Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelcontrole...UPDATE

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara/Bayko

Kennelcontrole...UPDATE

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Overmorgen komt de kennelcontroleur van de RvB langs. Ik ga er eigenlijk van uit dat alles wel goedgekeurd wordt, maar ik wil me toch een beetje voorbereiden. Hoe ging het bij jullie in zijn werk, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 09 jan 2004 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zie dat je er een aparte topic van gemaakt hebt, lijkt me ook handiger! ;)

Ik vond zelf dat de kennelcontrole niet zo heel veel voorstelde. Er werd een vragenlijst ingevuld, ik moest de entingsboekjes van mijn honden laten zien en kreeg nog wat losse vragen te beantwoorden. Er is bij mij niet verder gekeken naar de plek waar de pups geboren gaan worden (een aanduiding van de plek in huis waar ik de "kraamkamer" gepland heb was voldoende).

Aangezien de dame die bij mij is langsgeweest nogal haast had (ze liep achter op haar schema) was ze binnen een kwartier al weer weg.

Mocht je zelf nog vragen hebben over procedures, het fokken op zich of zo, kun je die volgens de informatie van de Raad van Beheer aan de kennelcontroleur stellen. Maar dan moeten ze geen haast hebben! ;)

Succes ermee overmorgen.
Tamara/Bayko

Aha, dat stelt dus niet zo veel voor. Dan loopt het allemaal wel los denk ik. Officieel trekken ze 2 uur uit voor het bezoek, van 10.00 tot 12.00 uur stond op de kaart, maar er waren deze maand nog een stuk of 5 adressen hier in de buurt waar kennelcontrole werd gehouden dus dat zullen ze wel allemaal op 1 dag willen doen denk ik.
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yvonne Bekkers »

Toen ik kennelcontrole heb gehad, moest ik de entboekjes en stambomen van de honden laten zien.
Verder vroegen ze dingens als:
als U er een teef bijneemt (had op dat moment alleen 1 reu) hoe wilt U dat dan doen tijdens de loopsheid, en waar bent U van plan de pups te houden als U een nestje zou willen fokken, bent U lid van de rasvereniging, heeft U een lidmaatschap op een hondenvakblad (Onze Hond, Hondenwereld).
Verder werd er gevraagd of ik in het bezit was van mijn Honden-en Kattenbesluit (diploma) of mijn K.K.1 diploma.

Niet dat de diploma's en lidmaatschappen nu echt relevant waren voor wat betreft eventuele goedkeuring/afkeuring, maar ze vroegen het wel.

Verder was het eigenlijk een heel gezellig gesprek, zoals dat wel vaker gaat als hondengekken onder elkaar zijn.
Ik had ook niet het idee dat het een "echte controle" was, meer een informatief praatje om te kijken of je een beetje had nagedacht voordat je een kennelnaam aanvroeg, en een eventueel nestje zou gaan fokken.

Kortom, niks om je druk over te maken.
SUCCES !!!
Laat je even weten hoe je het uiteindelijk ervaren hebt......ben benieuwd.
Groetjes Yvonne,

en een poot van Beer en Kenza
www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tamara/Bayko schreef:Aha, dat stelt dus niet zo veel voor. Dan loopt het allemaal wel los denk ik. Officieel trekken ze 2 uur uit voor het bezoek, van 10.00 tot 12.00 uur stond op de kaart, maar er waren deze maand nog een stuk of 5 adressen hier in de buurt waar kennelcontrole werd gehouden dus dat zullen ze wel allemaal op 1 dag willen doen denk ik.
Bij mij stond er op het kaartje "tussen 10 en 12 uur", hetgeen wilde zeggen dat ze tussen 10 en 12 uur zou langskomen, niet dat ze 2 uur zou blijven hoor! ;)
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Bij ons was het ook een fluitje van een cent!!!!! :p:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Stelt echt niet voor hoor hier gewoon koffie zitten drinken en zitten keuvelen over de honden.
En geen twee uur hoor, was eogenlijk wel gezellig.
En ik hoefde niets te laten zien, van boekjes of zo 8O
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Dat word een grote bak thee zetten :mrgreen:
Stelletje theeleuten zijn het geloof ik ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

EvitaP schreef:Dat word een grote bak thee zetten :mrgreen:
nee hoor, hier liep ze ook al achter en is dus maar een kwartiertje binnen geweest
door de kennels zag ze al dat teef en reu goed gescheiden gehouden konden worden :mrgreen:
inderdaad het standaard rideltje vragen
stamboom en entings boekjes laten zien en weg was ze ;)
Tamara/Bayko

Yvonne Bekkers schreef:Toen ik kennelcontrole heb gehad, moest ik de entboekjes en stambomen van de honden laten zien.
Verder vroegen ze dingens als:
als U er een teef bijneemt (had op dat moment alleen 1 reu) hoe wilt U dat dan doen tijdens de loopsheid, en waar bent U van plan de pups te houden als U een nestje zou willen fokken, bent U lid van de rasvereniging, heeft U een lidmaatschap op een hondenvakblad (Onze Hond, Hondenwereld).
Verder werd er gevraagd of ik in het bezit was van mijn Honden-en Kattenbesluit (diploma) of mijn K.K.1 diploma.

Niet dat de diploma's en lidmaatschappen nu echt relevant waren voor wat betreft eventuele goedkeuring/afkeuring, maar ze vroegen het wel.

Verder was het eigenlijk een heel gezellig gesprek, zoals dat wel vaker gaat als hondengekken onder elkaar zijn.
Ik had ook niet het idee dat het een "echte controle" was, meer een informatief praatje om te kijken of je een beetje had nagedacht voordat je een kennelnaam aanvroeg, en een eventueel nestje zou gaan fokken.

Kortom, niks om je druk over te maken.
SUCCES !!!
Laat je even weten hoe je het uiteindelijk ervaren hebt......ben benieuwd.
Dat soort vragen zouden geen probleem moeten opleveren. Bedankt voor de info ;)
snuffel11
Zeer actief

Re: Kennelcontrole

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Tamara/Bayko schreef:Overmorgen komt de kennelcontroleur van de RvB langs. Ik ga er eigenlijk van uit dat alles wel goedgekeurd wordt, maar ik wil me toch een beetje voorbereiden. Hoe ging het bij jullie in zijn werk, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?
Pff, heb ze hier ook gehad...erg aso vond ik ze...ze liepen gewoon maar door en plofte lekker neer aan de eettafel en zo breeduit dat ik er zelf niet meer bij kon zitten :? Aangezien ik dacht dat ze een dag later zouden komen had ik de papieren niet bij elkaar en moest ze ff van boven pakken...hoor een hoop gegrom en geblaf, hebben ze zomaar zonder dat ik erbij was geprobeerd m'n honden hun chip te lezen...(onze teef is niet zo lief) Vind ik toch wel een erge slordige fout....Voor het zelfde geld bijten ze :?

Maar voor de rest waren ze zo weg...stelt niets voor....
Tamara/Bayko

crutz schreef:
EvitaP schreef:Dat word een grote bak thee zetten :mrgreen:
nee hoor, hier liep ze ook al achter en is dus maar een kwartiertje binnen geweest
door de kennels zag ze al dat teef en reu goed gescheiden gehouden konden worden :mrgreen:
inderdaad het standaard rideltje vragen
stamboom en entings boekjes laten zien en weg was ze ;)
We hebben twee benches dus dat zou vergelijkbaar moeten zijn. We hebben twee weken geleden de stamboom van Cyntha binnengekregen dus dat zou ook goed moeten zijn. Komt vast wel goed als ik dit allemaal zo hoor ;)
Tamara/Bayko

Lydia schreef:
Tamara/Bayko schreef:Overmorgen komt de kennelcontroleur van de RvB langs. Ik ga er eigenlijk van uit dat alles wel goedgekeurd wordt, maar ik wil me toch een beetje voorbereiden. Hoe ging het bij jullie in zijn werk, zijn er nog dingen waar ik aan moet denken of rekening mee moet houden?
Pff, heb ze hier ook gehad...erg aso vond ik ze...ze liepen gewoon maar door en plofte lekker neer aan de eettafel en zo breeduit dat ik er zelf niet meer bij kon zitten :? Aangezien ik dacht dat ze een dag later zouden komen had ik de papieren niet bij elkaar en moest ze ff van boven pakken...hoor een hoop gegrom en geblaf, hebben ze zomaar zonder dat ik erbij was geprobeerd m'n honden hun chip te lezen...(onze teef is niet zo lief) Vind ik toch wel een erge slordige fout....Voor het zelfde geld bijten ze :?

Hmm das minder prettig, hadden ze beter ff aan je kunnen vragen :? Maar gelukkig zijn Bayko en Cyntha allebei goed met mensen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tamara/Bayko schreef:
Lydia schreef:

Hmm das minder prettig, hadden ze beter ff aan je kunnen vragen :? Maar gelukkig zijn Bayko en Cyntha allebei goed met mensen.
tattoo is hier helemaal niet gecontroleerd (ja heb een import hondje ;) )
snuffel11
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
Ja, dat vond ik dus ook....Beetje raar allemaal....maar goed...ze zijn geweest en we hebben onze kennelnaam..dat is het belangrijkste...Nou jij nog :ok:
snuffel11
Zeer actief

crutz schreef:
tattoo is hier helemaal niet gecontroleerd (ja heb een import hondje ;) )
Hier eigelijk ook niet....ze hebben zelfs Rick z'n stamboom niet gezien..kon em niet zo gauw vinden :oops: (waren net verhuist dus hij "zwerft" ergens hier)
Tamara/Bayko

Als je bedenkt dat zelfs de grootste broodfokkers een kennelnaam kunnen registreren bij de RvB stelt zo'n controle inderdaad niet zo veel voor :? Maar goed, ik laat jullie nog wel even weten hoe het is gegaan ;)
snuffel11
Zeer actief

Tja...daar zit wat in :?

In ieder geval suc6 ermee...(zal wel los lopen allemaal ;) )

:ok:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Als ik b.v ooit zou willen gaan fokken maar ik wil nu al een kennelnaam aanvragen kan dat dan? Kun je ook een kennelnaam aanvragen als je alleen maar dekreuen zou hebben?
Rea
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:Als ik b.v ooit zou willen gaan fokken maar ik wil nu al een kennelnaam aanvragen kan dat dan? Kun je ook een kennelnaam aanvragen als je alleen maar dekreuen zou hebben?
Tuurlijk de rede om een kennelnaam aan te vragen is iets voor jezelf.
Ik deed dat omdat ik met een kennel minder en veel minder hondebelasting moet betalen dan met 4 honden!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Rea schreef:
Brigitte schreef:Als ik b.v ooit zou willen gaan fokken maar ik wil nu al een kennelnaam aanvragen kan dat dan? Kun je ook een kennelnaam aanvragen als je alleen maar dekreuen zou hebben?
Ik deed dat omdat ik met een kennel minder en veel minder hondebelasting moet betalen dan met 4 honden!
Maar als ze dan langs willen komen voor kennelcontrole enz. Of moet je dat al eerder aangeven dat je nog niets met de naam van plan bent. Ik zou namelijk ooit wel eens een nestje willen fokken maar heb er nu niet de mogelijkheden voor maakt dat dan niet uit. Ik zou namelijk de naam die ik heb al wel als kennelnaam willen 'vastleggen'.
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja dat kan,

Ik had zelf op het moment dat ik mijn kennelnaam aanvroeg (begin 2002) 1 reu, en deze had nog nooit gedekt of wat dan ook. Ik heb ook nog nooit een nestje gefokt.
Maar omdat ik veel show met de honden, wilde ik een "herkenning" voor de mensen die we troffen op de show, en dat was voor mij een kennelnaam.

We hebben totaal geen problemen gehad met de aanvraag, het kan dus gewoon. (als je de RvB maar betaald...... :V )
Groetjes Yvonne,

www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Yvonne Bekkers schreef:
Ja dat kan,

Ik had zelf op het moment dat ik mijn kennelnaam aanvroeg (begin 2002) 1 reu, en deze had nog nooit gedekt of wat dan ook. Ik heb ook nog nooit een nestje gefokt.
Maar omdat ik veel show met de honden, wilde ik een "herkenning" voor de mensen die we troffen op de show, en dat was voor mij een kennelnaam.

We hebben totaal geen problemen gehad met de aanvraag, het kan dus gewoon. (als je de RvB maar betaald...... :V )
Maar ze komen dus wel altijd langs dan?
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ja, zover ik weet komen ze altijd kijken.
Dat staat tenminste in de papieren die je thuis krijgt als je een kennelnaam gaat aanvragen.
Als je de papieren met de door jou "verzonnen" kennelnamen hebt terug gestuurd naar de R.v.B. krijg je automatisch bericht wanneer ze een controle komen uitvoeren.
Groetjes Yvonne,

www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Yvonne Bekkers schreef:
Ja, zover ik weet komen ze altijd kijken.
Dat staat tenminste in de papieren die je thuis krijgt als je een kennelnaam gaat aanvragen.
Als je de papieren met de door jou "verzonnen" kennelnamen hebt terug gestuurd naar de R.v.B. krijg je automatisch bericht wanneer ze een controle komen uitvoeren.
Ok, bedankt dan weet ik genoeg. Ga ik hem toch ook maar eens aanvragen :-D
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hier nog even een link die misschien handig is: http://www.raadvanbeheer.nl/RVB/RVB.nsf ... enDocument
Is de FAQ-pagina van de Raad van Beheer en er staan ook een aantal dingen op over het aanvragen van een kennelnaam.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte schreef:
Rea schreef:
Maar als ze dan langs willen komen voor kennelcontrole enz. Of moet je dat al eerder aangeven dat je nog niets met de naam van plan bent. Ik zou namelijk ooit wel eens een nestje willen fokken maar heb er nu niet de mogelijkheden voor maakt dat dan niet uit. Ik zou namelijk de naam die ik heb al wel als kennelnaam willen 'vastleggen'.
Toen ik een jaar of twee geleden m'n kennelnaam aanvroeg was er hier ook helemaal geen sprake van een eventueel nestje of iets in die richting, had zelfs twee honden in huis zonder stamboom.
Ik opperde zelfs dat ik eventueel wel iets wilde vast leggen over 't fokken maar dat hoefde echt niet.
Ze gaf toen zelfs aan dat er hier best wel mogenlijkheden waren om toch te fokken met de ieren. Tafel en kast naar boven en wala ruimte zat zei ze 8O
De aanvraag van een kennel naam houd ineens alles in dus ook of je over jaaaaaren pas iets wilt of van plan bent.
Als je toch in de toekomst wel iets van plan bent zou ik 't nu doen dan is dat vast geregeld.
M'n kennelnaam was in een keer goed gekeurd, maar als ik zo links en rechts wel eens lees kan dat nog veel problemen geven.
Dus aanvragen die hap :ok: Succes :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Rea schreef:
Brigitte schreef:
Rea schreef:
Toen ik een jaar of twee geleden m'n kennelnaam aanvroeg was er hier ook helemaal geen sprake van een eventueel nestje of iets in die richting, had zelfs twee honden in huis zonder stamboom.
Ik opperde zelfs dat ik eventueel wel iets wilde vast leggen over 't fokken maar dat hoefde echt niet.
Ze gaf toen zelfs aan dat er hier best wel mogenlijkheden waren om toch te fokken met de ieren. Tafel en kast naar boven en wala ruimte zat zei ze 8O
De aanvraag van een kennel naam houd ineens alles in dus ook of je over jaaaaaren pas iets wilt of van plan bent.
Als je toch in de toekomst wel iets van plan bent zou ik 't nu doen dan is dat vast geregeld.
M'n kennelnaam was in een keer goed gekeurd, maar als ik zo links en rechts wel eens lees kan dat nog veel problemen geven.
Dus aanvragen die hap :ok: Succes :ok:
Aahhh ok, nou dan ga ik er snel maar eens achteraan ;) Ben voorlopig nog niets van plan maar ja, je weet nooit he :mrgreen:
Tamara/Bayko

Nou het is achter de rug. Het was dezelfde vrouw die al een keer eerder hier was geweest (al kan ik me even niet meer herinneren waarom dat was :?) en ze herkende Bayko nog ;) Allebei de doggies moesten natuurlijk eerst even het bezoek helemaal inpalmen, toen ze rustig gingen liggen haalde ze de vragenlijst erbij. Even gegevens gecontroleerd, de vragen beantwoord, stambomen bekeken, Cyntha's chipnummer nog even gecontroleerd en dat was het. Ze zei dat de honden er goed uitzagen en dat het allemaal wel goed zat dus ik ben happy :P
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Tamara/Bayko schreef:Nou het is achter de rug. Het was dezelfde vrouw die al een keer eerder hier was geweest (al kan ik me even niet meer herinneren waarom dat was :?) en ze herkende Bayko nog ;) Allebei de doggies moesten natuurlijk eerst even het bezoek helemaal inpalmen, toen ze rustig gingen liggen haalde ze de vragenlijst erbij. Even gegevens gecontroleerd, de vragen beantwoord, stambomen bekeken, Cyntha's chipnummer nog even gecontroleerd en dat was het. Ze zei dat de honden er goed uitzagen en dat het allemaal wel goed zat dus ik ben happy :P
zo dan heb je dat ook weer achter de rug :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”