Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kale plek op de staart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Martin
Zeer actief

Kale plek op de staart

Ongelezen bericht door Martin »

Buck heeft een kale plek op zijn staart ,vanmiddag even naar de dierenarts geweest en het blijkt een hormonale kwestie te zijn, en het komt veel voor bij grote honden, we hebben er een zalfje voor gekregen, iemand hier ervaring hiermee???
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door olijfje »

Ja bij de bullterriers komt dat ook heel veel voor! ze noemen het de vlinderklier. Waar het precies toe dient weet ik niet eens. volgens mij heb ik nog ergens een foto van de staart van mijn Apollo..

ik zal; hem er is bij gaan zoeken.
Martin
Zeer actief

olijfje schreef:Ja bij de bullterriers komt dat ook heel veel voor! ze noemen het de vlinderklier. Waar het precies toe dient weet ik niet eens. volgens mij heb ik nog ergens een foto van de staart van mijn Apollo..

Graag ,dan kan ik zien of het ook de zelfde plek is :ok:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik herken het van doggen en bull en terriers inderdaad. Weet er helaas het fijne niet van. Aan de bovenkant en op 1/3 van boven ongeveer toch? Ik heb altijd gedacht dat het wat met doorbloeding te maken had :? Maargoed, hormonaal klinkt ook heel aannemelijk, alleen vreemd dat dat dan weer lichtelijk type gebonden lijkt.
Afbeelding
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

foto gevonden!!

Afbeelding

Ik ben er ook wel is voor naar de dierenarts gegaan, maar heeft niet zoveel nut. Ik heb een keer een zalf gekregen en het ging idd weg. maar toen ik de keer erop weer die zalf gebruikte werkte het niet. Het komt en het gaat, vreemd eigenlijk he!
maar ik zag op shows ook dat meerder bullterriers dat hebben,
Martin
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik herken het van doggen en bull en terriers inderdaad. Weet er helaas het fijne niet van. Aan de bovenkant en op 1/3 van boven ongeveer toch? Ik heb altijd gedacht dat het wat met doorbloeding te maken had :? Maargoed, hormonaal klinkt ook heel aannemelijk, alleen vreemd dat dat dan weer lichtelijk type gebonden lijkt.
Eigenlijk zit het precies op de plek waar de staart altijd gecoupeerd werd.
De DA zei dat het bij grote honden voorkomt.
Het zit er al best wel lang, maar het was altijd een onbeduidend plekje , maar nu gaat het groter worden ,en het is ook ontstoken, daar hebben we zalf voor gekregen.
Is er wat aan te doen of je weet??
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

olijfje schreef:foto gevonden!!

Afbeelding

,
Yep, dit bedoelde ik ja, ook de plaats.
Ik weet niet of er wat aan te doen is martin, ik heb geen ervaring met honden die dat hebben of hadden. Als ik iets te weten kom zeg ik het je wel.
Afbeelding
Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

olijfje schreef:Ja bij de bullterriers komt dat ook heel veel voor! ze noemen het de vlinderklier. Waar het precies toe dient weet ik niet eens. volgens mij heb ik nog ergens een foto van de staart van mijn Apollo..

Noemen ze geen vlinderklier maar vioolklier ;)
Martin
Zeer actief

Afbeelding

Ik ben er ook wel is voor naar de dierenarts gegaan, maar heeft niet zoveel nut. Ik heb een keer een zalf gekregen en het ging idd weg. maar toen ik de keer erop weer die zalf gebruikte werkte het niet. Het komt en het gaat, vreemd eigenlijk he!
maar ik zag op shows ook dat meerder bullterriers dat hebben,
Ja precies, het is het zelfde en ook op de zelfde hoogte.
Ik heb ook een zalfje gekregen, "Clindobion" of het zal helpen ???.
Ik vind het lelijk en ik wil het weg hebben, ik ga mij eens orienteren wat er aan te doen is.
Bedankt voor het plaatsen van de foto hoor :ok: :ok:
Martin
Zeer actief

MARC_S schreef:

Afbeelding

,
Yep, dit bedoelde ik ja, ook de plaats.
Ik weet niet of er wat aan te doen is martin, ik heb geen ervaring met honden die dat hebben of hadden. Als ik iets te weten kom zeg ik het je wel.
Ok Marc, dan hoor ik wel van je, alvast bedankt :ok:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Ordell schreef:

Noemen ze geen vlinderklier maar vioolklier ;)
Je bent me voor :P
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Martin,

Inderdaad, ik heb dit ook wel eens bij doggen gezien/gehoord. Maar kan het kan ook zijn dat de hond 'op zijn staart zit' als hij gaat zitten en dan wordt de staart daar ook kaal. Doet Buck dat niet?
Martin
Zeer actief

Scooby schreef:Hoi Martin,

Inderdaad, ik heb dit ook wel eens bij doggen gezien/gehoord. Maar kan het kan ook zijn dat de hond 'op zijn staart zit' als hij gaat zitten en dan wordt de staart daar ook kaal. Doet Buck dat niet?
Daar heb ik al op gelet ,maar dat kan het niet zijn, als Buck zit ,zit hij eigenlijk op zijn eene bil, en zijn staart ligt er naast.
olijfje
Vaste gebruiker
Contacteer:

hahah mijn dierenarst noemt het vlinderklier, maar die is ook zo jong niet meer, ;) het is eigenlijk iets wat tot nu toe nog steeds niet duidelijk is bij mij. Ze noemen het een klier. maar er zit geen klier daar. Ook tegen m,ij hebben ze gezegd dat dat komt doordat hij erop zou zitten. maar hij zit er niet op. Dat bepaalde plekje raakt de grond niet eens. Ik weet niet of jullie een bullterrier wel is hebben zien zitten, maar die zitten niet zoals andere rassen. Ze zitten echt op hun kont met hun poten opzij gezwieperd. of als ze een rugsteuntje hebben met hun poten naar voren.
Het komt en het gaat, mooi is het in ieder geval niet. GElukkig hebben ze er op dit moment geen van beide last van.

De zalf die ik destijds van de DA heb gekregen heet SEPTOBION. en heeft toen geholpen.

Groetjes
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze vorige hond Spike een Amerikaanse Pitbull had dat ook.
Het was gewoon een kale plek waar geen haar op stond, het is nooit ontstoken of geirriteerd geweest.
En het was ongeveer op dezelfde hoogte als op de foto.
Spike heeft er nooit last van gehad, en is er heel oud mee geworden.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”