Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
narcose , stabiliteit erna met lopen met 1 achterpoot
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): mix
- Aantal honden: 1
narcose , stabiliteit erna met lopen met 1 achterpoot
Hallo allemaal , hoe extreem is het zwabberen na narcose.
Anew is zo'n 20 maanden oud reutje van zo'n 30 kilo , oogt het meest op cretan hound/carolina dog
Binnenkort moet Anew worden gecastreerd/gefotografeerd en zijn tanden schoongeschrobd tijdens zijn narcose.
Anew hij mist 1 achterpoot door amputatie. Nu maak ik me beetje zorgen om de naweeën (dronkenschap) van de ingreep. Gezien hij erna natuurlijk ook zijn behoefte moet doen , en las dat bij sommige dat meerdere dagen zwabberend door de straten kan gaan daardoor. Normaal gesproken loopt Anew als een kieviet , hoe sneller hoe beter. Het is zelden dat andere hondenbezitters het meteen opmerken dat hij er eentje mist , zo behendig is hij op zijn 3. Een echte vrolijke stuiterbal eerste klas.
Natuurlijk zo kort mogelijk buitenlopen , maar zou een Loophulpmiddel noodzakelijk zijn ?
Anew is zo'n 20 maanden oud reutje van zo'n 30 kilo , oogt het meest op cretan hound/carolina dog
Binnenkort moet Anew worden gecastreerd/gefotografeerd en zijn tanden schoongeschrobd tijdens zijn narcose.
Anew hij mist 1 achterpoot door amputatie. Nu maak ik me beetje zorgen om de naweeën (dronkenschap) van de ingreep. Gezien hij erna natuurlijk ook zijn behoefte moet doen , en las dat bij sommige dat meerdere dagen zwabberend door de straten kan gaan daardoor. Normaal gesproken loopt Anew als een kieviet , hoe sneller hoe beter. Het is zelden dat andere hondenbezitters het meteen opmerken dat hij er eentje mist , zo behendig is hij op zijn 3. Een echte vrolijke stuiterbal eerste klas.
Natuurlijk zo kort mogelijk buitenlopen , maar zou een Loophulpmiddel noodzakelijk zijn ?
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Re: narcose , stabiliteit erna met lopen met 1 achterpoot
Ik heb geen ervaring met missen van een achterpoot, wel met een operatie van 2 honden (dus narcose, waarvan 1 hond leed aan epilepsie). Beide honden verlieten lopend de praktijk (2 verschillende praktijken) en geen van beiden liepen onstabiel. Beide keren was het een uur of 5 na de ingreep, en dus narcose.
Maar begrijp ik het goed dat hij onder narcose gaat voor gebitssanering? Al mijn honden zijn gestorven met een prachtig stralend gebit (en de oudste was bijna 15). Wat geef je hem te eten?
Maar begrijp ik het goed dat hij onder narcose gaat voor gebitssanering? Al mijn honden zijn gestorven met een prachtig stralend gebit (en de oudste was bijna 15). Wat geef je hem te eten?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- nieuw lid
Ooooh dat is zeker mooi dat niet standaard een zwabberende hond terugkrijgt.Marion. schreef: ↑28 aug 2024 16:41 Ik heb geen ervaring met missen van een achterpoot, wel met een operatie van 2 honden (dus narcose, waarvan 1 hond leed aan epilepsie). Beide honden verlieten lopend de praktijk (2 verschillende praktijken) en geen van beiden liepen onstabiel. Beide keren was het een uur of 5 na de ingreep, en dus narcose.
Anew is een zwerfhondje uit Griekenland , heeft aardig wat meer tandsteen dan andere zijn leeftijd.
Alle 3 benoemde zijn achterelkaar tijdens 1 narcose behandeling. Gezien hij dan toch onder zeil is.
idee was om enkel wat tandsteen te verwijderen in de overgebleven minuten. Andere 2 hebben prioriteit.
Anew krijgt nu 200gr Alpha Spirit Semi-Moist Complete Puppies Hondenvoer en 200gr Wolf of Wilderness Junior op 1 dag. Natvoer krijgt hij maar 1x in de week. En alle kauw en kluif prul is natuurlijk gedroogd , geen bot.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Hier gingen ze alle 5 zonder zwabberen mee naar huis en mochten ook pas naar huis als ze goed wakker wareb

- Marion.
- Zeer actief
Waarom geen bot? Hoe lang hebben jullie hem al? Is 1x in de week een rauwe kippenpoot een optie, ipv het natvoer?Kaya's beestenboel schreef: ↑28 aug 2024 17:13Ooooh dat is zeker mooi dat niet standaard een zwabberende hond terugkrijgt.Marion. schreef: ↑28 aug 2024 16:41 Ik heb geen ervaring met missen van een achterpoot, wel met een operatie van 2 honden (dus narcose, waarvan 1 hond leed aan epilepsie). Beide honden verlieten lopend de praktijk (2 verschillende praktijken) en geen van beiden liepen onstabiel. Beide keren was het een uur of 5 na de ingreep, en dus narcose.
Anew is een zwerfhondje uit Griekenland , heeft aardig wat meer tandsteen dan andere zijn leeftijd.
Alle 3 benoemde zijn achterelkaar tijdens 1 narcose behandeling. Gezien hij dan toch onder zeil is.
idee was om enkel wat tandsteen te verwijderen in de overgebleven minuten. Andere 2 hebben prioriteit.
Anew krijgt nu 200gr Alpha Spirit Semi-Moist Complete Puppies Hondenvoer en 200gr Wolf of Wilderness Junior op 1 dag. Natvoer krijgt hij maar 1x in de week. En alle kauw en kluif prul is natuurlijk gedroogd , geen bot.

-
- nieuw lid
Anew heb ik nu een jaartje. Bot ben ik beetje huiverig voor. Heb 2x mis zien gaan. Zo'n grote hambot uit dierenwinkel splinterde echt gevaarlijk. En kippenbout kluifje zag ik in het park verkeerd gaan , kwam vast te zitten in de keel van een hond.Marion. schreef: ↑28 aug 2024 17:19Waarom geen bot? Hoe lang hebben jullie hem al? Is 1x in de week een rauwe kippenpoot een optie, ipv het natvoer?Kaya's beestenboel schreef: ↑28 aug 2024 17:13Ooooh dat is zeker mooi dat niet standaard een zwabberende hond terugkrijgt.Marion. schreef: ↑28 aug 2024 16:41 Ik heb geen ervaring met missen van een achterpoot, wel met een operatie van 2 honden (dus narcose, waarvan 1 hond leed aan epilepsie). Beide honden verlieten lopend de praktijk (2 verschillende praktijken) en geen van beiden liepen onstabiel. Beide keren was het een uur of 5 na de ingreep, en dus narcose.
maar met gedroogd bedoel ik oa Rundscalp , geroosterd kippenvel , bullepees , pens. stukjes gedroogde kipfilet enzovoorts
-
- nieuw lid
- Marion.
- Zeer actief
Nee, ik bedoel niet uit de dierenwinkel. Gewoon echt heel erg rauw uit de supermarkt. Dat splintert niet, vinden ze heerlijk, en blijven de tandjes spierwit van. En dan ook gewoon beginnen met een grote kippenpoot, niet met een klein vleugeltje ofzo. Veel beter voor de tanden dan gedroogd kipfilet.Kaya's beestenboel schreef: ↑28 aug 2024 18:06 Anew heb ik nu een jaartje. Bot ben ik beetje huiverig voor. Heb 2x mis zien gaan. Zo'n grote hambot uit dierenwinkel splinterde echt gevaarlijk. En kippenbout kluifje zag ik in het park verkeerd gaan , kwam vast te zitten in de keel van een hond.
maar met gedroogd bedoel ik oa Rundscalp , geroosterd kippenvel , bullepees , pens. stukjes gedroogde kipfilet enzovoorts
Maar succes met de operatie. Zou me geen zorgen maken over zwabberen ofzo hoor. Meestal mag je de hond pas ophalen als hij goed wakker is.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Spreek af dat hij pas weer mee naar huis gaat als hij goed wakker is.
Dan zijn er denk ik weinig problemen.
Dan zijn er denk ik weinig problemen.

-
- nieuw lid