ik had Farm Food en Prince,Royal Canin vergeleken met wat er allemaal in zit,bij de brokken dan,
ik kwam bij Farm Food uit dat daar minst van bijv eiwit ,vet celstof vitamine A,koper,enz....percentage in zat ,maar daar zitten geen conserveringsmiddelen,enz.. in.
bij Prince zat ik nagenoegen gelijk aan Royal Canin,Prince heeft bij sommigen dingen iets meer percentage,
alleent wat me op valt is dat bij Royal Canin veel meer koper,ijzer,zink,selenium,enz.. in zit dat scheelt soms wel het dubbelle, bij Royal Canin zit er bijv.35mg koper in en bij Prince 7mg en bij Farm Food 6mg,dat scheelt 5 a 6 keer,
waarom zit er bij RC zoveel in?
ik gebruik nu RC puppy (dat eet ze slecht,ze eet het wel met versvlees)maar ik dacht laat ik eens vergelijken,want Farm Food is hier het vaakst genoemt en het is nog goedkoper als RC ook maar ik zat te twijfelen welk ik nu moest nemen Prince of Farm Food.
heeft iemand daar zijn theorie over?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vragen over voedings analyse
Moderator: moderatorteam
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi Wilco,
Ik denk dat het met een aantal dingen te maken heeft.
- de kwaliteit van de voedingsstoffen: hoe beter de kwaliteit, hoe beter het wordt opgenomen des te minder heb je nodig.
- of het natuurlijke of kunstmatige supplementen zijn: denk aan natuurlijke vit E en kunstmatige vit E. Van de eerste heb je veel minder nodig (in mg) om tot het zelfde aantal eenheden (IE) te komen.
- de behoefte van een hond: er is een tabel (Nutrient Requirements of Dogs, Revised 1985 http://www.nap.edu/books/0309034965/html) waarin staat hoeveel een hond per dag minimaal moet binnenkrijgen. De maximale hoeveelheden staan daar niet in en verschillen dan ook per merk. Op zich hoeft dit niet iets negatiefs te zijn, zolang aan de basisbehoeften wordt voldaan.
- wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is: moet je van voer A bv meer geven dan van voer B. Aan de hand van deze verschillende hoeveelheden kom je misschien toch op hetzelfde uit qua hoeveelheid vitaminen/mineralen.
Misschien dat iemand anders nog een aanvulling heeft
Groetjes Rosita
Ik denk dat het met een aantal dingen te maken heeft.
- de kwaliteit van de voedingsstoffen: hoe beter de kwaliteit, hoe beter het wordt opgenomen des te minder heb je nodig.
- of het natuurlijke of kunstmatige supplementen zijn: denk aan natuurlijke vit E en kunstmatige vit E. Van de eerste heb je veel minder nodig (in mg) om tot het zelfde aantal eenheden (IE) te komen.
- de behoefte van een hond: er is een tabel (Nutrient Requirements of Dogs, Revised 1985 http://www.nap.edu/books/0309034965/html) waarin staat hoeveel een hond per dag minimaal moet binnenkrijgen. De maximale hoeveelheden staan daar niet in en verschillen dan ook per merk. Op zich hoeft dit niet iets negatiefs te zijn, zolang aan de basisbehoeften wordt voldaan.
- wat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is: moet je van voer A bv meer geven dan van voer B. Aan de hand van deze verschillende hoeveelheden kom je misschien toch op hetzelfde uit qua hoeveelheid vitaminen/mineralen.
Misschien dat iemand anders nog een aanvulling heeft
Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened