Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwemtraining

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

zwemtraining

Ongelezen bericht door annemie »

zwemmen is goed voor de spieropbouw en zorgt voor weinig belasting, maar moet het zwemmen dan ook in rechte lijn gebeuren? Mijn buren hebben een rond zwembad en ik zou hun hond en in ruil dan ook de mijne daarin mogen laten zwemmen om spieren te kweken. mijn hond zwemt ook in vijvers, maar zij laten hun hond nooit loslopen dus die kan nergens anders zwemmen.
groetjes!Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

Ik denk niet dat de hond persee in een rechte lijn moet zwemmen... Natuurlijk moet het bad niet zo klein zijn dat zijn rug constant gebogen is maar ik neem aan dat dat niet zo is.

De baden die ze bij aquadog en abc dier gebruiken als therapie zijn ook niet zo groot
Afbeelding

Wel goed opletten met het erin en eruit laten!
Veel zwemplezier gewenst
annemie
Zeer actief

het zwembad heeft een doormeter van zes meter. gebruiken ze bij aquatherapie geen jetstream waar de hond tegen in moet zwemmen? voor het in en uitstappen zouden we een loopplankje maken.
groetjes!Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

Bij aquadog gebruiken ze inderdaad een jetstream, maar alleen als de hond al wat gewend is qua conditie. Het gaat er bij hun juist om dat de hond vast zit aan een haak, dus hij zwemt wel, maar komt niet vooruit, daarom hoeft het bad niet groot te zijn. In een zwembad heb je dat niet dus je hond zou de hele tijd moeten keren of rondjes moeten zwemmen, dat lijkt me minder goed. Zit er ook geen chloor in het zwembad?
Afbeelding
annemie
Zeer actief

zo'n systeem met een haak kunnen we wel maken, is het daarom dat de honden een zwemvest dragen omdat ze anders niet blijven drijven? ze gebruiken het zwembad zelf niet meer, dus chloor zit er niet in
groetjes!Afbeelding
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

annemie schreef:zo'n systeem met een haak kunnen we wel maken, is het daarom dat de honden een zwemvest dragen omdat ze anders niet blijven drijven?
ik denk het wel, hoewel niet alle honden volgens mij een zwemvest dragen. Misschien kun je het vragen bij aquadog?
ze gebruiken het zwembad zelf niet meer, dus chloor zit er niet in
Oh dan is het goed :ok:
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

het zwemvest gebruiken ze om de hond aan vast te zetten,
maar is er een hond die het heel goed alleen kan dan hoeft dat niet hoor.

ik ga naar abc dier, ben begonnen met Chuba voor zijn knie, die nu echt super is. en ga nu met shylo voor alleen spier ontwikkeling.

Maria :E
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”