Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sebaceous Adenitis (steriele talgklierontsteking)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Sebaceous Adenitis (steriele talgklierontsteking)

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Wij zijn gisteren bij een mogelijke herplaatser (en haar zus) wezen kijken. Om te kijken welke van de twee honden het best bij ons zou passen.
Nu weten we niet zo goed welke we zouden kiezen, het zijn echt twee verschillende karakters :love: maar de ene heeft de huidziekte Sebaceous Adenitis. Deze is onder controle volgens eigenaresse.

Zou dit voor jullie een probleem zijn mbt het adopteren van deze hond?
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Sebaceous Adenitis (steriele talgklierontsteking)

Ongelezen bericht door ranetje »

Als ik de hond al zou hebben en er aan gehecht was, is het wat anders, maar als ik dit van te voren weet?
Nee dan zou ik een hond met die ziekte niet adopteren https://mcvoordieren.nl/kennisbank/sebaceous-adenitis/
De talgklierontsteking is steriel, d.w.z. het is geen infectie. De oorzaak van de ontsteking is niet duidelijk. Er is sprake van een immunologische reactie van het lichaam tegen de eigen talgklieren, maar het is niet duidelijk waarom dit gebeurt. Waarschijnlijk speelt een genetische aanleg een rol speelt bij het ontwikkelen van deze ziekte want bepaalde rassen worden vaker getroffen.
Een autoimmuun ziekte is onvoorspelbaar.
En ook al zal het best onder controle gehouden kunnen worden op dit moment, dan nog weet je niet wat de toekomst brengt.
Je kunt je hond ook niet verzekeren voor de behandelingen hiervan als deze ziekte al bekend is.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

ranetje schreef: 29 sep 2023 11:48 Als ik de hond al zou hebben en er aan gehecht was, is het wat anders, maar als ik dit van te voren weet?
Nee dan zou ik een hond met die ziekte niet adopteren https://mcvoordieren.nl/kennisbank/sebaceous-adenitis/
De talgklierontsteking is steriel, d.w.z. het is geen infectie. De oorzaak van de ontsteking is niet duidelijk. Er is sprake van een immunologische reactie van het lichaam tegen de eigen talgklieren, maar het is niet duidelijk waarom dit gebeurt. Waarschijnlijk speelt een genetische aanleg een rol speelt bij het ontwikkelen van deze ziekte want bepaalde rassen worden vaker getroffen.
En ook al zal het best onder controle gehouden kunnen worden op dit moment, dan nog weet je niet wat de toekomst brengt.
Je kunt je hond ook niet verzekeren voor de behandelingen hiervan als deze ziekte al bekend is.
Ja dat is het een beetje, wat jij zegt over de toekomst.
Zij spreekt ons in karakter echt het meest aan.. Ze is al 8. Dat wel.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou het ook niet doen als ik er toch nog geen band mee heb
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sanne&Bo schreef: 29 sep 2023 12:42
ranetje schreef: 29 sep 2023 11:48 Als ik de hond al zou hebben en er aan gehecht was, is het wat anders, maar als ik dit van te voren weet?
Ja dat is het een beetje, wat jij zegt over de toekomst.
Zij spreekt ons in karakter echt het meest aan.. Ze is al 8. Dat wel.
Als je spaarpot groot genoeg is :wink:

Ik zou er zelf niet aan beginnen.
Je bent toch niet verplicht om de andere te adopteren?
Je kunt ook wachten op een volgende klik :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”