Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijkheidstraining maar woon verder weg van uitlaatplaats
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 1
Zindelijkheidstraining maar woon verder weg van uitlaatplaats
Goedemorgen,
Eind juli is het zover en mogen we onze ons (Flip) ophalen een Labrador Retriever. Al weken ben ik me aan het inlezen en kijk ik veel filmpjes op Youtube over hoe en wat wij Flip allemaal willen leren.
Echter, de zindelijkheidstraining heb ik nog wat vraagtekens bij. Onze voorkeur heeft om de hond direct bij de uitlaatplaats, zijn behoefte te laten doen, daar waar hij immers altijd uitgelaten zal worden.
Helaas wonen wij aan het eind van een doodlopende weg en is het (3 minuten weliswaar) lopen naar die uitlaatplek. Ik kan me voorstellen dat dat voor een puppy erg lang is, zeker als je al signalen opmerkt dat hij al een plekje zoekt om te gaan plassen o.i.d.
Alternatief is snel de tuin in doen, maar we willen hem niet aanleren dat dat ‘zijn’ plek wordt om z’n behoefte te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie tips?
Gr, de toekomstige ouders van Flip
Eind juli is het zover en mogen we onze ons (Flip) ophalen een Labrador Retriever. Al weken ben ik me aan het inlezen en kijk ik veel filmpjes op Youtube over hoe en wat wij Flip allemaal willen leren.
Echter, de zindelijkheidstraining heb ik nog wat vraagtekens bij. Onze voorkeur heeft om de hond direct bij de uitlaatplaats, zijn behoefte te laten doen, daar waar hij immers altijd uitgelaten zal worden.
Helaas wonen wij aan het eind van een doodlopende weg en is het (3 minuten weliswaar) lopen naar die uitlaatplek. Ik kan me voorstellen dat dat voor een puppy erg lang is, zeker als je al signalen opmerkt dat hij al een plekje zoekt om te gaan plassen o.i.d.
Alternatief is snel de tuin in doen, maar we willen hem niet aanleren dat dat ‘zijn’ plek wordt om z’n behoefte te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee of hebben jullie tips?
Gr, de toekomstige ouders van Flip
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Zindelijkheidstraining maar woon verder weg van uitlaatplaats
Zolang het pupje klein is kan je hem even tillen naar de uitlaatplek en daar pas neer zetten
Ik woon op een flat einde galerij en tilde pups ook altijd meet naar de lift voor ik de pup buiten kon zetten, werkte hier goed bij alle pups
Ik woon op een flat einde galerij en tilde pups ook altijd meet naar de lift voor ik de pup buiten kon zetten, werkte hier goed bij alle pups
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb al mijn pups op een bepaald plekje in de tuin laten plassen en poepen. Naarmate ze ouder werden gingen ze het als vanzelf op de wandelingen doen. Nu ze volwassen zijn, wordt er alleen nog bij een diarree aanval in de tuin gepoept en dat vind ik prima. Veel plezier met de pup!

- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ditzelfde geldt voor ons. En ervaring leert ons dat ze bij ons al héél snel niet meer in de tuin doen (ik heb altijd Goldens gehad). Wij hebben donderdag ons pupje opgehaald, en vrijdag was ik alleen. Dus eerst 's morgens oefenen met wennen aan een riempje (en het lopen eraan), en pas rond het middaguur kreeg onze oudste van 3,5 de "mogelijkheid" om te poepen terwijl ze normaal dat 's morgens ongeveer als eerste op de wandeling doet. Maar dus ook vrijdag poept ze echt niet in onze tuin.alm@ schreef: ↑09 jun 2024 12:14 Ik heb al mijn pups op een bepaald plekje in de tuin laten plassen en poepen. Naarmate ze ouder werden gingen ze het als vanzelf op de wandelingen doen. Nu ze volwassen zijn, wordt er alleen nog bij een diarree aanval in de tuin gepoept en dat vind ik prima. Veel plezier met de pup!
Als ik alleen maar een pup heb - dus geen oudere hond er bij - zou ik ze gewoon tillen. Met een oudere hond er bij is dat lastig, en daar heb ik dus deze handige optie voor. Een babydraagzak. Draag je op je rug, en is absoluut niet zwaar of belastend.
Maar nogmaals, ik zou niet bang zijn dat de pup je tuin als uitlaatplek gaat zien. Als je bang bent voor je tuin zou ik een stukje speciaal daarvoor inrichten zelfs. Is inderdaad zoals Alma zegt ook fijn als ze diarree hebben, of als jijzelf bijvoorbeeld ziek bent en de hond niet kunt uitlaten.

Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb het ook net zo als alm@ gedaan 
Als ze volwassen zijn willen veel honden ook niet meer in de tuin iets doen.
"Vervuilen" van eigen terrein vinden ze meestal niet prettig.
Hooguit als je ze vertelt dat ze op dat ene plekje achterin uit nood best een plas mogen doen (of bij darmproblemen).

Als ze volwassen zijn willen veel honden ook niet meer in de tuin iets doen.
"Vervuilen" van eigen terrein vinden ze meestal niet prettig.
Hooguit als je ze vertelt dat ze op dat ene plekje achterin uit nood best een plas mogen doen (of bij darmproblemen).
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Mijn ervaring is ook dat je hond niet meer in de tuin wil plassen/poepen als ze ouder worden.
De tuin is al snel een veilige plaats voor je pup, daar doen ze hun ontlasting dan al snel.
Een uitlaatveldje is vaak spannend voor een pup, er is zoveel te zien en te doen, ze vergeten of durven daar dan niet te plassen of poepen.
Een veel gehoorde opmerking bij pups is dat ze uitgelaten zijn, lang buiten geweest en niks gedaan, als ze thuis komen gaan ze dan plassen/poepen in huis/tuin.
Dan is de wandeling dus te spannend/opwindend.
De tuin is al snel een veilige plaats voor je pup, daar doen ze hun ontlasting dan al snel.
Een uitlaatveldje is vaak spannend voor een pup, er is zoveel te zien en te doen, ze vergeten of durven daar dan niet te plassen of poepen.
Een veel gehoorde opmerking bij pups is dat ze uitgelaten zijn, lang buiten geweest en niks gedaan, als ze thuis komen gaan ze dan plassen/poepen in huis/tuin.
Dan is de wandeling dus te spannend/opwindend.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
3min is maar een klein stukje hoor.
Je kunt hem/haar in het begin even optillen en dan daar neerzetten.
Hier liepen we snel toch wel 10-15 minuten hoor per rondje.
Je kunt hem/haar in het begin even optillen en dan daar neerzetten.
Hier liepen we snel toch wel 10-15 minuten hoor per rondje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Actief
Ik heb het juist mijn honden aangeleerd in de tuin voor als ik een slechte dag heb en niet kan lopen (ben chronisch ziek) ik zou tuin doen, de rest gaat later vanzelf met wandelen gewoon elk poepje en plasje buiten belonen, de mijn kunnem het inmiddels daardoor praktisch op commando
Ik zeg altijd "goedzo"
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Wij hebben nu een pup van 4½ maand. In het begin ben je al blij dat ze melden dat ze moeten plassen en je dus de deur open kunt doen om ze zo snel mogelijk uit huis te hebben.
Wel zou ik met pup standaard eerst naar de uitlaatplaats toe lopen als ik ga uitlaten en als ze/hij daar dan de behoefte doet, de wereld in prijzen. Grote kans dat er onderweg al een plas gedaan wordt want drie minuten is voor zo'n kleintje best wel lang en ver.
Het kwartje valt vanzelf bij je hond.

Wel zou ik met pup standaard eerst naar de uitlaatplaats toe lopen als ik ga uitlaten en als ze/hij daar dan de behoefte doet, de wereld in prijzen. Grote kans dat er onderweg al een plas gedaan wordt want drie minuten is voor zo'n kleintje best wel lang en ver.
Het kwartje valt vanzelf bij je hond.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014