Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelaar voor...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

Mechelaar voor...

Ongelezen bericht door Cambridian »

Ik zoek adressen van fokkers die mechelaars fokt niet voor trainingen
maar als huishond . Mijn ouders allebei in de vijftig willen graag een Mechelaar waar mee ze Gehoorzaam trainigen mee willen doen maar niet
het beveiliging . Wie kan mij helpen zal ook mooie zijn in de prov.
Groningen , Drenthe en omstreken
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wie weet vinden je ouders in het asiel een leuke mechelaar.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

ze zoeken een pup want vorig hond is kort geleden overleden
van ouderdom :cry:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je al eens via de rasvereniging geprobeerd? Op de website van de Nederlandse Vereniging van Belgische Herdershonden (www.nvbh.nl) staan diverse kennels, van werklijnen maar ook zoals jij noemt huishonden. Er is ook een telefoonnummer voor pupbemiddeling, zou je ook eens kunnen proberen.
Succes in ieder geval!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Was de vorige hond ook een Mechelse Herder? Zodat je ouders een beetje van het karakter weten?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

hun vorige hond was een friese stabij :ok:
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Cambridian schreef:ze zoeken een pup want vorig hond is kort geleden overleden
van ouderdom :cry:
Er zitten ook (juist bij Mechelaars) veel jonge honden (tot 1 a 2 jaar) in het asiel... als ze gewoon geen asielhond willen moeten ze dat niet doen, maar laat de leeftijd geen argument zijn...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Als je hier kijkt: http://www.nvbh.nl/nvbh/berichten.htm , zie je ook een te herplaatsen Mechelaar, van 1,5 jaar oud.
Gezien het feit dat je ouders nog geen ervaring hebben met de Mechelaar, is het misschien juist wel slim om een jonge volwassen herplaatser te nemen in plaats van een pup.
Mechelaars zijn heel anders van karakter dan een stabij, uit eigen ervaring weet ik hoe moeilijk ze soms kunnen zijn. Mijn eigen Mechelaar heb ik toen ze 14 maanden was gekregen, en is gelukkig uitgegroeid tot een heel evenwichtig en onverstoorbaar exemplaar. Helaas zie je ook nog wel eens anders! Mechelaars (en Belgische Herders in zijn algemeenheid) zijn niet de gemakkelijkste honden om op te voeden tot vrije en evenwichtige honden.
Laatst gewijzigd door LongFields op 06 jan 2004 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

In Vlaanderen is dit 'Van Balderlo' en 'Van de bouwelhei', in de buurt van Antwerpen. In NL weet ik het niet zo goed.

ook kun je eens een keertje je licht gaan opsteken bij de gekende IPO-fokkers, die hebben dikwijls wel ergens een herplaatser zitten, die te licht is van karakter voor het grote werk. (halusetha's, fort oranje, vroomshoeve, )
meestal zijn de Duitse honden wat minder hard van karakter (airport hannover, von roten falken...) maar die kosten wel een pak meer.
Yndra
Actief

mechelaar

Ongelezen bericht door Yndra »

Een goede kennels is v.d. Rotbrink 0522-442368 En sweet vulcan 32 (0) 34823587 (Belgie) Ik ga niet in herhaling vallen over wat de andere zeggen over mechelaars. Het zijn prachthonden, maar voor de juiste mensen. Immers in het asiel zitten er niet voor niets zoveel (helaas) Maar ik ken ook mensen in mijn famillie die in de 60 waren en echt een tophond hadden! Maar goed al hun honden (duitse als mechelaars) hebben ze op kunnen voeden tot goede honden. Succes bij het zoeken en laat je goed inlichten.
AfbeeldingAfbeelding
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

ze hebben wel in hun leven een aantal honden gehad waaronder een duitse herder en een mechelaar, ook hebben ze een terveurense herder gehad dus ze hebben wel enig ervaring met honden . Maar omdat ze op dit moment ook twee kleinkinderen hebben van 4 en 1 jaar die af en toe langs, komen willen ze niet de lijn van werkhond maar de wat gemoedelijke mechelaar dus echt geschrikt meer voor als huishond :zwaai:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Maar waarom dan een mechelaar?
Dan kan je toch beter een ander ras nemen.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

je hebt altijd voorkeur voor een bepaalt ras dus waarom niet een mechelaar dan :mrgreen:
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik vind het opzich niet erg, maar een mechelaar, het ras, is ervoor gefokt om veel te sporten en dergelijke.
Ik vind dan eigenlijk dat je dan gewoon een ander ras moet kiezen die wel die eigenschappen heeft.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

sorry maar een herder is toch echt niet alleen voor mensen die alleen met de hond gaat sporten , ik weet dat als mijn oudesrs een herder zullen nemen ze echt met de hond veel gaan wandelen en een cursus gaan volgen,
en veel fietsen is ook een groot hobby van mijn ouders dus beweging genoeg lijkt mij . Als iemand een huishond zoekt wil dat nog niet zeggen dat de hond, de hele dag in de mand moet liggen :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cambridian schreef:je hebt altijd voorkeur voor een bepaalt ras dus waarom niet een mechelaar dan :mrgreen:
tuurlijk is voorkeur perfect..

mijn voorkeur gaat uit naar staffies en zeker ook duitse doggen..

een staf heb ik en een dd neem ik niet heel simpel omdat ik vind dat ik te weinig ruimte heb voor zo'n kalfje...

dus voorkeur is er wel, maar 2 beentjes op de grond ook...

als de mechelaar als ras bij je ouders past ben ik de eerste die je veel plezier wenst, maar bij deze rassen (ook bijvoorbeeld staffords enz.) zul je er wel zeker van moeten zijn!

veel succes bij de zoektocht!
Afbeelding
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

massam schreef:
Cambridian schreef:je hebt altijd voorkeur voor een bepaalt ras dus waarom niet een mechelaar dan :mrgreen:
tuurlijk is voorkeur perfect..

mijn voorkeur gaat uit naar staffies en zeker ook duitse doggen..

een staf heb ik en een dd neem ik niet heel simpel omdat ik vind dat ik te weinig ruimte heb voor zo'n kalfje...

dus voorkeur is er wel, maar 2 beentjes op de grond ook...

als de mechelaar als ras bij je ouders past ben ik de eerste die je veel plezier wenst, maar bij deze rassen (ook bijvoorbeeld staffords enz.) zul je er wel zeker van moeten zijn!

veel succes bij de zoektocht!
het is ook niet alleen voorkeur maar ook ervaring met herders in het algemeen , als je in het verleden herders gehad hebt weet je wel dus wat je in huis haalt alleen dat was 12 jaar geleden toen hun laatst ervaring met herders was ,dus alweer een tijdje geleden
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

mechelaar_fan schreef:ook kun je eens een keertje je licht gaan opsteken bij de gekende IPO-fokkers, die hebben dikwijls wel ergens een herplaatser zitten, die te licht is van karakter voor het grote werk. (halusetha's, fort oranje, vroomshoeve, )
Halusetha's niet, ze zijn gestopt met fokken en evt. herplaatsers komen dan bij mensen die ze persoonlijk kennen.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Yndra
Actief

Ik vind het een beetje jammer dat er gesuggereerd word dat een mechelaar geen gezinshond kan zijn. Zelf was ik als klein kind altjd met mechelaars en duitse herders in de weer. En dat ging perfect, als jij overwicht heb op je hond en met kinderen goed begeleid. Achterburen van ons hebben ook een mechelaar en twee jonge kinderen en dat gaat harstikke goed en ook als er andere kinderen over de vloer komen. Ook een mechelaar heeft net als ieder werkhondenras ook zijn rust nodig, om te ontwikkelen. Ik vind dat je de hond moet nemen die jij graag wilt, want als er dan wat mee is ben je ook bereid om er meer energie in te steken. Succes ermee!
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Yndra schreef:Ik vind het een beetje jammer dat er gesuggereerd word dat een mechelaar geen gezinshond kan zijn. Zelf was ik als klein kind altjd met mechelaars en duitse herders in de weer. En dat ging perfect, als jij overwicht heb op je hond en met kinderen goed begeleid. Achterburen van ons hebben ook een mechelaar en twee jonge kinderen en dat gaat harstikke goed en ook als er andere kinderen over de vloer komen. Ook een mechelaar heeft net als ieder werkhondenras ook zijn rust nodig, om te ontwikkelen. Ik vind dat je de hond moet nemen die jij graag wilt, want als er dan wat mee is ben je ook bereid om er meer energie in te steken. Succes ermee!
Nou, dat valt nog wel mee vind ik. Vaak zijn mechelaars uit WERKlijnen vaak moeilijker als gezinshond te houden , omdat er gewoon wat meer werk aan zit. Zelf ben ik ook opgegroeid tussen mechelaars uit werklijnen, hoofdzakelijk diensthonden en toch kun je daarin wel een verschil met een mechelaar uit bv showlijnen.
Dingo komt ook uit een werklijn en is een ontzettende lieve hond, maar heeft wel zeker 3 uurtjes per dag nodig om de energie kwijt te raken. Ook heeft hij een hele consequente opvoeding nodig gehad(en af en toe nog steeds) en tuurlijk is dat bij iedere hond zo, maar mechelaars zijn erg goed in uit proberen, en als ze 1 maal iets gelukt is, dan is het hek van de dam ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Selena
Zeer actief

Dingo schreef:
Yndra schreef:Ik vind het een beetje jammer dat er gesuggereerd word dat een mechelaar geen gezinshond kan zijn. Zelf was ik als klein kind altjd met mechelaars en duitse herders in de weer. En dat ging perfect, als jij overwicht heb op je hond en met kinderen goed begeleid. Achterburen van ons hebben ook een mechelaar en twee jonge kinderen en dat gaat harstikke goed en ook als er andere kinderen over de vloer komen. Ook een mechelaar heeft net als ieder werkhondenras ook zijn rust nodig, om te ontwikkelen. Ik vind dat je de hond moet nemen die jij graag wilt, want als er dan wat mee is ben je ook bereid om er meer energie in te steken. Succes ermee!
Nou, dat valt nog wel mee vind ik. Vaak zijn mechelaars uit WERKlijnen vaak moeilijker als gezinshond te houden , omdat er gewoon wat meer werk aan zit. Zelf ben ik ook opgegroeid tussen mechelaars uit werklijnen, hoofdzakelijk diensthonden en toch kun je daarin wel een verschil met een mechelaar uit bv showlijnen.
Dingo komt ook uit een werklijn en is een ontzettende lieve hond, maar heeft wel zeker 3 uurtjes per dag nodig om de energie kwijt te raken. Ook heeft hij een hele consequente opvoeding nodig gehad(en af en toe nog steeds) en tuurlijk is dat bij iedere hond zo, maar mechelaars zijn erg goed in uit proberen, en als ze 1 maal iets gelukt is, dan is het hek van de dam ;)
Ben het met Dingo eens, ook ik ben opgevoed tussen mechelaars uit WERKlijnen en diensthonden (vandaar ook dat ik weet dat Halusetha's geen herplaatsers heeft ;) ). Het kan prima, maar ook de kinderen moeten dan ook heeeeeeeeeel consequent behandeld worden....

flappie

Ongelezen bericht door flappie »

Mechelaars zijn bekend om hun energie en buitdrift, en als ze hun energie niet kwijt kunnen gaan ze vervelend doen en dan doen mensen hem in het asiel terwijl het aan hun ligt en niet aan de hond... 8O Meestal maken de mensen de fouten in opvoeding, en niet de honden!!!!!

Aangezien je ouders al een tijdje geen Mechel meer hebben gehad lijkt het mij verstandig dat ze eerst alles weer op een rijtje zetten. Een mechelaar van 12 jaar geleden en van nu verschillen toch wel...

Ook al heb je een Mechelaar uit werklijnen of niet, Mechelaars zijn werkhonden, daar staan ze bekend om!! ;)
Yndra
Actief

Ik weet heel goed dat een mechelaar een meer dan sportieve hond is die een zeer consequente benadering vereist. Ook weet ik uit eigen ervaring dat er wel degelijk verschillen zijn tussen de werklijnen -en de (show) lijnen. Er zijn een aantal fokker die mechelaars als sportieve huishond fokken, met succes. Haar ouders willen graag een mechelaar die niet uit de werklijnen komt, maar waarmee ze wel kunnen werken. Ook om mee heen zie ik dat een mechelaar een prima gezinshond kan zijn! En natuurlijk zijn er ook heel veel mismatchings, helaas waar de hond de dupe van is.
En diensthonden zijn wel een hele andere uitersten, waarvoor maar een klein percentage geschikt is evenals bijv blindegeleidehonden. Mijn vriend is ook opgevoed met politiehonden (herders,bouviers) dan vereist wel een hele ander benadering tussen ouders, kind en omgang hond.!
AfbeeldingAfbeelding
Selena
Zeer actief

Ze hebben er blijkbaar heel goed over nagedacht en ook over de consequenties..so Go for it!!!

Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”