Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppyvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Puppyvoer

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

aangezien er zeer waarschijnlijk een pup erbij gaat komen, ben ik weer opzoek gegaan naar info.

Nu qua voeding

ik weet dat je een pup niet perse de puppy variant hoeft te geven, maar nu het volgende:
Basco (Lab.) krijgt Carocroc 22 en daar doet die het goed op zijn redelijk grote brokvorm.
De pup ( jack russell) welke?? ik vind voor zo'n klein ding de brok die Basco krijgt veels te groot zeker in het begin, dus welke voer dan?
De puppyvariant ik neem aan kleinere brokvorm of ander merk?
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

die vragen zijn al zo vaak gesteld en het is heel persoonlijk. je moet gewoon kijken waar jouw hond het goed op doet!!! dat kan caracroc, RC, Pro Plan, Farmfood zijn :ok: :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Als ik een pup onder mijn hoede zou krijgen zou ik hem/haar op een complete versvleesvoeding zetten, zoals Carnibest, Bibi, Energique, Duck, Rodi etc.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou em idd ook voornamelijk op en goed versvlees zetten, daarbij kan je altijd nog een brok geven, waar ik zelf dus ook weer een brok zonder chemische toevoegingen zou kiezen. ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

cloris schreef:Ik zou em idd ook voornamelijk op en goed versvlees zetten, daarbij kan je altijd nog een brok geven, waar ik zelf dus ook weer een brok zonder chemische toevoegingen zou kiezen. ;)
kan hier niets aan toevoegen ;)
Umi staat nu tot na het wisselen volledig op BIBI
na het wisselen gaat ze "met de heren mee eten"
dwz, 3 dagen brok en 4 dagen BIBI of BARF ze gaat dan gewoon gelijk mee op de Carocroc Special Power die Damien nu ook krijgt (Ace krijgt hem gemengd met een energie rijkere variant)

op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees) ik zal ze hier dus wel op een geexpandeerde houden, maar dan inderdaad wel een brok zonder kunstmatige toevoegingen of "enge" conserverings middelen
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Vers kan natuurlijk ook, had ik nog niet aan gedacht :mrgreen:

Aangezien Basco dit ook 3-4 per week krijgt (rodi)

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees)
beetje off-topic maar wat zijn naast Prins en Cavom geperste brokken in NL? Ken er weinig!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

malinois schreef:
crutz schreef:op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees)
beetje off-topic maar wat zijn naast Prins en Cavom geperste brokken in NL? Ken er weinig!
Volgens mij is Farmfood ook een geperste brok.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Carocroc 25/16 heeft ook een mini-variant ;)
De 23-12 zijn ook kleine brokjes (die krijgt Nika).
Maar vers is natuurlijk helemaal het beste
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Farmfood heeft tegenwoordig ook de brokken in puppyformaat. ;)
Maar als versvlees tot de financiële mogelijkheden behoort, zou ik het zeker doen als ik jou was.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
ik heb FF, Meadowfield en Cavom geprobeerd en dat varieerde in volgorde van hoe ik de merken hier genoemd heb van zwaar bloedend tandvlees door de tandplak tot een lichte aanslag op de tanden die echt niet zomaar wegging

in die tijd kreeg Ace ook al vers en 2 a 3 keer per week een rib oid, dus daar kan het niet aan gelegen hebben ;)
Novy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Novy »

Ik heb mijn jack's ook op carocroc de 23/12 voldoet me prima.
Yvon ,

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07

en kleine Novy
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”