Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Altijd pret met Teun en Ted

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Altijd pret met Teun en Ted

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, bijna altijd.

Teun was 3,5 toen Tedje er bij kwam (halfzussen, ze hebben dezelfde - ietwat stoute, eigenwijze - moeder. Teun is heel braaf, luistert prima, maar er zit ook een kop op. En het is gewoon echt een Saar de tweede. Op de één of andere manier weet ze gewoon dat ik op een bepaalde dag alle tijd heb, en ze néémt die tijd dan ook. Als ik haar dan roep dan komt ze. Nadert me op een meter afstand alsof ze wil zeggen "Haiii, ben er nog wel hoor! Maar ben nog niet klaar, doei!", en weg is ze weer. Stiekem vind ik dat heel schattig.
En toen kwam Tedje. Fokster (Esther, Nono hier van het forum) zei al tegen me, wie wil er nu 2 pupjes van Flame??? Nou, wij dus :mrgreen:
En de eerste maanden was Teun überbraaf. Alleen maar op het pad blijven in het bos, en continu die kleine bij zich houden. Alsof ze het voorbeeld moest geven (ja, dat moest natuurlijk ook). Maar langzaamaan verdwenen de puppencredits voor Tedje. Zo mooi om dat te zien gebeuren. En ze zijn nu echt two sisters in crime, maar Ted mag ècht niet alles meer en wordt keurig op haar plek gezet door Teun. En daar is ze net zo prima van onder de indruk.

Vanochtend had Ted de tijd van haar leven met een kleiner zwart bastaardje, ze gingen enorm te keer samen (hoe gaat dat altijd goed met al die bomen in de weg???). De baasjes van het zwarte hondje waren al bijna uit zicht, maar het spel van de jonge honden ging door op de bult. Teun was al verder gelopen, maar ik riep haar terug. Kwam ze bij me zitten heb ik even lekker gekroeld met haar en van het uitzicht genoten. Teun zat de jeugd te bekijken met een blik van "guttegut".
En ineens was het genoeg voor Teun en ging ze er zich mee bemoeien. Zwarte hond afleiden, en dus eindigde dat in een aftocht voor het zwarte hondje en Teun en Ted die alleen nog maar oog voor elkaar hadden. O, wat geniet ik van de interactie tussen beiden :I:
(ok, en dat Teun aan het eind haar o-nee-ik-ben-nog-lang-niet-klaar oogjes opzette en er pardoes vandoor rende vergeet ik maar even; eigenwijs monster!)
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Altijd pret met Teun en Ted

Ongelezen bericht door ranetje »

Gelukkig zijn de mooie momenten ruim in de overhand :D
Die "ik ben nog niet klaar" oogjes zal ze wel houden, al is het alleen maar voor de pret :I:

Heerlijk hoor die twee meiden samen :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Branka
moderator

Ongelezen bericht door Branka »

Geweldig om te lezen. Bijna onmogelijk om weer zo’n uniek duo als Saar en Miep te hebben, maar jullie hebben weer een mooi en bijzonder stel stel dames :I:
Afbeelding
Marion.
Zeer actief

ranetje schreef: 23 jan 2025 22:32 Gelukkig zijn de mooie momenten ruim in de overhand :D
Die "ik ben nog niet klaar" oogjes zal ze wel houden, al is het alleen maar voor de pret :I:

Heerlijk hoor die twee meiden samen :ok:
Denk ik ook wel ja, heeft ze van haar moeder :mrgreen:
Die oogjes zie ik bij Tedje nog niet, die komt vooral heel blij-eiig aangerend als ik haar roep. Teun komt als ze klaar is (als ze zulke buien heeft).

Afbeelding
Marion.
Zeer actief

Branka schreef: 24 jan 2025 09:27 Geweldig om te lezen. Bijna onmogelijk om weer zo’n uniek duo als Saar en Miep te hebben, maar jullie hebben weer een mooi en bijzonder stel stel dames :I:
Met muizen graven ofzo is het gewoon echt weer of het Saar en Miep zijn. Teun doet het werk, en Tedje speelt vliegende keep en gaat er met de muisjes vandoor :LOL:
Het sisters in crime spelen is bij de combi die we nu hebben wel ietsje groter. Maar stiekem vind ik dat ook wel leuk hoor.

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Heerlijk verhaal. :LOL:
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Dat klinkt heerlijk!
Wie zou zulke dames niet samen willen hebben?
...; We will never surrender Winston Churchill
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”