt gewerkt of helemaal niet?
Bij konijnen (heb ik in dit geval net iets meer ervaring mee) kan er ingeval van luchtweginfecties een kweek worden gemaakt zodat kan worden bepaald welk antibioticum het beste is.
En is er geen extrerne oorzaak voor de terugkerende ontsteking? Een vreemd "voorwerp"' in de longen bijvoorbeeld? Ik weet niet zeker of dat kan maar ik kan me voorstellen dat zoiets dergelijke problemen zou opleveren...
Bij konijnen (heb ik in dit geval net iets meer ervaring mee) kan er ingeval van luchtweginfecties een kweek worden gemaakt zodat kan worden bepaald welk antibioticum het beste is.
En is er geen extrerne oorzaak voor de terugkerende ontsteking? Een vreemd "voorwerp"' in de longen bijvoorbeeld? Ik weet niet zeker of dat kan maar ik kan me voorstellen dat zoiets dergelijke problemen zou opleveren...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
weet niet of bij jullie ras veel cardiomapathy voorkomt of dat het zowiezo voorkomt, maar dat vindt je niet met luisteren!Novy schreef:Nou op mijn aandringen hebben ze paar keer goed naar hart geluisterd omdat ik me ook afvroeg of het zijn hart kon wezen,maar volgens DA was daar niets mis mee .
qyan hebben we ook ooit gedacht dat hij het aan zijn hart had.
de eerste DA luisterde alleen, maar bij een second opnion werd al snel duidelijk dat er een echografie gemaakt moest worden om het te constateren. en dan is het nog moeilijk te vinden. qyan was toen 6 maanden.
bij qyan gelukkig niets kunnen vinden toen, maar ja, hij was wel erg jong.
in utrecht zullen ze hem denk ik wel helemaal door de molen halen en verder zoeken totdat ze het hebben.
succes in ieder geval!
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Contacteer:
Dat vraag ik me dus ook af ,vandaar dat ik dit onderwerp ook heb geplaatst zodat iemand misschien het herkend.qyan schreef:heeft je hond geen astma?
het klinkt als mijn eigen astma-aanvallen die ik als kind had!
Maandag morgen ik kwam van bed en Tarquin stond rechtop in zijn bench ,vreemd want normaal ligt ie nog in dromenland .
Doe de bench op en hij gaat in hoekje zitten en merk dat ie het moeilijk heeft ,hij blies gewoon met kracht lucht naar buiten
Toen ik later met hem uit zou ,kon hij haast geen stap lopen en ik zag dat ie zich echt knap beroerd voelde en ademen ging zwaar
Thuis gekomen ging hij liggen met veel gekreun en begon te trillen als een rietje en ademde nog heel zwaar ,ik gelijk DA gebeld en erheen(kreeg hem haast niet eens in auto)
Daargekomen hoorden ze weer verscherpte geluid bij brochieen of luchtwegen
Doordat hij het ze zwaar had gaven ze hem spuitje rimadyl en daar knapte hij naar een uur weer van op.
Weer dus een nieuwe AB kuur mee met een onderhoudsdosis rimadyl 2 keer per dag 1.
Dit in afwachting tot ik in Utrecht terecht kan.
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

ik weet er alles van helaas!Novy schreef:Nou ik hoop het echt want hier wordt je moedeloos van ,je wilt tenslotte dat je mannetje lekker kan dollen en niet steeds binnen moet blijven omdat ie ziek is .
binnen blijven en niets kunnen doen is ene ramp.
qyan is ook al op en af ziek sinds dat hij ogeveer 5,5 maand is

van zijn 5 tot zijn 9 maand 7 antibioticakuren gehad en met 3 maanden 2 antibioticakuren.
uiteindelijk wordt je er echt moedeloos van, maar laat je niet kisten door onzekere diognoss of antwoorden als ik weet het niet hoor. \
keep the faith, hoe moeilijk het ook is.
zoals gezegd, bij qyan speelt het al sinds hij 5,5 maand is en hij is inmiddels 17 maanden en we zoeken nog 8O
maar eens zullen we het weten, hoop ik.
wij moeten in februari ook naar utrecht voor een botscan, hopend dat we voor eens en voor altijd weten waar die klachten met zijn poten vandaan komen?
nu ik eraan denk. (hij hefet al zoveel gehad dat ik het zelf bijna niet meer weet)
qyan heeft ooit een toeval gehad in het bos. ook naar de DA gegaan. begon ook zo te hijgen en te doen. was geen epileptische aanval, maar wel verschrikkelijk eng. leek op oververhitting, maar was het ook niet.
hoorde ook gepruttel in de longen.
hij heeft toen amoxicilline gehad en iets (geen antibiotica) om de boel wat te kalmeren.
dit hefet toen wel vrij goed geholpen.
a.d.h. daarvan is toen ook een echografie van zijn hart gemaakt, want sinds dat toeval heeft het heel lang geduurd er hij weer in conditie was. erg moe en snel uitgeput.
en opeens was het over

tot op de dag van vandaga weten we dus ook nog steeds niet wat het is.
-
- Actief
- Contacteer:
Nee dit is zijn 3e soort AB ,dus iedere keer wat anders .jelle schreef:Heb je de hele tijd dezelfde AB gekregen? En heeft die uberhaupt gewerkt of helemaal niet?
Ik zelf heb het gevoel dat ze niet helpen,er zijn 2 keer longfoto's gemaakt 1 waarvan je kon zien dat longen vol zaten 1 dat ze schoon waren,verder was er niets op te zien.
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

ik (maar ben geen arts natuurlijk) zou toch echt denken dat je hond astma/ bronchitus heeft of een hele ernstige vorm van ene luchtweginfectie.Novy schreef:Dat vraag ik me dus ook af ,vandaar dat ik dit onderwerp ook heb geplaatst zodat iemand misschien het herkend.qyan schreef:heeft je hond geen astma?
het klinkt als mijn eigen astma-aanvallen die ik als kind had!
Maandag morgen ik kwam van bed en Tarquin stond rechtop in zijn bench ,vreemd want normaal ligt ie nog in dromenland .
Doe de bench op en hij gaat in hoekje zitten en merk dat ie het moeilijk heeft ,hij blies gewoon met kracht lucht naar buiten
Toen ik later met hem uit zou ,kon hij haast geen stap lopen en ik zag dat ie zich echt knap beroerd voelde en ademen ging zwaar
Thuis gekomen ging hij liggen met veel gekreun en begon te trillen als een rietje en ademde nog heel zwaar ,ik gelijk DA gebeld en erheen(kreeg hem haast niet eens in auto)
Daargekomen hoorden ze weer verscherpte geluid bij brochieen of luchtwegen
Doordat hij het ze zwaar had gaven ze hem spuitje rimadyl en daar knapte hij naar een uur weer van op.
Weer dus een nieuwe AB kuur mee met een onderhoudsdosis rimadyl 2 keer per dag 1.
Dit in afwachting tot ik in Utrecht terecht kan.
is het ook net of je hond stikt op die momenten?
2 jaar terug ongeveer heb ik zelf een luchtweg infectie gehad.
's nachts werd ik dan opeens wakker en kreeg helemaal geen lucht meer.
net of mijn luchtpijp in mijn keel op slot zat en er iets blokkeerde.
mijn moeder kreeg me daar gelukkig uit.
-
- Actief
- Contacteer:
Ja Tarquin is ook snel helemaal uitgeput en conditie heeft ie nu niet meerheeft het heel lang geduurd er hij weer in conditie was. erg moe en snel uitgeput.
Ligt veel te slapen,af en toe ff spelen,maar dan moet ie stoppen omdat hij vreselijk hijgt.
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

-
- Actief
- Contacteer:
Ja zelf zat ik ook in deze richting te zoeken(ook omdat ik met hem naar een magnetiseur/paragnost ben geweest ) en die me zei het is astma /bronchitusik (maar ben geen arts natuurlijk) zou toch echt denken dat je hond astma/ bronchitus heeft of een hele ernstige vorm van ene luchtweginfectie.
Maar ja ,wat is juiste behandeling voor deze hond,hoe kan hij hier oud mee worden
Wat is zijn prognose voor zijn toekomst .
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

had qyan toen ook, maar die heeft toen een kuur van 5 dagen gehad en dan nog wat anders (weet die naam niet meer, zal ff in de papieren van dier & zorg kijken morgen)Novy schreef:Ja Tarquin is ook snel helemaal uitgeput en conditie heeft ie nu niet meerheeft het heel lang geduurd er hij weer in conditie was. erg moe en snel uitgeput.
Ligt veel te slapen,af en toe ff spelen,maar dan moet ie stoppen omdat hij vreselijk hijgt.
kan niet uitstaan dat ik er niet op kom.
maar dus maar 1 kuur voor dat gebeuren.
na dat toeval dat hij in het bos had, heb hier toen ook een topic neergezet of iemand het herkende, was hij dus heel snel moe, spelen heel kort en heel veel slapen.
als je naar het bos ging, na 5 minuten lijnde we hem maar aan, want het ging gewoon niet meer.
artsen namen me niet serieus, totdat ik bij de internist kwam.
die heeft toen gezegd laat maar een echografie maken, want die moeheid kan je niet verzinnen, maar is gewoon ene bloedserieuse klacht voor zo'n jonge hond.
qyan had dat toeval in maart of begin april en in juli waren die moeheidsklachten opeens verdwenen. blijf het vreemd vinden. gewoon van de 1 op de andere dag over.
-
- Actief
- Contacteer:
Ja is vreemd ,nou ik dokter ook wat af hier hoor ,en ja hoe de DA erover denkt zal mij een zorg wezen ,wil gewoon mijn hond beter hebben.
En niet van ene kuurtje naar andere kuurtje.
En ze moeten nu maar eens zoeken wat voor medicijn het beste bij hem past .
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy

ik heb eerlijk gezegd geen flauw ideeNovy schreef:Ja zelf zat ik ook in deze richting te zoeken(ook omdat ik met hem naar een magnetiseur/paragnost ben geweest ) en die me zei het is astma /bronchitusik (maar ben geen arts natuurlijk) zou toch echt denken dat je hond astma/ bronchitus heeft of een hele ernstige vorm van ene luchtweginfectie.
Maar ja ,wat is juiste behandeling voor deze hond,hoe kan hij hier oud mee worden
Wat is zijn prognose voor zijn toekomst .

als ik naar mezelf kijk, ik heb sinds mijn geboorte astmatische bronchitis gehad en dus ook altijd medicijnen.
op ene gegeven moment hebben mijn ouders toen ik een jaar of 10/ 11 was de medicijnen de asbak in gegooid.
sinds het weggooien van mijn medicijnen heb ik geen last meer gehad.
heb wel de conditie op moeten bouwen heel langzaam, want was natuurlijk erg snel buiten adem. maar de benauwdheid verdween.
ik ben er voor nu overheen gegroeid, wat niet wil zeggen dat ik het nooit meer krijg.
maar mijn opa die 96 is geworden, ook geboren met astma, heeft er toch ook heel lang mee geleefd.
dus mensen kunnen er volgens mij best oud mee worden.
ik neem aan dat er voor honden toch ook wel medicijnen zullen zijn en dat honden ook gewoon ene goed leven kunnen hebben?
pff, ik weet het eigenlijk niet
Novy schreef:Ja is vreemd ,nou ik dokter ook wat af hier hoor ,en ja hoe de DA erover denkt zal mij een zorg wezen ,wil gewoon mijn hond beter hebben.

-
- Actief
- Contacteer:
Ja daar gaan we wel van uit he
En ja wie weet groeit hij erover heen je weet het niet
Ik heb nu eerst mijn hoop gevestigd op Utrecht en horen wat ze daar zeggen,anders maar door naar Westerhuiskliniek .
Ik blijf hoop houden.

En ja wie weet groeit hij erover heen je weet het niet
Ik heb nu eerst mijn hoop gevestigd op Utrecht en horen wat ze daar zeggen,anders maar door naar Westerhuiskliniek .
Ik blijf hoop houden.
Yvon ,
en kleine Novy

en kleine Novy