Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppyvoer
Moderator: moderatorteam
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Puppyvoer
aangezien er zeer waarschijnlijk een pup erbij gaat komen, ben ik weer opzoek gegaan naar info.
Nu qua voeding
ik weet dat je een pup niet perse de puppy variant hoeft te geven, maar nu het volgende:
Basco (Lab.) krijgt Carocroc 22 en daar doet die het goed op zijn redelijk grote brokvorm.
De pup ( jack russell) welke?? ik vind voor zo'n klein ding de brok die Basco krijgt veels te groot zeker in het begin, dus welke voer dan?
De puppyvariant ik neem aan kleinere brokvorm of ander merk?
Nu qua voeding
ik weet dat je een pup niet perse de puppy variant hoeft te geven, maar nu het volgende:
Basco (Lab.) krijgt Carocroc 22 en daar doet die het goed op zijn redelijk grote brokvorm.
De pup ( jack russell) welke?? ik vind voor zo'n klein ding de brok die Basco krijgt veels te groot zeker in het begin, dus welke voer dan?
De puppyvariant ik neem aan kleinere brokvorm of ander merk?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Als ik een pup onder mijn hoede zou krijgen zou ik hem/haar op een complete versvleesvoeding zetten, zoals Carnibest, Bibi, Energique, Duck, Rodi etc.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik zou em idd ook voornamelijk op en goed versvlees zetten, daarbij kan je altijd nog een brok geven, waar ik zelf dus ook weer een brok zonder chemische toevoegingen zou kiezen. 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kan hier niets aan toevoegencloris schreef:Ik zou em idd ook voornamelijk op en goed versvlees zetten, daarbij kan je altijd nog een brok geven, waar ik zelf dus ook weer een brok zonder chemische toevoegingen zou kiezen.

Umi staat nu tot na het wisselen volledig op BIBI
na het wisselen gaat ze "met de heren mee eten"
dwz, 3 dagen brok en 4 dagen BIBI of BARF ze gaat dan gewoon gelijk mee op de Carocroc Special Power die Damien nu ook krijgt (Ace krijgt hem gemengd met een energie rijkere variant)
op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees) ik zal ze hier dus wel op een geexpandeerde houden, maar dan inderdaad wel een brok zonder kunstmatige toevoegingen of "enge" conserverings middelen
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
beetje off-topic maar wat zijn naast Prins en Cavom geperste brokken in NL? Ken er weinig!crutz schreef:op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Volgens mij is Farmfood ook een geperste brok.malinois schreef:beetje off-topic maar wat zijn naast Prins en Cavom geperste brokken in NL? Ken er weinig!crutz schreef:op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees)
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb FF, Meadowfield en Cavom geprobeerd en dat varieerde in volgorde van hoe ik de merken hier genoemd heb van zwaar bloedend tandvlees door de tandplak tot een lichte aanslag op de tanden die echt niet zomaar weggingmalinois schreef:beetje off-topic maar wat zijn naast Prins en Cavom geperste brokken in NL? Ken er weinig!crutz schreef:op zich kan ik me vinden in de gedachte achter een geperste brok, alleen is Ace met een geperste brok erg gevoelig voor tandplak (en dan varierend hoe erg per merk, van lichte aanslag tot zwaar bloedend tandvlees)
in die tijd kreeg Ace ook al vers en 2 a 3 keer per week een rib oid, dus daar kan het niet aan gelegen hebben

-
- Actief
- Contacteer: