Goedemorgen,
Ik ben Tassie en wij, mijn man, dochter (9) en onze 4 (binnen)katten, hebben nu sinds 2 weken een Golden Retriever pup (reu) in huis.
Wij hadden vroeger thuis jachthonden en ik had als wens om ook een hond te hebben. Mijn man had 4 katten toen ik hem leerde kennen en ik moet bekennen dat ik katten ontzettende leuke en lieve diertjes ben gaan vinden. We hebben al een paar keer kittens aangeschaft.
Maar toch bleef de wens voor een hond kriebelen en hebben wij samen de knoop doorgehakt om een Golden Retriever pup aan te schaffen. Ik heb er echt wel veel spanning van gehad van tevoren, omdat ik het vooral goed wil doen. Nu hij bij ons is gaat het eigenlijk best goed! Hij is nu 9 weken oud, slaapt goed (in zijn bench), kent de commando's "hier" en "zit". Naar buiten gaan is niet iets wat hij graag doet. Hij gaat steevast liggen in de hal en ook buiten doet hij dat om de haverklap. Ik til hem naar het vaste stukje gras tegenover ons huis wat zijn vaste plas- en poepplek is geworden.
Onze 4 katten vertonen ondertussen ook weer hun normale gedrag. Ze zitten weer op de grond in de woonkamer en gedragen zich rustig, niet gespannen.
Oh ja, onze hond heet Loekie. Ik zal vast veel aan dit forum hebben. Bedankt voor het lezen van mijn voorsteltekst.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil mij graag voorstellen
Moderator: moderatorteam
- Tassie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Re: Ik wil mij graag voorstellen
Welkom Tessie,
Leuk een pup in huis. Fijn dat het met Loekie goed gaat. Ja dat probleempje met naar buiten gaan zal zich wel oplossen. Hij is nog zo jong. Langzaam aan en kleine stapjes. Het gaat hem lukken. Succes en veel plezier met hem.
Leuk een pup in huis. Fijn dat het met Loekie goed gaat. Ja dat probleempje met naar buiten gaan zal zich wel oplossen. Hij is nog zo jong. Langzaam aan en kleine stapjes. Het gaat hem lukken. Succes en veel plezier met hem.

Neeltje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Welkom op het forum.
Binnenkort zal hij wel steeds meer naar buiten willen. Dat hij nu niet zo graag wil is omdat hij nog zo jong is.
Vanaf het gras terug naar huis wil hij vast wel lopen?
Veel plezier met de pup
Binnenkort zal hij wel steeds meer naar buiten willen. Dat hij nu niet zo graag wil is omdat hij nog zo jong is.
Vanaf het gras terug naar huis wil hij vast wel lopen?
Veel plezier met de pup

- Tassie
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bedankt voor jullie reacties.
Hij is inderdaad nog erg jong. Ik had het mij alleen iets anders voorgesteld vanuit mijn eigen herinneringen aan onze honden (Duitse Staande Korthaar) thuis. Die hele puppytijd gaat zo snel voorbij, dat ik het uitlaten als jonge pup niet meer goed kan herinneren.
Ik neem nu wel een speeltje mee naar buiten, maar ook hier heeft hij niet veel aandacht voor. Hij is vooral druk, wat logisch is, met het verkennen van de omgeving, kijken, luisteren en snuffelen. Er valt ook veel te beleven, daarvoor hoeft hij ook niet te wandelen, maar lekker stilzitten of liggen. Overvliegende ganzen, langsrijdende auto's/bussen, fietsers, hardlopers, honden etc, blaadjes, geursporen van andere reuen etc.
Hij is inderdaad nog erg jong. Ik had het mij alleen iets anders voorgesteld vanuit mijn eigen herinneringen aan onze honden (Duitse Staande Korthaar) thuis. Die hele puppytijd gaat zo snel voorbij, dat ik het uitlaten als jonge pup niet meer goed kan herinneren.
Ik neem nu wel een speeltje mee naar buiten, maar ook hier heeft hij niet veel aandacht voor. Hij is vooral druk, wat logisch is, met het verkennen van de omgeving, kijken, luisteren en snuffelen. Er valt ook veel te beleven, daarvoor hoeft hij ook niet te wandelen, maar lekker stilzitten of liggen. Overvliegende ganzen, langsrijdende auto's/bussen, fietsers, hardlopers, honden etc, blaadjes, geursporen van andere reuen etc.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Hallo welkom op dit forum
Loekie gaat het vast wel leuk vinden buiten, vaak is alles nog een beetje eng
Loekie gaat het vast wel leuk vinden buiten, vaak is alles nog een beetje eng