Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy bijt veel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Astro123
nieuw lid
Mijn ras(sen): Grote Keeshond, wolfsgrijs
Aantal honden: 1

Puppy bijt veel

Ongelezen bericht door Astro123 »

Hoi allen, ik heb sinds kort mijn eerste hond, een Grote Keeshond van nu 9 weken oud. Het grootste deel van de dag is ze rustig, maar meerdere keren per dag heeft ze een soort bui waarin ze alleen maar bijt (of aan mijn kleren trekt) en verder niks. Ze kan soms ook best hard bijten. Ik heb van alles geprobeerd maar ze reageert nergens op en ze laat niet los. Duidelijk "nee", "foei" of iets anders zeggen helpt niks. Negeren ook niet. En haar op een afstandje zetten of zelf weglopen ook niet, dan rent ze meteen weer achter je aan en gaat verder met bijten. Ik weet eigenlijk niet wat de reden is, het lijkt zeker geen agressie, ze is verder ook heel lief. Ook weet ik niet zeker of dit normaal gedrag is aangezien dit mijn eerste hond is. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Alvast bedankt :)

Ze heeft trouwens ook altijd iets om op te kauwen en veel speeltjes waaronder ook kauwspeeltjes. Die gebruikt ze ook vaak.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Puppy bijt veel

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Het is vrij normaal dat een pup veel bijt en ze hebben nog vlijmscherpe tantjes
Als het goed is heb je haar ook pas net tegen woordig kiezen ze er ook wel eens voor de pups wat ouder mee te geven zodat ze meer van de nestgenoten kan leren
Je kan zeggen foie en wat anders zoals knuffel of dergelijk in haar bekje geven , je hebt wel wat geduld nodig, succes
Afbeelding
Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marion. »

Het enige wat pups hebben om alles te ontdekken is hun bekkie. Het is volstrekt normaal. Ik heb (honden)truien die ik koester omdat daar nog gaten in zitten die de puppentandjes van mijn vorige honden hebben gemaakt :mrgreen:
En ja puppentandjes zijn vlijmscherp, het hoort er een beetje bij. Sorry dat ik geen tips heb, maar het gaat ècht vanzelf weer over :wink:
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Heel veel pups doen dat en het is inderdaad zeker geen agressie.
Om nou te zeggen dat het fijn is is ook zowat :tongue: :lol1:
Een opgerold stukje tapijt dat je snel in het bekkie kan steken als ze komt bijten is een optie.
Moet je dat natuurlijk wel bij je in de buurt hebben anders kost het te veel tijd om te pakken en zitten de tanden al in je hand of je kleren.

Een van mijn vorige pups was wel heel erg :schrik:
Toen kreeg ik de tip om te kijken op welke momenten ze het meest actief was met bijten.
Bij haar was dat als ze vrij kort daarvoor had gegeten.
Plus dat ze sowieso nogal een druk dametje was.
Bij haar hielp het heel goed door een vast dagritme in te stellen.
's morgens natuurlijk eerst naar buiten voor de nodige P&P.
Dan met de pup spelen.
Daarna eten geven en even in de bench om uit te buiken.
Na wat protest ging mijn pup dan slapen.
Dan weer als ze uit de bench kwam naar buiten voor de P&P, lekker spelen, wandelen of een leuke snuffelronde in het bos.
Dan was het weer tijd voor de volgende maaltijd en daarna weer even slapen in de bench.
Door alle activiteit en alle rust op vast tijden te houden werd mijn pup veel beter te hanteren en was het bijten snel over.

In ieder geval is het na het wisselen van de tanden meestal al een stuk minder.
Dus aan jou de keuze.
Het bijten "uitzitten" of er wat mee doen door bijv. ook een vast dagritme te geven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”