Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kosten van Progesteron test
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kosten van Progesteron test
Ik ben druk bezig om erachter te komen bij welke dierenarts ik een progesteron test kan laten doen en binnen een dag hiervan de uitslag krijgen.
Nu zou ik graag van de meer ervaren fokkers willen weten wat jullie voor zo'n test betaald hebben. Hanteren jullie dierenartsen 1 tarief ook als er meerdere malen getest moet worden, of betaal je per keer een vast bedrag?
Ik zou erg blij zijn met jullie antwoorden, kan ik vergelijken met de bedragen die ik heb opgekregen.
Nu zou ik graag van de meer ervaren fokkers willen weten wat jullie voor zo'n test betaald hebben. Hanteren jullie dierenartsen 1 tarief ook als er meerdere malen getest moet worden, of betaal je per keer een vast bedrag?
Ik zou erg blij zijn met jullie antwoorden, kan ik vergelijken met de bedragen die ik heb opgekregen.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Bij onze DA kun je twee dingen doen.
Een geheel onderzoek, dan krijg je eerst een uitstrijkje van de vulva en een daaropvolgende uitslag en medicatie.
Dan drie progesteron testen en mochten er nog mee nodig zijn zit 't er in bij 't bedrag.
Maar daar weet ik 't bedrag niet meer ik dacht iets van rond de 60 euro.
Een losse progesteron test kost 34,50.(resent)
Om 9 uur prikken en voor 12 uur de uitslag.
Uitstrijkje was vorig jaar +/- 18 euro
Laat je ook goed voorlichten over een eventuele Herpes spuit.
Deze kost hier 43,50.
Een geheel onderzoek, dan krijg je eerst een uitstrijkje van de vulva en een daaropvolgende uitslag en medicatie.
Dan drie progesteron testen en mochten er nog mee nodig zijn zit 't er in bij 't bedrag.
Deze kost hier 43,50.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je wel voor je snelle reactie Rea!Rea schreef:Bij onze DA kun je twee dingen doen.
Deze kost hier 43,50.

Wat betreft die herpes spuit, die geef je in verband met de puppysterfte die een gevolg kan zijn van herpes toch? Heb jij die aan je teef gegeven? Ben ook benieuwd wat anderen hierover denken/vinden.
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Totaal pakket in Roosendaal bij de Visdonk was toen (2 jaar geleden) 160 euro.Dat is inclusief echo maken en onbeperkt bloedprikken.Dat heb je er met meer als ik meen 2x prikken en losse echo er al uit.
Andere DA bloedprikken 57 euro per keer en echo was los 43 euro.
Wat betrefd prikken tegen Herpes,ik zelf heb zo m'n twijfels daarover,je kan tenslotten niet overal maar tegen gaan enten,dus ik weet niet of ik dit zou doen volgende keer.
Gr. Christa
Andere DA bloedprikken 57 euro per keer en echo was los 43 euro.
Wat betrefd prikken tegen Herpes,ik zelf heb zo m'n twijfels daarover,je kan tenslotten niet overal maar tegen gaan enten,dus ik weet niet of ik dit zou doen volgende keer.
Gr. Christa
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Even gekopieerd van het Duitse Herder forum:
Herpes
een in opmars komend virus
Bemetting met het herpusv. kan plaats vinden tijdens de dekking:de reu brengt het over op de teef of anders om. het virus kan ook in het sperma zitten van de reu. Het virus wordt in de baarmoeder, via de placenta, overgebracht op de pups. Het maakt echter minder kans om schade aan te richten, omdat het virus het liefst groeit bij een lagere lichaamstempratuur van de teef. Aan het einde van de zwangerschap, als de teef haar lichaamstemp. daalt wordt de kans op infectie van de pups groter. De grootste kans op infectie is als de pups geboren worden. Zij worden dan besmet via het slijmvlies in de vagina van de teef. Kort na de geboorte kan een pup ook besmet raken door het likken van de teef of door inademing van het virus. Vervolgens kan het virus zich dan makkelijk verspreiden van pup naar pup.
herkenning bij de volw. hond
Bij een besmetting van het h.v zien we vaak kleine blaasjes of zweertjes op de slijmvliezen van keel nues of geslachtorg.
Deze vedwijnen weer vrij snel .
De vervelende eigenschap van het h.v is dat het na infectie niet verdwijnt. Na de eerste infectie trekt het zich terug in bepaalde zenuwknopen,onder andere naast het ruggemerg. De meeste volw.honden hebben te maken gehad met het h.v. en zijn daarna blijvend besmet, echter zonder dat ze ziek zijn zij woorden daarom symptoomloze dragers genoemd.
verloop van de ziekte bij pups
Het herpusvirus kan binnen enkele dagen 1 pup, een aantal pups of zelfs een heel nestje uitmoorden.
Omdat het h.v. zich het prettigst voelt bij een lagere lichaamstemp. van zij slachtoffers zijn de verschijnselen bij pas geboren pups het ergst.
We zien de pups sloom worden, ze willen niet drinken en piepen erg.hun ontlasting wordt geel groen van kleur. De lever zwelt op waardoor vloeistof zich ophoopt in borstholte, buikholte en onderhuids.
Door vloeistof ophoping in de longen krijgen de pups het benauwd en vertoont het symptomen waardoor er eerder aan een longontsteking wordt gedacht.
Andere verschijnselen zijn bloedingen van de slijmvliezen.
De meeste pups sterven binnen 24 tot 48 uur nadat de symptomen zichtbaar waren.
Naarmate de pups beter in staat zijn hun temp. op pijl te houden boven de 38 gr. zal hun overlevings kans toenemen.Na 5 weken gaan pups nog maar zelden dood aan een h.v.
Stellen van diagnose
aller eerst uiteraard door de symptomen goed waar te nemen kunnen we de juiste diagnose stellen.Verder is allen de diagnose vast te stellen na sectie.
Er is helaas geen behandeling voor een besmette pup behalve het opvoeren van de lichaamstemp. middels warmtelampen of extra bijverwarming.
Daarnaast moeten de pups met een sonde worden bijgevoerd en indien mogelijk kan het antibiotica toegediend krijgen
Voor pups jonger als 2 tot 3 weken is er weining hoop
Wat is het risico voor besmetting
Het schijnt dat teven die ooit besmet zijn geweest en antistoffen hebben aangemaakt het minst risico lopen hun pups tijdens of vlak na de zwangerschap te besmetten.
Echter, teven die kort voor de zwangerschap of 3 tot 4 weken na de bevalling voor het EERST besmet raken kunnen hun pups besmetten met h.v.
enting wordt gegeven 1 week na het dekken en 1 week voor het werpen.
inenten en titerbepaling
honden die dus reeds besmet zijn geweest met het h.v. zijn antistoffen gaan maken.
honden die zijn ingeent zijn gaan ook antistoffen aanmaken.
Honden met een positieve titerbepaling (die hebben dus antistoffen)
zijn waarschijnlijk helemaal niet meer besmettelijk voor andere honden.
Honden met een negatieve titerbepaling zijn volledig vatbaar voor besmetting.
Willen we met deze honden fokken dan is een enting geen overbodige luxe willen we voorkomen dat zij besmet raken.
Na alles wat ik intussen over Herpes gehoord en gelezen heb, lijkt het mij verstandig om inderdaad te enten als je gaat fokken. Er zijn heel wat honden al besmet, ik heb het getal 80% gehoord.
Herpes
een in opmars komend virus
Bemetting met het herpusv. kan plaats vinden tijdens de dekking:de reu brengt het over op de teef of anders om. het virus kan ook in het sperma zitten van de reu. Het virus wordt in de baarmoeder, via de placenta, overgebracht op de pups. Het maakt echter minder kans om schade aan te richten, omdat het virus het liefst groeit bij een lagere lichaamstempratuur van de teef. Aan het einde van de zwangerschap, als de teef haar lichaamstemp. daalt wordt de kans op infectie van de pups groter. De grootste kans op infectie is als de pups geboren worden. Zij worden dan besmet via het slijmvlies in de vagina van de teef. Kort na de geboorte kan een pup ook besmet raken door het likken van de teef of door inademing van het virus. Vervolgens kan het virus zich dan makkelijk verspreiden van pup naar pup.
herkenning bij de volw. hond
Bij een besmetting van het h.v zien we vaak kleine blaasjes of zweertjes op de slijmvliezen van keel nues of geslachtorg.
Deze vedwijnen weer vrij snel .
De vervelende eigenschap van het h.v is dat het na infectie niet verdwijnt. Na de eerste infectie trekt het zich terug in bepaalde zenuwknopen,onder andere naast het ruggemerg. De meeste volw.honden hebben te maken gehad met het h.v. en zijn daarna blijvend besmet, echter zonder dat ze ziek zijn zij woorden daarom symptoomloze dragers genoemd.
verloop van de ziekte bij pups
Het herpusvirus kan binnen enkele dagen 1 pup, een aantal pups of zelfs een heel nestje uitmoorden.
Omdat het h.v. zich het prettigst voelt bij een lagere lichaamstemp. van zij slachtoffers zijn de verschijnselen bij pas geboren pups het ergst.
We zien de pups sloom worden, ze willen niet drinken en piepen erg.hun ontlasting wordt geel groen van kleur. De lever zwelt op waardoor vloeistof zich ophoopt in borstholte, buikholte en onderhuids.
Door vloeistof ophoping in de longen krijgen de pups het benauwd en vertoont het symptomen waardoor er eerder aan een longontsteking wordt gedacht.
Andere verschijnselen zijn bloedingen van de slijmvliezen.
De meeste pups sterven binnen 24 tot 48 uur nadat de symptomen zichtbaar waren.
Naarmate de pups beter in staat zijn hun temp. op pijl te houden boven de 38 gr. zal hun overlevings kans toenemen.Na 5 weken gaan pups nog maar zelden dood aan een h.v.
Stellen van diagnose
aller eerst uiteraard door de symptomen goed waar te nemen kunnen we de juiste diagnose stellen.Verder is allen de diagnose vast te stellen na sectie.
Er is helaas geen behandeling voor een besmette pup behalve het opvoeren van de lichaamstemp. middels warmtelampen of extra bijverwarming.
Daarnaast moeten de pups met een sonde worden bijgevoerd en indien mogelijk kan het antibiotica toegediend krijgen
Voor pups jonger als 2 tot 3 weken is er weining hoop
Wat is het risico voor besmetting
Het schijnt dat teven die ooit besmet zijn geweest en antistoffen hebben aangemaakt het minst risico lopen hun pups tijdens of vlak na de zwangerschap te besmetten.
Echter, teven die kort voor de zwangerschap of 3 tot 4 weken na de bevalling voor het EERST besmet raken kunnen hun pups besmetten met h.v.
enting wordt gegeven 1 week na het dekken en 1 week voor het werpen.
inenten en titerbepaling
honden die dus reeds besmet zijn geweest met het h.v. zijn antistoffen gaan maken.
honden die zijn ingeent zijn gaan ook antistoffen aanmaken.
Honden met een positieve titerbepaling (die hebben dus antistoffen)
zijn waarschijnlijk helemaal niet meer besmettelijk voor andere honden.
Honden met een negatieve titerbepaling zijn volledig vatbaar voor besmetting.
Willen we met deze honden fokken dan is een enting geen overbodige luxe willen we voorkomen dat zij besmet raken.
Na alles wat ik intussen over Herpes gehoord en gelezen heb, lijkt het mij verstandig om inderdaad te enten als je gaat fokken. Er zijn heel wat honden al besmet, ik heb het getal 80% gehoord.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
In utrecht bij het UKG hebben ze ook een standaard pakket, maakt niet uit hoe vaak je komt en de zwangerschaps controle. Weet alleen de preciese prijs niet meer volgens ook zo rond de 150 euro.
Voor 09:00 uur geprikt en rond het middag uur de uitslag en advies.
:p: :p:
gr,
hans
www.newsensation.tk

gr,
hans
www.newsensation.tk
- Mol
- Zeer actief
en daar zit dan ook een echo bij in begrepen??Hansel schreef:In utrecht bij het UKG hebben ze ook een standaard pakket, maakt niet uit hoe vaak je komt en de zwangerschaps controle. Weet alleen de preciese prijs niet meer volgens ook zo rond de 150 euro.
:p: :p::p: :p:
gr,
hans
www.newsensation.tk
mol

- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Nee, geen echo.
Na vier weken voelen ze, of ze zwanger is of niet.
Als ze niks of weinig vruchten voelen adviseren ze " voor de zekerheid " om alsnog een echo te doen.
Het geld moet toch ergens vandaan komen
Het is voor ons lekker dichtbij en je krijg vrij vlot de uitslag van het bloedprikken.
Wat ik ook wel goed vindt, ik weet niet of ze dit overal doen, is dat ze ook even naar de baarmoeder kijken. Om te zien of die al aan het vervormen is.
gr,
Hans
www.newsensation.tk
Als ze niks of weinig vruchten voelen adviseren ze " voor de zekerheid " om alsnog een echo te doen.
Het geld moet toch ergens vandaan komen

Het is voor ons lekker dichtbij en je krijg vrij vlot de uitslag van het bloedprikken.
Wat ik ook wel goed vindt, ik weet niet of ze dit overal doen, is dat ze ook even naar de baarmoeder kijken. Om te zien of die al aan het vervormen is.

gr,
Hans
www.newsensation.tk
- Mol
- Zeer actief
sorry maar dan vind ik dat een hoop knakenHansel schreef:Nee, geen echo.
Het geld moet toch ergens vandaan komen![]()
![]()
gr,
Hans
www.newsensation.tk
mol

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat betaal jij dan Mol? Of laat je je teven niet testen op progesteron?v.d Lupinehof schreef:sorry maar dan vind ik dat een hoop knakenHansel schreef:Nee, geen echo.
![]()
gr,
Hans
www.newsensation.tk
mol
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Als je ziet dat ik de laatste keer vijf keer ben wezen prikken voordat ze eindelijk gedekt mocht worden, dan valt het wel mee.
Ik denk dat je ergens anders gemiddeld tussen de 30 en 50 euro kwijt bent alleen voor het prikken.
gr,
hansel
www.newsensation.tk
Ik denk dat je ergens anders gemiddeld tussen de 30 en 50 euro kwijt bent alleen voor het prikken.

gr,
hansel
www.newsensation.tk
- Mol
- Zeer actief
rond de honderd euries met egoSuzanne de Lange schreef:Wat betaal jij dan Mol? Of laat je je teven niet testen op progesteron?v.d Lupinehof schreef:sorry maar dan vind ik dat een hoop knakenHansel schreef:Nee, geen echo.
![]()
gr,
Hans
www.newsensation.tk
mol
mol