Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond en zwemmen
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
- Aantal honden: 1
Hond en zwemmen
Vandaag heb ik veel bij het water gelopen en er was een plek waar de hond bijna het water in kon, maar net niet makkelijk genoeg en hij twijfelde. Riem was ook niet lang genoeg dus kon ook niet (had het niet verwacht dus filmde ook niet). Morgen neem ik een lang klimtouw mee met wat rek en gaan we er voor. Ik heb er zin in en dit gaat de allereerste zwemles worden voor de hond.
Dit was de eerste keer aan de waterkant voor de hond.
Dit was de eerste keer aan de waterkant voor de hond.
-
- Actief
Re: Hond en zwemmen
Toch even naar het water. Heb delen gefilmd, maar wou dit zelf meer bewust meemaken en dan is filmen niet van groot belang. Kon net de eerste duik filmen! dit is wel iets waar ik een hele fijne herinnering aan over ga houden.
Heb hem helemaal plat geknuffeld later en hij ging totaal door het dolle na nog een duik! Ik ben nu kleddernat en het was geweldig! Thuis lekker afgedroogd met de handdoek van voor tot achter en geen probleem.
Ik ben echt blij!
Heb hem helemaal plat geknuffeld later en hij ging totaal door het dolle na nog een duik! Ik ben nu kleddernat en het was geweldig! Thuis lekker afgedroogd met de handdoek van voor tot achter en geen probleem.
Ik ben echt blij!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lekker voor hem 

-
- Actief
Ik ben er echt superblij mee, wou een touw van mijn klimtuig pakken, maar kon hem niet zo snel vinden en heb er 1 uit de survival tas gepakt die iets minder is Nog steeds geschikt voor 250 kilo, maar iets minder vering). Wou het nu ook gewon doen en soms hoeft het niet perfect. Ik ben heel blij omdat ik geen hond kan hebben die bang voor water is.
Ik vond dit zelf echt geweldig.
Ik vond dit zelf echt geweldig.
Laatst gewijzigd door Steffen op 01 aug 2024 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een heerlijk filmpje. Wat fijn voor hem en voor jou.Steffen schreef: ↑01 aug 2024 21:51 Toch even naar het water. Heb delen gefilmd, maar wou dit zelf meer bewust meemaken en dan is filmen niet van groot belang. Kon net de eerste duik filmen! dit is wel iets waar ik een hele fijne herinnering aan over ga houden.
Ik ben echt blij!![]()
-
- Actief
Dit was zijn eerste duik in het water, heeft nooit eerder in het water gezeten en wat deed hij het goed! Ik vernam het vandaag al dat hij wel wilde en kon niet wachten nu op touw wat ik in gedachten had. Ik ben blij, maar voor hem ben ik ook heel blij. Dit is echt genieten.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Leuk dat je hond zo geniet maar dat touw om je handen lijkt me niet prettig.
Zelf vind ik het soort lijnen op onderstaande link prettig. Gaan niet snel in de klit, zijn heel licht en toch sterk, blijven drijven en zijn makkelijk binnen te halen met lussen en het fijnst is het anti-slip deel.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ingeweven/
Zelf vind ik het soort lijnen op onderstaande link prettig. Gaan niet snel in de klit, zijn heel licht en toch sterk, blijven drijven en zijn makkelijk binnen te halen met lussen en het fijnst is het anti-slip deel.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ingeweven/

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
- Actief
Bedankt voor de tip, ik moet nog nieuwe lijnen en etc. ophalen en was al even gaan kijken bij de Welkoop. Ik heb hier alleen maar klimtouw in huis van verschillende dikte, maar dat is niet ideaal. Toch kon ik het niet laten en wou gewoon met hem naar het water dus nam de keuze voor het eerste wat in de survival tas lag.
Zelf wil ik een lijn van een 10 meter ongeveer, halsband moet ook anders en heb vandaag harnas gedaan wat direct invloed op zijn gedrag had (veel meer ontspannen en mak als een schaapje). Advies in de winkel was een ketting wat slipt en dat gaat er absoluut niet komen bij mij, spuughekel aan die dingen en hebben we nog nooit gehad in het verleden.
Ik ga je link bekijken en binnenkort een setje samenstellen zodat we wat meer kunnen trainen en ook even op een nacht avontuur kunnen.
Zelf wil ik een lijn van een 10 meter ongeveer, halsband moet ook anders en heb vandaag harnas gedaan wat direct invloed op zijn gedrag had (veel meer ontspannen en mak als een schaapje). Advies in de winkel was een ketting wat slipt en dat gaat er absoluut niet komen bij mij, spuughekel aan die dingen en hebben we nog nooit gehad in het verleden.
Ik ga je link bekijken en binnenkort een setje samenstellen zodat we wat meer kunnen trainen en ook even op een nacht avontuur kunnen.
-
- Actief
Vandaag in wat ondieper water en hij heeft even kunnen springen en rauschen, daarna nog wat getraind en toen nog even doorgewandeld en aan het einde rustig snuffelen. Hij was blij en kon even extra energie kwijt. Bij thuiskomst uitgeput en slapen als een blok.
Begin van de avond dacht ik weer even wat actiefs te kunnen doen, maar hond was onhandelbaar. Immens trekken, niet willen lopen, springen naar andere honden. Letterlijk alsof ik de hond weer voor de eerste keer aan het uitlaten was.
Begin van de avond dacht ik weer even wat actiefs te kunnen doen, maar hond was onhandelbaar. Immens trekken, niet willen lopen, springen naar andere honden. Letterlijk alsof ik de hond weer voor de eerste keer aan het uitlaten was.