Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
tegen vlooien? ikzelf ben een tijdje geleden begonnen met frontline toen djerbo "meeeters"had , dat spul kreeg ik van de da..
nu hoor ik wel eens dat frontline nogal troep moet zijn..het helpt wel heel goed, moe'k zeggen..
wat gebruiken jullie tegen die vervelende kleine beestjes?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Wuilus heeft in de zomer wel eens een vlo. Dan is het er echt duidelijk 1 want ze ergert zich er groen en geel aan en na twee dagen is dat beest weer weg. Nog nooit teken gezien op haar de laatste jaren en vlooien bestrijden doe ik met 1 pipetje advantage per jaar. Dit jaar niks gebruikt en geen vlo gezien of haar zien krabben. Ik stofzuig elke dag als ze krabt en dan zijn de vlooien hier zo weg.
Nou is het wel een erg taaie oude hond dus niet erg smakelijk voor vlooien
Ik gebruik Frontline pipets en elke dag 2 knoflookcapsulers door het voer.
Maar alleen van maart tot oktober. in de winter zie ik geen vlooien en teken.
Ayra heeft / had ook vlooienallergie, maar sinds ik dus geen frontline of andere troep gebruik heeft ze nergens last meer van 8O Wel gebruik ik knoflook door het eten en tea tree olie op de vacht (alleen als we naar "risicogebieden" )gaan.
Mijn honden hadden vandaag allebei 2 teken (levende nog). Hier (in Friesland) zijn nog veel teken in het bos. Ik gebruik in het voorjaar en de zomer Frontline. Heb net een nieuwe bus gekocht voor het geval er erg veel teken zijn. Maar ik denk niet dat ik die nu ga gebruiken. Heb vandaag wel alle honden en poezen ontwormd.
Hier gebruiken we niks, en geen vlooien.
En ook de teken vallen mee, Shena is er schijnbaar gevoelig voor en bij haar hebben we het afgelopen jaar weleens een teek gevonden
Frontline het hele jaar door voor vlooien en teken ( omdat Bas een langharige hond is en ik vind dat het makkelijker is om het bij te houden dan dat het te laat is )
En exil no worm voor de wormen, keifijn vind ik deze!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!
zomers alleen frontline voor de teken, maar meer voor teken dan voor vlooien, nog nooit een vlo gezien. ontwormen doe ik niet zolang er geen wormen zijn.
ik gebruik altijd Frontline tegen vlooien en teken, alhoewel ik gelukkig nog nooit een vlo gezien heb, maar liever voorkomen dan genezen....
Frontline is een prima middel, ben er zeer tevreden over....
Ik gebruik gewoon een vlooien- en tekenband. Maar vanaf oktober tot en met februari mag die af.
Groetjes van Joni
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had, besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)