Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eindelijk gelukt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

eindelijk gelukt

Ongelezen bericht door ien »

Probeer hier al jaren mijn honden aan een zalmkop te krijgen. :?
met 1tje is het nu eindelijk gelukt. :p:
moest hem wel doormidden knippen met een tuinschaar maar hehe..ze ging hem pulleken..helemaal leegelebberd,de lekkerste dingetjes eruit en het vel liet ze liggen..achteraf gezien vond ze het toch wel lekker.
die Witte ging hem gelijk begraven..dat ding moet eerst gaan rotten voor haar..om er dan in gaan liggen rollen :kotz: ;)
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi Ien,

kijk, als je maar volhoudt he ;-)

Hebben ze dat alleen met zalm bij jou, dat ze de kop niet moeten? Zalmkoppen heb ik hier nog niet geprobeerd maar alle andere vissen die ik heb aangeboden gaan van voor tot achter naar binnen hier...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ayra
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ayra »

Ayra hier lust ook geen zalm :roll: maakt niet uit of het filet of kop is ze lust het gewoon niet :pffff: :mrgreen:
Groetjes Jolanda
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Tess lust wel vis. Byke neemt het aan en gooit het net zo snel weer op de grond. Ik heb ooit Tess een garnaal gegeven. Die nam ze aan legde het op de grond en ging erin rollen. Vies beest!
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

jelle schreef:Hoi Ien,

kijk, als je maar volhoudt he ;-)

Hebben ze dat alleen met zalm bij jou, dat ze de kop niet moeten? Zalmkoppen heb ik hier nog niet geprobeerd maar alle andere vissen die ik heb aangeboden gaan van voor tot achter naar binnen hier...
Ik geef altijd alleen sardientjes of ansjovis en dan gemalen,ze aten ze eerst zo maar Blanca gaat nu trutten met vis.
Mosselen en haring vinden ze tek..haring geef ik overigens ook zo,niet gefileerd maar met kop en al.
Luca wil geen hele zalmkop,daar kan/wil ze niks mee,dus ik heb dat ding met een snoeischaar doormidden geknipt :mrgreen: en dan eet ze hem wel.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Maartje schreef:Tess lust wel vis. Byke neemt het aan en gooit het net zo snel weer op de grond. Ik heb ooit Tess een garnaal gegeven. Die nam ze aan legde het op de grond en ging erin rollen. Vies beest!
Heb die koppen op de markt gekocht,Buikslotermeerplein,bij die verse visboer ;)
Op deze markt staat nu een poelier ,bij Ven D..Wortel heet die..waar ik mijn karkassen vandaan heb.
je kan hem altijd vragen
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: eindelijk gelukt

Ongelezen bericht door Hutsje »

ien schreef:Probeer hier al jaren mijn honden aan een zalmkop te krijgen. :?
met 1tje is het nu eindelijk gelukt. :p:
moest hem wel doormidden knippen met een tuinschaar maar hehe..ze ging hem pulleken..helemaal leegelebberd,de lekkerste dingetjes eruit en het vel liet ze liggen..achteraf gezien vond ze het toch wel lekker.
die Witte ging hem gelijk begraven..dat ding moet eerst gaan rotten voor haar..om er dan in gaan liggen rollen :kotz: ;)
En er dan overheen te piesen???? :mrgreen:

Lekker voor ze hoor!!! :ok: Hier lunchten ze ook regelmatig bij de visboer, heerlijk!
Afbeelding
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Goed hoor :ok: . Ik liep vandaag langs de visboer en zag ook koppen liggen. Ik twijfelde nog, wel of niet? Toch niet gedaan.
Ik heb ze nog nooit hele vis gegeven, wel sardientjes, tonijn en zalm uit blik.

Toch maar eens proberen, een "licht" visje dan.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, ik loop ook regelmatig langs die visboer en dan denk ik ook telkens: zal ik voor de jongens... en dan doe ik het toch maar weer niet.
Maar ik ga het ook eens proberen. Ook eerst maar eens beginnen met een gewoon visje met kop.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Daphne
Zeer actief

Roelfien schreef:Ja, ik loop ook regelmatig langs die visboer en dan denk ik ook telkens: zal ik voor de jongens... en dan doe ik het toch maar weer niet.
Maar ik ga het ook eens proberen. Ook eerst maar eens beginnen met een gewoon visje met kop.
Hahahaha, zullen we samen gaan??
Kunnen we elkaar moed inspreken :mrgreen: ;)

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Daphne schreef:
Roelfien schreef:Ja, ik loop ook regelmatig langs die visboer en dan denk ik ook telkens: zal ik voor de jongens... en dan doe ik het toch maar weer niet.
Ja, is goed. :ok:
Whahahaha, ik zie ons al helemaal staan bij die kraam: eh,tja, eh, wat schreef Ien nou ook al weer? Kop? of het hele beest? En welke vis was het ook al weer? Ziet er eigenlijk niet uit ook, he? Brrr, durf jij daar mee thuis te komen? Eh..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Daphne
Zeer actief

Roelfien schreef:
Daphne schreef:
Whahahaha, ik zie ons al helemaal staan bij die kraam: eh,tja, eh, wat schreef Ien nou ook al weer? Kop? of het hele beest? En welke vis was het ook al weer? Ziet er eigenlijk niet uit ook, he? Brrr, durf jij daar mee thuis te komen? Eh..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En dan sta je maar te dubben en die man, achter de kraam, gaat je steeds langer en doordringender aankijken waardoor je steeds zenuwachtiger wordt. Die man denkt namelijk op ze minst dat je iets jat met je moeilijke gedoe.
Uiteindelijk pak je maar iets, je weet bijgod niet wat, en je rekent af.
Heel trots ga je naar huis en ipv te horen van je ega:
-god wat leuk....

krijg je een hele discussie:

- ben je wel goed bij je hoofd :piew . Dat geef je die beesten toch niet, blablablabla.

Je hele humeur verpest en je legt je vis in de vriezer.
Dan haal je hem na een paar dagen eruit en met knikkende knieeen geef je het.

Vervolgens ga je minimaal om het uur naar buiten want ten koste wat het kost moet je voorkomen dat je ega ziet dat ze aan de schijt zijn want anders krijg je weer het:

-Zie je wel, ik had gelijk.

Hahahaha situatieschets ala Daphne en Co. :mrgreen:

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Whahaaaaaahahaaaa, oh, ik zie het helemaal voor me.
Maar we gaan gewoon en we roepen meteen: het is voor de hond, maar die is nogal kieskeurig. :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:
Daphne schreef:
Je vergeet er bij te vertellen..tis voor de hond hoor :mrgreen:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Is het echt zo moeilijk 8O
Ik ben geloof ik wel erg (te?) makkelijk.. of de woefers zijn het, dat kan ook :mrgreen:

ok, ik ben begonnen met sardientjes uit blik. Twee keer. Een week later hele vis van de markt (3 kilo voor vijf euro, drie soorten door elkaar). Had ik ze nog schoon laten maken. Heb ik de volgende keer ook maar niet meer laten doen. Ze vreten hier echt alles wat ik ze voorzet, en diarree... niet 1 keer.

Misschien gewoon eens durven, dames?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Roelfien
Zeer actief

Ja, ik weet het, ik ben een angsthaas. Sardientjes eten ze hier ook, uit blik, want vers heb ik ze nog niet te pakken gekregen. Maar ik ga het zeker proberen.

Overigens is het wel raadzaam om bij al onze praatjes over vis geven aan honden aan te tekenen dat vis niet te vaak gegeven moet worden.
Gewoon af en toe en zeker niet als standaard maaltijd. Maar wel als onderdeel van een gevarieerde maaltijd. ;)
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Daphne schreef:[Heel trots ga je naar huis en ipv te horen van je ega:
-god wat leuk....

krijg je een hele discussie:

- ben je wel goed bij je hoofd :piew . Dat geef je die beesten toch niet, blablablabla.

Je hele humeur verpest en je legt je vis in de vriezer.
Dan haal je hem na een paar dagen eruit en met knikkende knieeen geef je het.

Vervolgens ga je minimaal om het uur naar buiten want ten koste wat het kost moet je voorkomen dat je ega ziet dat ze aan de schijt zijn want anders krijg je weer het:

-Zie je wel, ik had gelijk.

Hahahaha situatieschets ala Daphne en Co. :mrgreen:

**proest** :mrgreen: Zo ging het hier ook altijd.
Totdat ik een keer hele foute vis heb gegeven (had het in de zomer gehaald op de markt aan het eind van de dag)
En ja hoor, honden stront en stront ziek geworden :kotz: Hebben beide zeker 8x gekotst en veel diaree.

Zie je nou wel!!!!!!! Zei mijn vriend :roll:
Om de vrede te bewaren geef ik ze geen verse vis meer (ik barf wel vrolijk verder hoor :mrgreen: )
Toch heb ik het laatst niet kunnen laten om verse sardienes te halen......kom ik thuis....Lusten ze het niet 8O :evil: Zelfs Yildah, het grootste vuilnisvat van Apeldoorn, vrat het niet :?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ik heb Beertje, we hadden hem toen net een dag geloof ik, eens een stukje haring gegeven (tja, van die haring met pekel die we zelf eten aan een kar, maar volgens mijn zwager die haringverkoper is vinden honden dat zalig) Beertje doet HAP, trekt me daar toch een vies smoeltje en spuugt heel verontwaardigd dat stukje haring weer uit. :mrgreen:
Hij heeft mijn zwager dan ook nooit echt aardig gevonden. :roll:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hier gaat verse vis er in als koek, ik haalde in het begin zeker wel het vel eraf, zodat het wat minder vet was, Fangio was daar nogal gevoelig voor.
En dan een wijting, doormidden en hoppa, nou de kop was net zo snel op als de rest.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

whahaa ... lig helemaal dubbel bij jullie verhalen:p: :p: :p: :ok:

Wacht maar tot je als onschuldige en lieve vrouw op jacht naar goed eten voor je hond eindelijk zover bent dat je een slachthuis gevonden hebt waar je mag komen kijken en onder gelach "uitgenodigd" wordt om een kijkje te komen nemen naar wat ze allemaal hebben. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :kotz: :mrgreen:

Ignit. :p:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”